• 0

hoe kom ik meer te weten over online marketing mogelijkheden

Weet iemand of er tijdschriften zijn die af en toe speciale uitgaves hebben mbt online marketing? Vroeger had computeridee wel eens leuke boekjes over geld verdienen op internet, maar ik kan daar niks vinden mbt online marketing.

 

Er zijn maar een paar NL boeken te vinden over online marketing, maar geen is aktueel.

Ik wil weten hoe ik zelf een affiliatesysteem kan opzetten, hoe ik RSS kan gebruiken. Wat is feedburner en Twitter. Wat kan ik allemaal met clicky analytics. Wat kan ik (liefst zonder IT kennis) doen om google happy te maken?

Ik heb op bol.com en google gezocht naar (studie) boeken online marketing, maar ook daar geen aktuele NL boeken, maar wellicht weet iemand of er af en toe periodieke uitgaven zijn van computermagazines op dit gebied.

 

Kent iemand de blauwe doos? Iemand een goede tip voor een boek (liefst dus NL, maar evt ook in het engels.)

Iemand ervaring met de cursus online marketing van LOI? Want ik denk dat dit het handigste is voor mij: stap voor stap leren hoe je je voordeel kunt doen met online marketing.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Online marketing is continue in beweging en wekelijks, zo niet dagelijks, komen er nieuwe functies en mogelijkheden bij. Een boek is dus per definitie achterhaald, omdat die niet continue geupdate wordt. Een website is dat wél. Dus waarom niet flink wat sites over online marketing raadplegen? Ook Google zelf heeft wel aardig wat informatie over hun marketing mogelijkheden en er zijn legio blogs over/door marketeers en marketing.

 

Wil je toch wat naslagwerk op papier dan zijn de Twinkle en de Marketing Tribune wel aardige tijdschriften over onder andere online marketing.

Link naar reactie
  • 0

Je vindt veel over strategie e.d. maar concrete zaken maar weinig. Dat komt vooral door de snelheid van de ontwikkelingen, een boek is als het bij de drukker ligt reeds oud.

 

In basis zou een partij waarmee je samenwerkt dat soort informatie ook goed aan je kunnen geven mits ze daar ervaring mee hebben, bijvoorbeeld je reclamebureau of webbouwer.

 

Als actuele bronnen kan je bijvoorbeeld de ontwikkelingen op http://www.marketingfacts.nl e.d. bijhouden. Ook http://frankwatching.nl is een aanrader.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wat kan ik (liefst zonder IT kennis) doen om google happy te maken?

 

Daar zit hem de crux. Er is heel, heel, heel erg veel te vinden online, maar dat gaat meestal nogal diep. Het is niet zomaar mogelijk om zonder IT kennis op te boksen tegen al die andere websites op het Internet.

 

Trap dus niet in de valkuil om allerlei SEO trucs te leren, je te storten op sociale tools, een blog te beginnen en te twitteren, facebooken en weet ik veel wat. Het is allemaal heel erg tijdrovend, en met uitzondering van een enkele talentvolle Blogger is er bijna niemand die zo succesvol wordt.

 

In plaats daarvan kan je je richten op het maken van een informatieve website. Je maakt Google vooral happy als je informatie biedt, want daar is iedereen naar op zoek. Biedt je informatie waarnaar gezocht wordt, en waar nog weinig over te vinden is, dan volgen de bezoekers vanzelf.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat kan ik (liefst zonder IT kennis) doen om google happy te maken?

 

Daar zit hem de crux. Er is heel, heel, heel erg veel te vinden online, maar dat gaat meestal nogal diep. Het is niet zomaar mogelijk om zonder IT kennis op te boksen tegen al die andere websites op het Internet.

 

Trap dus niet in de valkuil om allerlei SEO trucs te leren, je te storten op sociale tools, een blog te beginnen en te twitteren, facebooken en weet ik veel wat. Het is allemaal heel erg tijdrovend, en met uitzondering van een enkele talentvolle Blogger is er bijna niemand die zo succesvol wordt.

 

In plaats daarvan kan je je richten op het maken van een informatieve website. Je maakt Google vooral happy als je informatie biedt, want daar is iedereen naar op zoek. Biedt je informatie waarnaar gezocht wordt, en waar nog weinig over te vinden is, dan volgen de bezoekers vanzelf.

 

 

 

Jij praat alleen over SEO. SEO is maar 10 of 20% van het hele online marketing verhaal.

 

En je hebt het steeds over SEO trucs.

 

Wat zijn dat dan?

 

Beetje meer Ontopic;

 

Denk dat Wouter de spijker op de kop slaat.

 

Die cursus online marketing van LOI ken ik zelf niet maar die is ontwikkeld door de man achter Edwords. Die man weet waar hij over praat. Heb je moeite met zelf onderzoeken dan zou dit een goed begin kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ja inderdaad online marketing verandert met de dag. Om die reden heb ik ook niet echt interesse in een gedateerd boek. Aan de andere kant: als het cursusmateriaal is dat stap voor stap met cases gevuld is, dan zou het nog een goede manier zijn om in elk geval basiskennis op te doen. Maar misschien is dan toch een workshop of klassikale cursus de oplossing omdat ik dan onduidelijkheden meteen kan vragen; in gesprek gaan met anderen geeft ook inspiratie.

