• 0

logistiek buiten de fabriek

Mijn vak is massaproductie van gestoffeerde zitmeubelen.

 

Mijn sterke punt: logistiek binnen de fabriek.

 

Mijn zwakke punt: logistiek buiten de fabriek.

 

Ik kan dus op een goede en snelle manier meerdere meubels produceren, maar het aan de man brengen is niet voor mij weggelegd.

 

Ik denk dat een verkoopman voor het marketingplan ingeschakeld moet worden en doormiddel van vertegenwoordigers het te verkopen.

 

Probleem is geld!

 

Kan iemand mij advies geven?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

De afzet moet gebaseerd zijn op 20 a 30 zitmeubelen per dag.

 

Ik noem het de logistiek van de marketing:

Als dit aantal meubelen verkocht moet worden op een dag, zal er niet een man mee aan het werk kunnen.

 

Er moet dus een plan komen om meerdere mensen op een zelfde logistieke wijze te laten werken.

 

Eventueel op freelance basis.

 

Link naar reactie
  • 0
Kan iemand mij advies geven?

 

dit is afhankelijk van het type meubelen dat je maakt en de markt die je bedient. als je kwaliteitsmeubelen maakt (daar ga ik even vanuit met deze productie), dan zal je distributie via kwaliteitswinkels kunnen lopen. je zoekt dan eerder een account manager die (de hoofdkantoren van) deze winkels bezoekt en deals sluit, dan een marketing manager die enkel plannen schrijft en dure campagnes verzint (je marketing kan je ook (actiegewijs) uitbesteden). verhoog de prijs van je meubelen zodat je deze meneer of mevrouw kunt betalen. komt ongeveer op 10 euro per stoel.

Link naar reactie
  • 0

Anne schreef in een bericht aan de moderators):

voor hen die in de veronderstelling zijn dat uitgeverij Gabriël meubelen probeert te verkopen. Dit is een misverstand. De uitgeverij concentreert zich op boeken.

 

Ik begrijp er nu helemaal niks meer van. Neem een paar keer diep adem en probeer gestructureerd uit te leggen wat je bedoeld... Mocht je er nou helemaal niet uit komen probeer het dan morgen nog eens.

 

Veel succes

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

 

Waar was Anne toen de meubelmaker achter haar pc plaatsnam? Hoe belandden die 15 stoelen in de serre? Weet de meneer van de boekhandel wat zijn vrouw doet? Waarom staan alle boeken over logistiek ineens in de categorie marketing?

 

Morgen meer in onze geliefde serie Higher Times, Lower Times...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.