Treurige slogan Saturn

Aanbevolen berichten

Tot mijn groeiend geluk woon ik sinds enkele weken in het wingewest van de firma Saturn. Aangezien ze pas 8 winkels hebben in Nederland even ter verduidelijking: dit is een zusterbedrijf van de MediaMarkt ("ik ben toch niet gek").

 

Zo'n feestelijke opening betekent een tsunami van folders en advertenties omdat ze een A1-locatie in mijn geheugen willen krijgen.

 

Vandaag las ik die advertentie dus maar eens goed. De eerste kreet die ik tegenkom: "Goedkoop is Gaaf". Mwah, geen prijswinnaar maar daar valt mee te leven zal de Saturn-directie hebben gedacht toen ze hem uitkozen. Vervolgens kom ik op het eind de volgende slogan tegen: "Gierig maakt gelukkig".

 

Yikes! Als we dat reclamebureau loslaten op Engelse automobielen dan krijgen we: Jaguar ... voor de veeleisende vrek!

 

Link naar reactie

En daar komt bij dat Saturn helemaal niet goedkoop is.. In mijn omgeving hebben ze er ook recent 1 geopend. De eerste week goede aanbiedingen, maar een week later was die leuke laptop van 300 euro opeens 400 euro. Dit blijkt over de gehele lijn doorgevoerd te zijn. Ze maken hun slogan dus maar tijdelijk waar.

 

Op zich een bekende methode maar meestal gaan daar maanden zo niet jaren overheen; Alle concurrentie in de omgeving uitknijpen door onder je inkoopprijs te verkopen zodat de concurrentie verdwijnt, en dan geleidelijk de prijzen weer opdrijven om uiteindelijk winst te kunnen maken. Alleen in de sneltreinvaart waarop Saturn dat doet lijkt me niet echt handig. Ik neem in elk geval niet meer de moeite om daar heen te gaan.

Link naar reactie

En daar komt bij dat Saturn helemaal niet goedkoop is.. In mijn omgeving hebben ze er ook recent 1 geopend. De eerste week goede aanbiedingen, maar een week later was die leuke laptop van 300 euro opeens 400 euro. Dit blijkt over de gehele lijn doorgevoerd te zijn. Ze maken hun slogan dus maar tijdelijk waar.

 

Op zich een bekende methode maar meestal gaan daar maanden zo niet jaren overheen; Alle concurrentie in de omgeving uitknijpen door onder je inkoopprijs te verkopen zodat de concurrentie verdwijnt, en dan geleidelijk de prijzen weer opdrijven om uiteindelijk winst te kunnen maken. Alleen in de sneltreinvaart waarop Saturn dat doet lijkt me niet echt handig. Ik neem in elk geval niet meer de moeite om daar heen te gaan.

 

Bekende werkwijze van ook mediamarkt ja...

Hebben heel vaak leuke aanbiedingen waarvoor geadverteerd wordt maar helaas zijn die vrijwel altijd al uitverkocht (ook als je op de eerste aanbiedings dag om 9 uur smorgens in de winkel bent.

Maar de verkoper heeft uiteraard wel een heel mooi alternatief, helaas is die wel 20% duurder als hij bij alle concurenten van hun is.

Maar ja... je bent er nu toch al dus nemen veel mensen die dan maar mee

Link naar reactie

Vervolgens kom ik op het eind de volgende slogan tegen: "Gierig maakt gelukkig".

toevallig zag ik die vorige week giga groot op de muur staan van de vestiging Rotterdam Zuidplein,

hij viel mij direct op vanwege de negatieve uitstraling.. >;(

Het is overigens logisch dat deze marketing hier niet werkt: wij zijn geen duitsers... :P

 

(ik heb nog wel even binnengekeken maar ben beter en goedkoper geslaagd bij de Prijstopper)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Bovenin de dagbladadvertentie van de Dixons:

 

"De 13e maand komt er weer aan"

 

En dan denkt een consument opeens: kopen, kopen, kopen?

 

Geweldige tak van sport toch marketing. :)

Die is toch niet zo heel gek? Consumenten die extra geld krijgen zijn waarschijnlijk geneigd tot grotere uitgaven? Geen idee of dat soms onderzocht is maar vaak kloppen dat soort psychologische dingen toch echt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Bovenin de dagbladadvertentie van de Dixons:

"De 13e maand komt er weer aan"

En dan denkt een consument opeens: kopen, kopen, kopen?

Geweldige tak van sport toch marketing. :)

ik vind het wederom negatief, beetje goedkoop.

 

 

Vervolgens kom ik op het eind de volgende slogan tegen: "Gierig maakt gelukkig".

ze zijn wel consequent, ik kwam van de week een bezorgauto van ze tegen met de tekst "gierig maakt lui" ... >;(

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Geweldige tak van sport toch marketing. :)
Kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn ;D

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Bovenin de dagbladadvertentie van de Dixons:

 

"De 13e maand komt er weer aan"

 

En dan denkt een consument opeens: kopen, kopen, kopen?

 

Om even een link te leggen met je andere topic over besparingen

ik gebruikte mijn 13e maand altijd om een aantal verzekeringen op jaarbasis te betalen om zo de 3% betaalkorting te "scoren". maar ja nu ik zelfstandig ben doe ik het nog steeds. 3% betaalkorting is toch al gauw 1-1,5% meer als de rente op een gewone spaarrekening, en wie het kleine niet eert..

 

Qua Marketing:

Inderdaad, veel consumenten koppelen extra inkomsten vaak wel aan extra uitgaven, dus zo gek is het niet. en zoniet dan helpen de marketeers je wel herinneren. :)

maar vind hem nog niet zo erg als de slogan "gierig maakt gelukkig"

 

Link naar reactie

over Saturn: 'Geiz ist geil' is wel heel iets anders dan 'Gierig maakt gelukkig' ???. Vreemd, dat ze dat gebruiken in Nederland.

Saturn heeft 'geiz' door die slogan zowat 'salonfähig' gemaakt in Duitsland en sprak daarmee ook een heel andere doelgroep aan dan de MediaMarkt.

Trouwens: intussen is het 'Wir lieben Technik. Wir hassen teuer' ;)

Link naar reactie

Zag toevallig in de laatste consumentengids een verhaaltje over MediaMarkt. Prijzen van exact hetzelfde apparaat variëren enorm per vestiging. Zit soms wel 25% verschil in. Dan ben je dus wel gek als je het toevallig in de dure vestiging koopt.

 

Maar ja... welke vestiging is dan de dure? ??? Om het risico van wel de gek zijn te voorkomen, zou je dus helemaal niet naar MediaMarkt moeten gaan.... stel je voor.... brrrr!

Link naar reactie

Zag toevallig in de laatste consumentengids een verhaaltje over MediaMarkt. Prijzen van exact hetzelfde apparaat variëren enorm per vestiging. Zit soms wel 25% verschil in. Dan ben je dus wel gek als je het toevallig in de dure vestiging koopt.

 

Maar ja... welke vestiging is dan de dure? ??? Om het risico van wel de gek zijn te voorkomen, zou je dus helemaal niet naar MediaMarkt moeten gaan.... stel je voor.... brrrr!

Dan zit daar ook nog handel in ...

 

Mediamarkthacker.nl ...

 

In welke mediamarkt is dat artikel het goedkoopst te krijgen!

 

En dan advertenties van concurrenten eromheen die het artikel nog goedkoper aanbieden.

 

(als we nat gaan met de merknaam Mediamarkt dan noemen we hem mmhacker.nl .... viraltje ertegen aan en we zijn up and running ...)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.