 

Ik heb de cursus Nextmarketeer gezien; die is wel weer prijzig, en duurt weer zo lang :-) Maar voor mij denk ik de beste optie.

 

Waar ik op dit moment erg door gefascineerd ben is RSS. Ik kan er weinig over vinden, maar ik denk dat RSS een supermiddel is voor marketing. Maar dat is mijn gevoel; en daar ontbreekt dus weer het inzicht bij mj. Ik wil hier graag alles van weten :-).

 

In de nieuwe microsoft /Windows zit RSS geintegreerd. In google desktop en Firefox browser zit het standaard. Zij vinden het dus in elk geval belangrijk, en ik denk dat je daar op marketinggebied je voordeel mee kan doen.

Maar hoe kan ik feeds verspreiden. Hoe kan ik ze aanpassen....Etc..Wat moet ik weten om RSS als marketingmiddel in te zetten...

 

En hoe belangrijk is de microformats en reviews (bijv. hresume etc) nu echt. Maar dat zijn dan weer meer technische zaken.

IOp dit moment huur ik programmeurs en moet zaken zoals hierboven zelf aangeven; echter zij haddenn nog nooit van microformats etc gehoord :-)

 

IK ga in elk geval wat RSS abo's nemen op online marketingblogs; maar in NL leest toch altijd weer iets prettiger.

En ik denk dat het toch een studie met anderen of workshop wordt.

 

ALle tips zijn welkom, ook voor goede blogs op dit gebied.

 

 

Link naar reactie
  • 0

als het cursusmateriaal is dat stap voor stap met cases gevuld is, dan zou het nog een goede manier zijn om in elk geval basiskennis op te doen.

 

Ook hier weer de casus kan verouderd zijn.

 

Ik heb de cursus Nextmarketeer gezien; die is wel weer prijzig, en duurt weer zo lang :-) Maar voor mij denk ik de beste optie.

 

Ziet er goed uit. Zeker als er veel (oude) marketing bij zit. Daar heb je veel aan in de online marketing. Dat is eigelijk 50% van de Basis.

 

 

Waar ik op dit moment erg door gefascineerd ben is RSS. Ik kan er weinig over vinden, maar ik denk dat RSS een supermiddel is voor marketing. Maar dat is mijn gevoel; en daar ontbreekt dus weer het inzicht bij mj. Ik wil hier graag alles van weten :-).

 

In de nieuwe microsoft /Windows zit RSS geintegreerd. In google desktop en Firefox browser zit het standaard. Zij vinden het dus in elk geval belangrijk, en ik denk dat je daar op marketinggebied je voordeel mee kan doen.

Maar hoe kan ik feeds verspreiden. Hoe kan ik ze aanpassen....Etc..Wat moet ik weten om RSS als marketingmiddel in te zetten...

 

 

Feeds is een SEO hulpmiddel (vind ik) maar eigenlijk al "oud" Ik zie het als een nieuwsbrief. Gebruik het zelf ook op mijn iGoogle pagina. Trouwens erg eenvoudig om op te zetten. Voor een goede Feed die aanslaat moet je wel iets te melden hebben. Hier komt weer het verhaal van unieke vernieuwende content. Of te wel nieuws.

 

 

En hoe belangrijk is de microformats en reviews (bijv. hresume etc) nu echt. Maar dat zijn dan weer meer technische zaken.

IOp dit moment huur ik programmeurs en moet zaken zoals hierboven zelf aangeven; echter zij haddenn nog nooit van microformats etc gehoord :-)

 

 

Hier wordt het interessant. Web 3.0. Het semantische web. Dat is (nog) niet zover. Maar wel de toekomst. Er zijn al wat Beta projecten geweest en google heeft ook al wat overnames gedaan in die richting. (en toen verdwenen die beta projecten ineens ;). Ze zijn er dus wel degelijk mee bezig.

 

Ik zou me hier meer in verdiepen dan in Feeds. Dit is de toekomst.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Jij praat alleen over SEO. SEO is maar 10 of 20% van het hele online marketing verhaal.

 

En je hebt het steeds over SEO trucs.

 

Wat zijn dat dan?

 

 

Even goed lezen, Scaut. Ik had het over SEO trucs, sociale media, blogs, twitter, facebook enzovoorts. En voeg daar gerust RSS, het semantische web, en microformats aan toe. Dat zijn allemaal hulpmiddelen die voor de meeste mensen weinig relevant zijn om zich in te verdiepen.

 

Met SEO trucs bedoel ik alles wat SEO professionals doen om een website die geen goede content heeft toch hoger in de zoekresultaten te krijgen. Wat dat precies is verandert ook met de tijd, omdat de trucs telkens achterhaald worden door de zoekmachines, die hun algoritmes aanpassen om juist de goede content hoger te laten scoren.

