• 0

Haar importeren India

Ben erg blij dat ik dit forum gevonden heb, en heb dan ook al veel interessante dingen gelezen.

Heb het idee dat hier veel mensen zijn met verstand van zaken! Hopelijk kunnen jullie mij ook wat informatie geven.

 

Ik wil haar importeren uit India. Eerst zou ik 1 kg willen importeren om de kwaliteit te beoordelen t.w.v. ongeveer 970euro.

Ik moet 55euro verzendkosten betalen.

Welke kosten komen kijken bij dit proefpakketje?

Nu heb ik dit bericht over de verzending gekregen van de leverancier/fabriek uit India:

 

"if you give us a shipping account we will dispatch the goods with your account.

If not it is by TNT EXpress in after 7 days from your order . All our price are FOB from the door or our company in ELURU. Shipping cost always extra"

 

Vervolgens zal mijn volgende bestelling, na goedkeuren van de eerste keer, 7 kg haar zijn twv 5100euro.

Kan iemand mij een indicatie geven van de kosten die hierbij komen kijken? Wat zou een expediteur kosten voor deze klus?

Ik moet 19% BTW betalen bij de douane? Invoerrechten? Wat nog meer?

 

Nu las ik ook dit op het forum:

"koop je in uit een arm land, bv India of Nepal (ik weet zelf niet welke landen er nog onder vallen, China iig niet meer), zorg voor een form a. Form a geeft aan in welke land de artikelen zijn gemaakt. Is het in een arm land gemaakt, dan hoef je geen invoerrechten te betalen."

Dus invoerrechten vallen voor mij dan al af?

 

Ik heb 1 keer eerder iets geimporteerd uit India, en dit was enkel een grote envelop met haar erin.

Hiervoor heb ik verder niets betaald, alleen de verzendkosten aan de verkoper in India.

 

 

Alvast erg bedankt voor de informatie alvast,

Chan.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je gezien hebt onder welke omstandigheden die meisjes hun haar afgeven dan gruwel ik van het idee om daar een handeltje mee te beginnen. Het meeste van dat haar wordt geëxporteerd naar de VS. Je moet er maar zin in hebben.......

 

Doe het maar zonder kneusje - Jij bent toch echt de moraal ridder van dit board. Phoe phoe hou eens op met dat eeuwige MVO gezeur, we kunnen niet allemaal schilderij haakjes gaan verkopen.

Link naar reactie
  • 0
Ik wil haar importeren uit India. Eerst zou ik 1 kg willen importeren om de kwaliteit te beoordelen t.w.v. ongeveer 970euro.

Even zonder dollen - als 1 kilo bijna 1000 euro moet kosten, kun je dan niet zelf daar wat opzetten op een manier dat je weet dat er niemand ge-exploiteerd wordt, en dat het geld voor dat haar ook daadwerkelijk naar de donateurs gaat in plaats van vage handelaars?

Link naar reactie
  • 0

Als je gezien hebt onder welke omstandigheden die meisjes hun haar afgeven dan gruwel ik van het idee om daar een handeltje mee te beginnen. Het meeste van dat haar wordt geëxporteerd naar de VS. Je moet er maar zin in hebben.......

 

Doe het maar zonder kneusje - Jij bent toch echt de moraal ridder van dit board. Phoe phoe hou eens op met dat eeuwige MVO gezeur, we kunnen niet allemaal schilderij haakjes gaan verkopen.

 

Wat is de grens? Vind jij dat je ook in baby's moet gaan handelen/bemiddelen, zoals in een andere docu mooi wordt verbeeld? Of in menselijke organen? Je kenmerkt me als een moraalridder, maar ik verwoord mijn eigen standpunt. Als anderen vinden dat ze het ethisch verantwoord vinden, is dat natuurlijk voor hun eigen verantwoordelijkheid. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening niet mag tonen.....

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat ik geen antwoorden krijg op mijn vragen. Ik weet niet welke documentaire jij hebt gezien en over welk land dat ging, maar het haar word afgestaan als een offer aan de tempel. Voor geloofsovertuiging. De tempel verkoopt dit haar en zorgt ervoor dat deze mensen eten, drinken en onderdak krijgen. De pelgrims maakt het helemaal niets uit dat dit haar word doorverkocht, want hun offeren het voor hun God.

