• 0

Strategische analysemethoden

Om de sterke en zwakke punten uit de situatieanalyse te halen, gebruikt men meestal de SWOT-analyse. Nu vond ik net een aantal artikels over de Resource-Based View: http://www.marketingplanner.nl/pages/publicatiesRBV.html

 

Naar wat ik gelezen heb lijkt me deze analysemethode beter dan de traditionele SWOT-analyse. Je houd bij de Resource-analyse immers ook rekening met de factoren imiteerbaarheid en mobiliteit, iets wat ik bij een traditionele SWOT-analyse nog nooit terug heb gezien. Zijn er hier mensen die de resource-analyse of een andere non-traditionele SWOT-analyse gebruiken of ooit gebruikt hebben? Indien ja, waarom dan precies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.