Higherlevel.nl thuis columnist?

Aanbevolen berichten

Wie van jullie heeft interesse om wekelijks een column te schrijven voor higherlevel.nl? Mochten er meerdere geinteresseerde zijn dan kunnen we kijken of we het af kunnen wisselen.

 

De column geeft je een mooie mogelijkheid om jouw blik op de wereld te vertolken en jezelf wat meer te profileren ten opzichte van het higherlevel.nl publiek.

 

De columns moeten raakvlakken hebben met de onderwerpen die er op higherlevel.nl besproken worden (momenteel al weer meer dan 3300 onderwerpen, zo genoeg inspiratie volgens mij).

 

Heb je interesse, stuur dan een mailtje naar dennis@higherlevel.nl of geef hier een reactie.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Misschien kun je een nieuw format aan HL vastplakken: het starter-logboek. De SLOG is een voorgedefinieerd logboek waarin starters van week tot week, of eventueel zelfs maand tot maand, hun eigen wederwaardigheden delen met lezers. Elke start-logger krijgt een eigen thread in de nieuwe categorie starter-logboeken, waar hij/zij vragen kan voorleggen aan dit forum. Voordeel voor starters: ze krijgen een min-of-meer actieve begeleiding van dit lezerspanel, en een beetje exposure... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het kost al teveel tijd om bij te blijven op het forum.

 

[frons]Ik ken iemand die precies hetzelfde argument heeft tegen de dikke zaterdagkrant. De doorsnee lezer pikt uit die overvloed echter wat hem het meest interessant lijkt, dus het is aan de aanbieder van al die info om het aanbod goed te organiseren en nieuwe formats te bedenken om voldoende variëteit te bieden. Keep it simple is niet meteen keep it small, stupid![/frons] 8)

 

Die overvloed die jij ervaart, komt mischien door het forum-format dat relatief weinig mogelijkheden biedt om informatie aantrekkelijk te presenteren. Maar dat is een ander topic.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik denk dat columns en dit soort logs een mooi beeld kunnen geven van wat er bij andere ondernemers speelt.

 

Soms zit je in de put en denk je "dit lukt me noooooooooit!" dan is het fijn om te weten dat iedereen dat wel eens heeft.

 

Qua informatie structuur van een forum, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb echter nog steeds geen beter alternatief gezien? Iemand ideeën hierover?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Wie van jullie heeft interesse om wekelijks een column te schrijven voor higherlevel.nl? Mochten er meerdere geinteresseerde zijn dan kunnen we kijken of we het af kunnen wisselen.

 

Ik doe mee, maar ik vind de columns in HL slecht gelezen. Zou mooi zijn in combibatie met een colunm in BIZZ of FD of zoiets.

 

Kan zelf ca. 1 keer per maand een mooie column leveren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

nou ik ben als starter en nieuwkomer van HL enthousiast over dit plan en ik wil best een bijdrage leveren aan de weblogs. Columns vind ik niet zo'n goed idee. Dat kunnen beter de deskundigen doen.

 

Het idee van een weblog vind ik wel oke. Het zou leuk zijn als starters gedurende een week al hun activiteiten in een soort dagboek bijhouden. Dit kun je dan afwisselen, want het zou anders een tijdrovende bezigheid worden. En tijd heb je als starter nou eenmaal weinig.

 

Ik ben zelf parttime ondernemer, dus ik weet niet of ik nou in een week echt interessante dingen meemaak die de moeite waard zijn voor anderen.

 

Ik ben benieuwd wat de andere HL'ers er van vinden.

 

O ja, nog een tip voor diegene die dit gaan ontwikkelen. Ik ben wel voor een vorm van selectieprocedure. Het schrijven van een column en in mindere mate het schrijven van weblogs is naar mijn mening niet voor iedereen weggelegd (of ik zelf geschikt ben weet ik ook niet hoor)

Dus om de kwaliteit te waarborgen zou ik een vorm van selectieprocedure houden.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

ik zie dat de admin's positief en enthousiast zijn ...... ergo, hier is 1 "gewone" starter die roept: niet doen. nu eens kijken of de leverancier naar de klant luistert...

Even ter info: alle admins zijn ook "gewone" starters die HL extra ondersteunen als admin.