 

Probeer je eerst ergens in te verdiepen voordat je gelijk je mening zo hard geeft.

Hopelijk krijg ik nu wel antwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er ook nog nooit van gehoord!

 

Maar is er nou iemand die mij wat informatie kan geven?

Volgens mij zijn het toch best wel makkelijke vragen voor veel mensen hier?

Klopt het nou dat ik geen invoerrechten hoef te betalen? Want er staat als het product daar gemaakt is, maar het is natuurlijk niet gemaakt maar een natuurproduct. Geld het dan nog steeds?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er ook nog nooit van gehoord!

 

En, wat doe je nu je er wel van gehoord hebt?

 

Ik weet niet wat je verwacht van mij antwoord op jouw vraag. Maar ik zal eens bekijken of ik iets kan vinden van de Aljazeera docu. Maar ik weet op welke manier mijn leverancier in India aan het haar is gekomen. En dit is op een eerlijke manier.

Link naar reactie
  • 1
Dat niemand nog inhoudelijk reageert betekent niet per se dat je geen antwoord zult krijgen, en zoals iemand al aangegeven had - niet iedereen zit hier 24 uur per dag en het kan zijn dat degene die toevallig wel het antwoord heeft maar eens per week inlogt. Gewoon even geduld hebben!

 

Ik zal rustig afwachten. Alleen jammer dat mensen altijd zo snel negatief reageren.

Link naar reactie
  • 0
Maar ik zal eens bekijken of ik iets kan vinden van de Aljazeera docu.

Hij heet "

"

 

For centuries, Hindu pilgrims have donated their hair in a ritual of purification. Hair India follows the journey of human hair from the holy temples of Southern India to the production lines of Europe and on to high class beauty salons around the world. Many of these hair extensions find their way back to India, to the high society and bustling urban metropolis Mumbai.

Link naar reactie
  • 1

Hoi Chan88,

 

Mensenhaar is voor zover ik zo snel kan zien hs code: 6703 0000 00

Mensenhaar, gericht, verdund, gebleekt of op andere wijze bewerkt;

wol en ander haar van dieren, alsmede andere textielstoffen, geprepareerd voor het maken van postiches of van dergelijke artikelen

 

Het invoerrechten percentage is: 1.7%

 

Met GSP Form A betaal je een verlaagd tarief van 0%

 

Het vervoeren van goederen onder de 25 kg zou ik persoonlijk niet met expediteurs regelen (ik ben zelf eigenaar van een expediteurs "kantoor") want dit kan je beter met pakket vervoerders regelen. Mocht je meer gaan vervoeren is het wellicht zinvol om eens te kijken naar de mogelijkheden.

 

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Chan88,

 

Mensenhaar is voor zover ik zo snel kan zien hs code: 6703 0000 00

Mensenhaar, gericht, verdund, gebleekt of op andere wijze bewerkt;

wol en ander haar van dieren, alsmede andere textielstoffen, geprepareerd voor het maken van postiches of van dergelijke artikelen

 

Het invoerrechten percentage is: 1.7%

 

Met GSP Form A betaal je een verlaagd tarief van 0%

 

Het vervoeren van goederen onder de 25 kg zou ik persoonlijk niet met expediteurs regelen (ik ben zelf eigenaar van een expediteurs "kantoor") want dit kan je beter met pakket vervoerders regelen. Mocht je meer gaan vervoeren is het wellicht zinvol om eens te kijken naar de mogelijkheden.

 

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt!

 

Groeten,

 

Roy

 

Volgens mij klopt bovenstaand antwoord helemaal. Als extra tip misschien nog dit:

 

Bij dit soort kleine/lichte maar waardevolle zendingen eventueel de verzekering van de gebruikte koeriersdienst gebruiken. Meestal is er standaard 500 euro verzekerd, maar dit bedrag is (tegen kleine betaling) te verhogen. Zelf heb ik goede ervaringen met UPS, ook wat betreft snelheid inklaren e.d.

www.dagevosimport.eu Voor alle hulp bij Import

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.