 

Mijn punt is dit: het heeft alleen zin om je te verdiepen in internet marketing technieken indien je hiervan je beroep wilt maken. Gaat het je erom om je eigen websites beter te laten scoren, verdiep je dan in het bieden van de beste content, dat is veel effectiever.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Jose,

 

Toen ik twee jaar geleden startte met het opzetten van onze webwinkel heb ik me als niet-IT'er uitgebreid verdiept in wat belangrijk is qua social media en online marketing. Ik heb wel mijn man naast me die wel software ontwikkelaar is dus natuurlijk kon ik hem af en toe dingen vragen maar ik ben toch vrij ver gekomen door heel veel te lezen. Vooral online, veel googlen, jezelf de terminologie eigen maken, strategieën lezen, bij mezelf goed te rade gaan wat wel/niet op ons van toepassing is.

 

Het is erg afhankelijk van wat je wilt gaan doen, wat je wilt bereiken, welke weg voor jou t meest geschikt is. Voor mij was het verdiepingsstuk omtrent SEO zeer nuttig, ik gebruik deze kennis nog steeds elke dag, op onze site, in mijn blog, op twitter, Linked in en soms zelfs hier (vooral als ik niet wil dat iets gevonden wordt).

 

Begin gewoon te lezen dan vind je vanzelf de onderwerpen waar je je verder in wilt verdiepen.

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
  • 0

 

Jij praat alleen over SEO. SEO is maar 10 of 20% van het hele online marketing verhaal.

 

En je hebt het steeds over SEO trucs.

 

Wat zijn dat dan?

 

 

Even goed lezen, Scaut. Ik had het over SEO trucs, sociale media, blogs, twitter, facebook enzovoorts. En voeg daar gerust RSS, het semantische web, en microformats aan toe. Dat zijn allemaal hulpmiddelen die voor de meeste mensen weinig relevant zijn om zich in te verdiepen.

 

Met SEO trucs bedoel ik alles wat SEO professionals doen om een website die geen goede content heeft toch hoger in de zoekresultaten te krijgen. Wat dat precies is verandert ook met de tijd, omdat de trucs telkens achterhaald worden door de zoekmachines, die hun algoritmes aanpassen om juist de goede content hoger te laten scoren.

 

Mijn punt is dit: het heeft alleen zin om je te verdiepen in internet marketing technieken indien je hiervan je beroep wilt maken. Gaat het je erom om je eigen websites beter te laten scoren, verdiep je dan in het bieden van de beste content, dat is veel effectiever.

 

 

sociale media, blogs, twitter, facebook, RSS, semantische web, en microformats dat zijn de tools om site's met goede content te promoten. Je kunt de basis toepassen en dan? wachten tot er een zoekmachine langskomt?

 

Ik ben zeker voorstander van de basis die jij noemt en doe ook niet anders, sterker nog heb net een content marketeer aangenomen. Maar wat als je bv nieuwe volvos gaat verkopen. Dan ga je dit met de basis niet winnen. Wil je je gaan verdiepen in online marketing dan is hoostuk 1 SEO. Daarna komen er nog heel veel hoofdstukken, (en dat worden er iedere dag meer)

 

Er is zoveel meer. En dat jij dat trucjes noemt tja (is natuurlijk niet leuk als dat 80% van je werk is :-[)

 

@Manon

 

SEO basis van green.... zou nog wel wat op aan te merken zijn. Heb je deze al laten beoordelen op HL?

 

Link naar reactie
  • 0

 

@Manon

 

SEO basis van green.... zou nog wel wat op aan te merken zijn. Heb je deze al laten beoordelen op HL?

 

 

Absoluut laten beoordelen en niet alleen hier. Maar voel je vrij. Voor zover ik weet zit het prima in elkaar, behalve het feit dat er nog niet bij ieder product netjes H1 en H2 zaken staan en er nog veel meer descriptions etc toe te voegen zijn aan subcategorieën etc. Inmiddels zullen er zeker ook wel wat dead links zijn. Tijd is hier de hoofdreden. Ik hoor je feedback graag.

Link naar reactie
  • 0

@Scaut, voel je niet aangevallen, het is ook een flink deel van mijn werk.

 

Maar als het dat niet is, en ook niet wordt, probeer dan niet op SEO te concurreren met Volvo, ook niet als je dealer bent van Volvo, Daar zijn er namelijk velen van. Richt je dan op goede content. Pas als die goed is huur je eventueel (mocht dat nodig zijn) een Internet Marketing expert in. Maar wel ééntje die beseft dat het absoluut gaat om de content. Iemand als Scaut dus.

 

Link naar reactie
  • 0

Meld je aan op LinkedIn en lees regelmatig de discussie forums door. Hier staat ontzettend veel informatie op over diverse vormen van internetmarkting.

 

Daarnaast heb ik net een post geplaatst omdat ik zelf bezig ben met een website over SEO toegankelijk voor het MKB. Hij is nu nog uit naam van mijn huidige werkgever, maar er staan een aantal goede tips en adviezen op over het 'Happy maken' van Google.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt, mocht je vragen hebben, mail me gerust! Het mailadres staat op de site ;)

 

Groet, Miranda

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.