• 0

new logo

Hallo,

Nu we toch bezig zijn met het keuren van logo's wil ik jullie mening van mijn nieuwe logo ook wel eens horen.

Eingelijk had ik nog helemaal geen logo/huisstijl en aangezien ik mijn bedrijfs-strategie heftig aan het omgooien ben werd het wel eens tijd voor een echt en vooral SUPER logo.

Dus ik mede-higherlevelaar Annedien aan het werk gezet en dit is het resultaat:

 

logo_qurium.gif

 

Ik ben er echt heel tevreden over. Vind het logo fris, helder en pro, geweldig.

 

Jelmer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

Nu we toch bezig zijn met het keuren van logo's wil ik jullie mening van mijn nieuwe logo ook wel eens horen.

Eingelijk had ik nog helemaal geen logo/huisstijl en aangezien ik mijn bedrijfs-strategie heftig aan het omgooien ben werd het wel eens tijd voor een echt en vooral SUPER logo.

Dus ik mede-higherlevelaar Annedien aan het werk gezet en dit is het resultaat:

 

Ik ben er echt heel tevreden over. Vind het logo fris, helder en pro, geweldig.

 

Jelmer.

 

Je hebt gelijk, zeker als je nieuwe strategie inhoud dat je meer gaat richten op doelgerichte (logo lijkt op een schietschijf)& creatieve (letters in de naam wijken af van de gangbare lezing dat de boven en onderkanten onderling een lijn vormen) e-commerce.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

wil ik jullie mening van mijn nieuwe logo ook wel eens horen

 

qua vormgeving vind ik het heel mooi, alleen als ik dan lees wat je wilt doen met je bedrijf denk ik dat het niet aansluit. dit logo vind ik meer passen bij een bedrijf waarbij de nadruk op creatief werk ligt, bijna extravagant. dat wordt ook nog eens benadrukt door je bedrijfsnaam. uit het stuk begrijp ik dat je eerder je wilt richten op coordinatie en ict project management. daar zou ik een saaier / sereuzer / betrouwbaarder logo tegenover zetten.

Link naar reactie
  • 0

Ow, nu zie ik er wel eentje... beter als een rood kruis :P

 

Ben er niet kapot van. Beetje onduidelijk en afgebroken letters. Doet me een beetje aan de internetbubble denken (aandelen). En iedereen weet wat daarmee gebeurt is...

 

Maar het is uiteraard mijn mening, zie je er zelf wat in dan moet je ervoor gaan!

 

Succes,

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik zie hier twee tegenovergestelde reacties. Welleke heeft het over een gloeilamp en ideeën. Dat is misschien de symboliek die ik zocht. Msteer spreekt van creativiteit en plaatst betrouwbaarheid daar tegenover. Hier krab ik toch even aan mijn... kin. Zijn creatievelingen per definitie onbetrouwbaar? Is IT-consultancy saai?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het "dingetje" boven jouw naam net een gloeilamp, alsof je ideën levert.

 

Ik vind het meer een gedachtenwolk uit een strip. Mijn eerste gedachte bij deze log is:

wij denken voor/met u

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie
  • 0
Zijn creatievelingen per definitie onbetrouwbaar? Is IT-consultancy saai?

 

dat lijkt mij niet en dat zeg ik ook niet. maar als ik een it-project wil laten coordineren door meneer qurium, dan worden er afspraken gemaakt op de projectaspecten tijd, geld en kwaliteit. ik verwacht dat hij daarop vastbijt en als een pitbull het project tot succes maakt. dat straalt zijn logo op mij niet uit. dat straalt uit dat hij creatief webdesigner is. dat hij het leuker vindt om plaatjes te maken en html enzo te bakken.

Link naar reactie
  • 0

Jelmer,

 

Als je uiteindelijk tevreden bent over je logo, bedenk dam of je het merkenrechtelijk wil beschermen dmv een (Benelux) merkendepot zodat niemand anders jouw investering kan dwarsbomen.

 

Het depot kost enkele honderden euros en desgewenst kan ik je een merkengemachtigde aanbevelen die aanvankelijk kosteloos kan onderzoeken of dit logo (en separaat) de naam niet reeds door anderen wordt gebruikt.

 

Lawman

Legal Capital

Advocaten en onderneminsgrechtadviseurs

Lawman

Ondernemingsrechtadviseur

Link naar reactie
  • 0

ik verwacht dat hij daarop vastbijt en als een pitbull het project tot succes maakt.

 

Maar wat moet je bij zo'n instelling precies als logo gaan voeren? Een honkbalknuppel?