 

Verder is dit wel een interessante discussie. De columns bestaan al sinds de geboorte van HL. Is er inderdaad behoefte aan. Wat wil het "bezoek" eigenlijk. Als ik bij de tandarts zit lees ik ook graag meer dan alleen de interessante infobrochures over hoe ik mijn tanden moet poetsen. Oftewel ... ik vind het wel een prettig idee om zoveel mogelijk en van diverse invalshoeken informatie te vergaren en meningen van anderen te horen. En dan zijn de columns een goede aanvulling.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

daarbovenop zijn veel discussies op dit forum tussen admin's onderling.

 

Je hebt heel erg gelijk, maar dat duidt misschien op een ander probleem. Dit cafe heeft een paar stamgasten die zo hyperactief zijn, dat toevallige passanten wellicht een beetje overloaded of zelfs geintimideerd worden. Wat is je suggestie, naast extra columns 'niet doen'?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

ik zie dat de admin's positief en enthousiast zijn, maar de "gewone" starters niet reageren (of in mijn geval negatief).

 

Daar ben ik het niet echt mee eens. Er wordt altijd naar je geluisterd vooral door de admin-leden en je krijgt snelle en goede antwoorden. Er worden hier adviezen gegeven waar je normaal echt niet zo makkelijk aan komt (misschien als je er voor betaalt). Even een voorbeeld:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=3527;start=0

 

Ik zou zeggen mrsteer, kijk de topics er is op na. Zolang zit je hier nog niet en dan toch al zo snel een conclusie trekken........

 

Ik heb trouwens wel enige kritiek op de wat meer doorgewinterde leden. Af en toe bespeur ik een lichte vorm van arrogantie in de antwoorden.

Maar verder is dit echt de perfecte plaats voor vragen over ondernemen.

Link naar reactie

veel vragen en opmerkingen, ik probeer op alles te reageren en enigzins lijn in mijn verhaal te houden.

 

ik vind dit forum heel goed, laat daar geen misverstand over bestaan. ik ben inderdaad nog niet lang actief, maar lees wel al een tijdje mee, onder het mom "eerst kijken dan kopen". daarbij heb ik zelf ook enige ervaring bij het opzetten en succesvol maken van websites. ik weet dat het verleidelijk is om meer en meer functionaliteit toe te voegen. dat kan echter ook averechts werken.

 

mijn zorg is dat de site versnippert, dat het informatie aanbod en de interactie over teveel "hoofdstukken" verdeeld wordt. dit komt de levendigheid niet ten goede. ik geloof van harte dat de admins hun best zullen doen om alle ballen in de lucht te houden en dus alle onderdelen levendig te houden en daar heb ik respect voor. maar het lijkt mij beter om de focus te houden op de kern van de website en niet verleid te worden door alle mooie technische mogelijkheden.

 

de kern van deze site is m.i. het forum. mijn advies is daarom om de positie en bruikbaarheid van die functionaliteit te versterken. die lijst van nieuwe berichten vind ik goed, merk ik, want gebruik ik veel. daarop voortbordurend zijn er vast andere mogelijkheden. bijvoorbeeld de laatste reacties op de berichten van bezoekers. de zoekfaciliteit kan beter en sneller. nu zijn alle discussies lineair en is het soms onduidelijk wie waarop reageert, sub-threads toevoegen is dus een ander idee.

Link naar reactie

Zou het kunnen dat we bij de slechte kijkcijfers van columns moeten denken aan de volgende twee oorzaken?

- Niet erg glamoureuze presentatie / marketingtechnisch zorgekindje

- Weinig aanbod en weinig lezen bevorderen elkaar in negatieve richting.

 

Of de weblogs een idee zijn om hier verandering in te brengen waag ik te betwijfelen. Eens per week een nieuwe column is misschien een goede start. Dan is het nog de vraag of die lange feuilletons aan te raden zijn. Dat deel van het publiek wat niet in het onderwerp is geïnteresseerd verliest over de daaropvolgende weken de aandacht voor columns i.h.a. In een later stadium zouden rubrieken hiervoor een plaats kunnen bieden. Als we beginnen met regelmatige columns, waarbij iedere week iemand iets bijzonders schrijft, dan trekt dat ook meer lezers. Is het deze week iets wat me niet boeit, dan kijk ik volgende week weer...

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.