• 0

Zelfontworpen horloges laten maken in vb. China: kan dat en wat kost dat?

Geachte allemaal,

 

Ik heb een paar ontwerpen liggen voor horloges die ik graag in een ander land (bijv. China) wil laten maken. Geen kermis horloges maar gewoon nette stijlvolle horloges die voor een redelijk bedrag in de markt gezet kunnen worden. Nu ben ik op jacht gegaan op het word wide web maar kan hier bijzonder weinig bruikbaars op vinden.Toen kwam ik op dit prachtige forum terecht en heb gezien dat hier heel wat mensen rond lopen die weten waar ze het over hebben. Zijn er misschien mensen hier die hier ervaring mee hebben en wat voor kosten plaatje hier aan gaat hangen.

 

Ik zou het erg waarderen als hier iemand wat van weet.

 

Gr.

 

(Edit: titel verduidelijkt en naar het juiste board verplaatst)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wil je graag de uurwerken uitbesteden, of ook de kasten? Wat zal je verkoopprijs worden?

 

Voor uurwerken kun je beter naar japan, daar is de kwaliteit nog zeker beter dan in china, zeker in het automatische segment (zonder batterij). Kijk maar eens op de website van Miyota in Japan.

Mocht je ook de kasten willen uitbesteden, dus geen gebruik maken van bestaande kasten, dan kun je zeker via Miyota goede adressen krijgen (ook in China).

 

Met groet,

Jarno

www.bonusplus.nl voor inkoopadvies

Link naar reactie
  • 0

NIet eenvoudig, maar toevallig weet ik er iets van.

 

Normale binnenwerkjes voor mechanisch hologe kosten zo rond de 10rmb in allerlei kleuren, maten etc. zeg dus maar een euro

 

95% van alle horloges gemaakt in China kosten om en nabij 2 euro per stuk. Maar dan heb je niet veel natuurlijk, iets beter als kermis kwaliteit en als je geluk hebt doe je er een jaar mee.

 

Gaat het echt om de precisie loopwerken, hoogwaardige mechanische delen etc etc dan kom je in een heel variabele prijsklasse terecht waar enig zinvol antwoord is; je kan de kwaliteit krijgen die je wilt en daar hangt dan een prijs kaartje aan. Natuurlijk wel nog steeds behoorlijk goedkoper dan europa of japan zoals de Bonus inkoop aangaf, ook al staan de fabrieken van die jongens in China.

 

Buitenwerk, kast en band met sluiting is idem dito. Kwaliteit is altijd duurder en indien je gewoon kwaliteit wil kan dat ook.

 

De goede producenten zijn echter niet makkelijk te vinden tussen de ja knikkers.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zonder meer beginnen met het bestellen van een aantal samples bij verschillende leveranciers. Probeer ook eens buiten de gebaande paden te treden. Kijk ook eens in bijvoorbeeld Pakistan (heel goed met metaal!). Als je echt geen leveranciers kunt vinden die goede producten leveren zul je het vliegtuig in moeten om de boel zelf te gaan bekijken. Dat kun je natuurlijk ook uitbesteden.

www.dagevosimport.eu Voor alle hulp bij Import

Link naar reactie
  • 0

Een ex-collega van me heeft zich een aantal jaar geleden in hetzelfde avontuur gestort waaruit het volgende is voortgekomen :

 

http://www.chocktime.nl/

 

Hij heeft dit zelf ontwikkeld, laten maken, uitgevogeld, en ook de achtergronden van de klokjes zijn in eigen beheer. Wellicht wil hij je enigszins op weg helpen.

 

(geen enkel belang bij de link. Mocht deze niet gewenst zijn, graag verwijderen)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of jouw vraag nog actueel is, maar ik vond het wel een interessant bericht.

Ik heb zelf ook een aantal horloges ontworpen en een paar eenvoudige prototypes zelf gemaakt.

Heb je zelf ook al prototypes?

Dat werkt vaak erg verhelderd. Of het horloge ook daadwerkelijk zo mooi is, zoals je op papier of in je hoofd hebt. Een mm groter of kleiner kan het ontwerp maken of breken.

Op dit moment ontwikkel ik mijn gereedschappen en machines zodat ik ook mijn moeilijkere horlogeideeen kan maken.

Mijn doel is uiteindelijk zelf ook horloges (op klantspecificatie, kleine series) op de markt te zetten, waarbij ik de prototypes zelf maak en het definitieve product uitbesteed.

Kortom, ik vindt het wel interessant om met je mee te denken.

Neem gerust even contact op als je meer wilt weten.

Groet, Johan

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zit om de pols en het tikt....

 

Een chronograaf is een klokje dat je het best kunt omschrijven als een horloge met ingebouwde stopwatch. Het zijn zeer populaire uurwerkjes, maar in het gebruik vallen ze erg tegen. Ze zijn vaak niet goed af te lezen door conjunctie en slechte vormgeving. Uit onvrede met de bestaande modellen heb ik een revolutionaire, analoge chronograaf ontworpen die wel uitstekend afleesbaar is (wipo.int).

 

Die heeft alles in zich om de nieuwe wereldstandaard te worden met de potentie van een cash-cow. Ik wil dan ook graag dat mijn model op de markt komt. Ik heb mijn ontwerp eerst voorgelegd aan de Grote Merken, zoals de Richemont groep, Swatch, etc. Die blonken uit in hooghartig stilzwijgen waarop ik dacht: ik breng ‘m zelf wel op de markt.

 

Omdat voor mijn model nog geen ‘motortje’ bestaat (het zogenoemde kaliber – in het Engels ‘movement’), moet het als kwartsuurwerk worden ontwikkeld en geproduceerd door een ‘movement manufacturer’ . Daarvan is wereldwijd slechts een handjevol te vinden. In Zwitserland zijn dat Ronda, ISA Swiss en ETA. In het verre oosten vinden we EPSON, ISA Pacific, Sea Gull en Miyota. Ik schreef deze bedrijven een uitnodigende brief vergezeld van de nodige details en vroeg of ze er een offerte voor wilden maken. Andermaal zweeg Zwitserland in alle talen en de verre oosterlingen lieten weten niet van plan te zijn een nieuw kaliber te ontwikkelen.

 

Dat getuigt van kortzichtigheid, vind ik, want de kaliberproducent die dit ontwikkelt, krijgt er ook de octrooien voor en verwerft er dus een monopoliepositie mee. Mijn octrooi heeft slechts betrekking op de layout. Mijn vragen zijn: op welke manier kun je dan wel die kaliberboeren over de streep trekken? En, minstens zo belangrijk, hoe dring je het netwerk binnen van Vermogende Lieden? Want de productie van genoemd project kost meer dan wat je krijgt toegeschoven bij Dragons’ Den... Jullie briljante suggesties zijn van harte welkom!

 

Met vriendelijke groet, Nico

 

mod-edit:link gefixed

Link naar reactie
  • 0

Dag Nico,

 

op het moment zijn wij zelf behoorlijk bezig in de horlogewereld (als toeleverancier van toeleveranciers van..) en in dat licht een paar reacties op je post:

 

- de zwitserse horloge industrie is zeer conversatief en zelf-beschermend. Zelfs zwitserse bedrijven die om de hoek (letterlijk) zitten bij de grote jongens hebben moeite om toeleverancier te worden. Ik kan me voorstellen dat ze zo ook reageren naar jou.

 

- bij mij zou je als potentiële klant niet echt hoog scoren op mijn lead kwalificatie lijst en ik denk dat je dat bij geen van de kaliberboeren doet. Zij zouden op basis van een design van een prive persoon moeten voorinvesteren (in tijd/geld/effort)?

 

 

Het op de markt brengen van een horloge waarvan de techniek niet te koop is, is allebehalve eenvoudig. Maar het kan wel: http://www.urwerk.com

 

Misschien moet je eens met hen praten?

 

 

[edit: en anders geef je een paar honder/duizend euro uit aan wat advies op het gebied van horlogerie, dan weet je waar je aan toe bent. B.v. http://www.centagora.com]

 

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

ik zie dat je bericht al 2 jaar oud is. Toch vroeg ik me af of u nog bezig bent met horloges. Ikzelf heb enkele ideeën die ik graag wil realiseren. indien ja, gelieve me te contacteren op debrouwer.ergo@gmail.com

 

 

Ik weet niet of jouw vraag nog actueel is, maar ik vond het wel een interessant bericht.

Ik heb zelf ook een aantal horloges ontworpen en een paar eenvoudige prototypes zelf gemaakt.

Heb je zelf ook al prototypes?

Dat werkt vaak erg verhelderd. Of het horloge ook daadwerkelijk zo mooi is, zoals je op papier of in je hoofd hebt. Een mm groter of kleiner kan het ontwerp maken of breken.

Op dit moment ontwikkel ik mijn gereedschappen en machines zodat ik ook mijn moeilijkere horlogeideeen kan maken.

Mijn doel is uiteindelijk zelf ook horloges (op klantspecificatie, kleine series) op de markt te zetten, waarbij ik de prototypes zelf maak en het definitieve product uitbesteed.

Kortom, ik vindt het wel interessant om met je mee te denken.

Neem gerust even contact op als je meer wilt weten.

Groet, Johan

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nieuw in de horloge sector!

Ik ben op internet veel tegengekomen qua horloges ontwerpen maar wat ik me afvraag is het volgende.

Moet je de techniek, hiermee bedoel ik de tandwielen en de hele mikmak zelf maken of kan je deze bestellen en dan zelf in elkaar zetten? zo ja weten jullie een goedkoop bedrijf?

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
  • 0

Het binnenwerk van horloges (genaamd 'movement' of 'uurwerk') kun je compleet kopen - daar hoef je zelf niks aan te gaan knutselen. Een bekend merk dat binnenwerken voor andere merken maakt is de Swatch group met haar ETA movements die ook als basis dienen voor vele duurdere merken.

 

Dit is een goede link als je zelf horloges wil gaan ontwerpen en laten maken: Design and make your own watch

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor uw moeite!

Ik heb al een paar ontwerpen klaarliggen van het bovenaanzicht van het horloge maar nu ik weet dat ik het deel eronder niet hoef te ontwerpen valt er een last van mijn schouders af!

Kent u misschien een site waar ik een 3d ontwerp van het horloge kan maken zodat het ontwerp er mooier uitziet?

 

Nogmaals bedankt en als u nog een paar tips heeft dan zou ik die graag willen horen!

 

Mvg,

Dirk

Link naar reactie
  • 0

Wat kan je allemaal bestellen en wat kan je zelf laten maken in bijv. China om een eigen horloge te laten maken. Graag onderdelen erbij vermeld!

Niet zo lui, he? Ga eerst zelf eens rondzoeken naar de basisonderdelen van je idee...

 

Er is hier (hoogstwaarschijnlijk) niemand die hands-on ervaring heeft met het zelf ontwerpen en laten maken van horloges, dus als het dan toch door iemand op Google opgezocht moet worden, dan kan jij dat beter zijn. Toch?

Link naar reactie
  • 0

Wat kan je allemaal bestellen en wat kan je zelf laten maken in bijv. China om een eigen horloge te laten maken. Graag onderdelen erbij vermeld!

 

Ik zou adviseren eerst eens goed de link welke Jean Ecogeneration heeft gedeeld goed doorlezen, daar worden de namen en links naar onderdelen leveranciers en one-stop shops gegeven, alsmede partijen welke het design op zich kunnen nemen.

 

Hier is hij nogmaals: Design and make your own watch

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.