• 0

Leverancier kan kranen leveren die lijken op merkproducten: is dat een probleem?

Hallo,

 

Ik wil via een webshop kranen verkopen ( keukenkranen en dergelijke )

 

Nu zie ik dat de leverancier een groot deel van de kranen enigzins heeft 'gekopieerd' van de bekende merken.

 

Uiteraard zonder enige vorm van logo's/zelfde verpakkingen van de a-merken.

 

Nu vraag ik me af of ik hier problemen mee kan krijgen?

 

aan de andere hand, ik zag in een folder van intertoys een mp4 speler in de vorm van een iphone...

 

alvast bedankt!

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan geen duidelijke ja/nee zeggen, maar is het een Nederlandse of buitenlandse leverancier? Indien buiten Europa ben je sowieso zelf verantwoordelijk. Indien binnen Nederland (misschien ook binnen Europa?) blijft volgens mij de leverancier verantwoordelijk. Het is alleen wel zo dat je dan wellicht niet meer mag verkopen, als er protesten zouden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig. Ik moet wel zeggen dat het me weleens opvalt hoe bv in kruidvat folder sieraden/accessoires staan met logo 'true spirit' in precies dezelfde stijl als 'esprit', en hoe je bv bij blokker folder uggs lookalikes zie voor paar euro. Ik denk alleen wel dat de grens van wat wel/niet mag beetje vaag is, en ook al zou het mogen, het merk zou er wel een probleem van kunnen maken met de hoop dat je er dan mee stopt.

 

Ik zou wel eerst goed de kwaliteit controleren aangezien goede kwaliteit in bv China niet vanzelfsprekend is.

Link naar reactie
  • 0

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. In theorie zou een fabrikant moeilijk kunnen doen als heel karakteristieke stijlelementen 1:1 zijn gekopieerd en hij vind dat bij de consument verwarring kan ontstaan.

Bij middle of the road kranen die wat mij betreft op enkel detail anders zijn verwacht ik weinig problemen.

 

Ga eens kijken bij de diverse bouwmarkten naar de verschillen tussen de eigen merken / B merken en de bekende A merken. Dat geeft m.i. een goed beeld wat wel en niet kan. Ook is het goed flink wat plaatjes via Google op een rij te zetten om na te gaan welke ontwerpen er echt uit springen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.