 

Veel IT-consultancy bedrijven hebben niet echt een beeldmerk, maar alleen een tekstueel logo (logica/cmg, pink) of een logo dat ik ook niet direct kan associeren met goed managen of targets halen (de vis van atos, het 'dingetje' van cap gemini).

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er gelikt uit Jelmer (en Annedien, niet te vergeten).

 

In aanvulling op de opmerking van Lawman nog even het volgende. Het wordt vaak over het hoofd gezien, maar het is inderdaad zinvol om je merk te beschermen. Registratie biedt weliswaar geen garantie dat een ander niet een vergelijkbare naam of merkteken zal gebruiken, maar als eerste deposant heb jij wel de rechten om de naam en/of merkteken te gebruiken.

 

Terecht wordt opgemerkt dat je voor het onderzoek gebruik kan maken van een merkengemachtigde. Als je internationale aspiraties hebt dan raad ik je ook zeker aan om gebruik te maken van een merkengemachtigde. Beperk je jezelf tot Nederland of de Benelux, dan kun je het onderzoek en depot ook relatief eenvoudig zelfstandig (laten) verrichten bij het Benelux Merken Bureau (BMB). In verband met de deskundigheid en het feit dat het BMB zelf geen adviestaak heeft, raadt zij aan om gebruik te maken van een merkengemachtigde.

 

Wil je toch volledig zelfstandig een merk deponeren dan kun je op de site van het BMB www.bmb-bbm.org alle benodigde informatie vinden en de formulieren die voor een onderzoek en depot nodig zijn. Alleen een onderzoek zonder gelijktijdig depot kost € 73,- Een depot kost € 158,- en geldt in beginsel 10 jaar. Succes.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Plaatjesmakers/html'ertjes?

Een serieus alternatief voor Windows?

Een sterk merk dat Microsoft het vuur aan de schenen legt?

 

check, double-check & triple-check!

lost boys is in de kern een creatieve ontwikkelclub - naam + logo kloppen dus.

linux is nog steeds geen echt alternatief voor de gewone gebruiker - logo klopt dus.

apple is een niche OS - geen competitie voor MS, logo klopt dus.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat moet je bij zo'n instelling precies als logo gaan voeren? Een honkbalknuppel?

 

daar raak je de creatieve component. als daar een eenduidige formule voor stond hadden veel bedrijven hetzelfde logo. wat mij het meest opvallen zijn de onafgemaakte letters en de "ballon" die de indruk geeft van ideetjes en net naast de bull schieten. die zou ik dus aanpassen samen met de creatieve persoon. ik vermoed dat de briefing anders is geweest dan de bedrijfsomschrijving is.

Link naar reactie
  • 0

linux is nog steeds geen echt alternatief voor de gewone gebruiker - logo klopt dus.

 

Deels. 'Tux' is het symbool van linux in het algemeen, maar de verschillende distributies hebben hun eigen logo. Om maar een paar voorbeelden te laten zien:

 

homepg_rh_logo.gif

 

suse.png

 

MDKlinux.jpg

 

banner_blue.gif

 

Er zijn natuurlijk 101 varianten, sommige met een heel speels of juist serieus logo.

 

Link naar reactie
  • 0

persoonlijk vind ik het mandrake logo het meest uitnodigend. Lycoris heeft een sterke pay off. Of quiriums logo helemaal spot on is weet ik niet, ik vind het een mooi plaatje en de tekst past er wel bij.

 

Of het saaier of serieuser moet hangt natuurlijk van je eigen strategie af. Wat is je preciese taktiek, wie ga je precies benaderen, hoe ga je dat doen, hoe wil je binnen komen? Als al die vragen op een juiste manier in het logo beantwoord worden dan is het goed volgens mij... Maarja, een logo wat iedereen goed vindt bestaat gewoon niet.

 

(ik ben bijvoorbeeld helemaal weg van het logo van TUI)

logo_blau.gif

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een mooi en strak logo. Complimenten voor Annedien.

 

Wel kwam ik net toevallig het logo van het voormalige circle.com tegen (ik ben in the process of zelf een logo ontwerpen dus ik ben wat aan het rondkijken) en ik dacht gelijk "Heeeeeeeee...." :)

 

circle.gif

 

logo_qurium.gif

 

De logo's zijn verschillend genoeg, daar niet van, maar het doet bij mij wel de vraag rijzen: stel dat je duur betaalt voor een logo dat al elders in gebruik of zelfs geregistreerd blijkt te zijn... ook al spreek je af dat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor het onderzoek... ben je dan je geld kwijt? Hoe regelen logo-designers (en corporate identity-builders i.h.a.) dat doorgaans?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.