Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michiel Delor
Michiel Delor
Ik wil een nieuwe software product op de makt brengen, maar alvorens met de ontwikkeling te starten wil ik erachter komen of mijn beoogde doelgroepen hier wel op zitten te wachten. Ik vraag me af hoe ik dit zou kunnen aanpakken...
Een van mijn ideeen is als volgt. Ik maak van tevoren een heldere beschrijving maken van het product dat ik aan wil bieden waarbij ik duidelijk aangeef waarom het interessant is voor mijn doelgroep. Daarna test ik het product d.m.v. een proefmailing naar een aantal potentiele klanten (bv. 50 stuks de eerste keer). In die proefmailing presenteer ik het product alsof het al bestaat waarmee mensen de mogelijkheid hebben meer informatie aan te vragen of een online demo te bekijken (dmv reageren per post mbt antwoordnummer of bezoeken website). Die aanvullende informatie en demo maak ik van tevoren zodat ik hen ook daadwerkelijk die informatie kan sturen.
Op basis van de response op deze mailing kan ik een inschatting maken van de interesse. Stel dat 10% reageert, dan kan ik, uitgaande van het totaal aantal potentiele klanten grofweg berekenen hoe groot mijn potentieel is. Als die voldoende groot, start ik met de ontwikkeling.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand aanvullingen of een beter idee?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag