• 0

Distributiekosten

Waarschijnlijk is de vraag al eens gesteld, maar ik kan het antwoord even niet vinden.

 

Is het gebruikelijk om de kosten van de distributie door te berekenen aan de detailhandel?

 

Even ter verduidelijking.

Ik probeer uit te rekenen wat mijn kosten zullen zijn om een beslissing te kunnen nemen.

 

Het gaat om het distributeurschap van een ski en outdoorkleding merk. Vastgestelde consumenenten prijzen. Mijn gemiddelde marge is 35 %. Klinkt leuk, maar als daar dus nog allemaal kosten vanaf gaan dan wordt het een ander verhaal.

 

Mijn distributiekosten naar de detailhandel gaan die van mijn marge af, bereken ik die door, hoe gaat dat in zijn werk?

 

Nee ik ben nog niet begonnen ik ben aan het huiswerk maken dus alle advies hierover is welkom

 

Groeten Sven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meestal is het gebruikelijk om te werken met een bepaald franco-bedrag. Dus bijv. bij besteding vanaf € 750 worden er geen verzendkosten berekend.

 

Indien men voor minder dan € 750 besteld, worden er wel verzendkosten berekend.

Wat dit bedrag is dien je zelf te bepalen. Je bent hier afhankelijk van wat concurrentie doet en wat je toekomstige klanten acceptabel vinden.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.