• 0

groente importeren vanuit china

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

In eerste instantie was het de bedoeling om de gewenste groenten zelf te verbouwen in het buitenland waar wij al kleinschalig bezig zijn met landbouw

Nu heb ik via alibaba de producten voor een fractie van de kosten gezien voor wat wij het zouden kunnen verbouwen en importeren . Vandaar de omschakeling naar deze weg

Via douane.nl heb ik wat informatie kunnen vinden daarnaast heb ik via google wat informatie kunnen vinden

De reden warom ik het hier heb gepost was meer om informatie te kunnen opvragen bij mensen die wellicht al ervaring hebben opgedaan en weten waar de struikelblokken zijn en waar je extra op moet letten. Ik was van mening dat deze site mede daarvoor bestemd was maar gezien jouw reactie heb ik dit waarschijnlijk verkeerd begrepen

Mocht er iemand zijn die mij wel wat informatie zou kunnen verschaffen dan hoor ik het graag

Link naar reactie
  • 0

Ik was van mening dat deze site mede daarvoor bestemd was maar gezien jouw reactie heb ik dit waarschijnlijk verkeerd begrepen

Mocht er iemand zijn die mij wel wat informatie zou kunnen verschaffen dan hoor ik het graag

Ik hoop op veel goede tips voor jou, belangrijk hier is dat je zelf ook onderzoek doet, dat haalde ik niet uit je opening. :)

Bij deze heb je uitleg gegeven.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het grootste struikelblok het transport naar Nederland is. En dan met name de kosten en de snelheid. Neem aan dat je het zo vers mogelijk in de winkels wil hebben.

 

En ik denk dat het een verschil maakt om wat voor groenten het gaat: Bloemkolen of typisch Chinese producten. In het laatste geval maak je waarschijnlijk ook een hogere marge hierop die de extra kosten van transport goedmaken.

 

(het voorbeeld bloemkolen was het eerste wat in me opkwam omdat we dat vanavond eten) ;D

 

Link naar reactie
  • 0

lijkt me niet erg milieuvriendelijk om groenten de halve wereld over te gaan slepen.....

 

Persoonlijk heb ik ook liever ananas uit Assen en bananen uit Brabant. Maar veel consumenten maakt het blijkbaar niet uit waar hun appels vandaan komen. Zuid-Amerika wordt steeds belangrijker.

 

Scheelt het als verre groenten en fruit verwerkt zijn tot conserven of ingrediënten?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo hier met Winod,

 

Ik raad u aan om contact op te nemen met de nVWA:

http://vwa.nl/organisatie/contact

 

Handige informatie

Groente en fruit

http://vwa.nl/onderwerpen/levensmiddelen-food/dossier/groente-en-fruit

 

Daarnaast kan het zeker geen kwaad om ook contact op te nemen met

Frugi Venta

Groenten en Fruit

Handelsplatform Nederland

http://www.frugiventa.nl/

 

Wellicht dat de landenmedewerker China van de NL EVD Internationaal u ook verder op weg kan helpen:

http://www.evd.nl/home/netwerk/zakenpartners/land.asp?type=rim

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

 

 

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Zou je me een handje kunnen helpen om aan te geven waar ik de EU importquota kan vinden (als die bestaan) voor fruit? Ik ben alleen quota tegengekomen van staal en textiel. Dat er geen fruitquotum is, betekent dat die er dan ook niet is?

 

 

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Let erop dat je met het vervoer per container moet vragen naar de tarieven voor een reefer container.

Dit is voor gekoeld transport en kost vaak een stuk meer dan een normale container.

 

Betekent dus dat je kostprijs per stuk ook veel duurder wordt.

Meubilex Meubelen

 

Mooie hoekbanken, bankstellen, fauteuils en andere meubelen in leer en stof en altijd laag geprijsd

 

www.meubilex.nl

Link naar reactie
  • 0

Let erop dat je met het vervoer per container moet vragen naar de tarieven voor een reefer container.

Dit is voor gekoeld transport en kost vaak een stuk meer dan een normale container.

 

Betekent dus dat je kostprijs per stuk ook veel duurder wordt.

 

Een kleine toevoeging hierop. Ja, opgroeien in de havenwereld heeft zo z'n voordelen. ;)

 

Er zijn verschillende methoden om gekoeld te vervoeren, waaronder inderdaad per reefer (een reefer is een koelcontainer met een eigen koelinstallatie).

Daarnaast heb je de porthole-containers. Deze hebben geen eigen koelunit en moeten aangesloten worden op een koelsysteem. Een beetje het idee van een elektrische koelbox. Het blijft pas goed koel, wanneer ingeplugd.

De laatste die ik ken is een schip met gekoelde compartimenten. De goederen worden dan op pallets of in sommige gevallen zelfs los in het ruim geladen.

 

Per vliegtuig zou ik je de mogelijkheden voor gekoeld transport niet zo kunnen vertellen.

Link naar reactie
  • 2

Vraag

Zou je me een handje kunnen helpen om aan te geven waar ik de EU importquota kan vinden (als die bestaan) voor fruit? Ik ben alleen quota tegengekomen van staal en textiel. Dat er geen fruitquotum is, betekent dat die er dan ook niet is?

 

Antwoord

Op de site van het Productschap Tuinbouw wordt het volgende vermeldt:

 

"Importregeling (Invoercertificaten)

Voor een aantal marktgevoelige producten afkomstig uit derde landen geldt dat deze alleen met een invoercertificaat ingevoerd mogen worden. Daarmee kan de EU de omvang van de invoer limiteren en monitoren. Het Productschap Tuinbouw geeft deze invoercertificaten af voor de producten knoflook, appelen, bananen en champignons.

 

Contact

Heeft u vragen over EU regelingen? Neemt u dan contact op via:

Telefoonnummer: 079 - 34 70 555

Fax: 079 - 34 70 573

E-mail: medebewind@tuinbouw.nl"

 

Bron: http://www.tuinbouw.nl/artikel/eu-regelingen-0

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Voorlichter Antwoord voor Bedrijven

 

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.