Ik ben bezig met de ontwikkeling van een nieuw consumenten elektronica product voor het high end segment. Prototype is klaar en ben nu het businessplan tot in het detail aan het uitwerken. Het betreft een systeem om draadloze verbindingen te leggen tussen bron component(en) en versterker(s) zonder kwaliteitsverlies e/o ruis.
Ik start op met twee versies:
1. Draadloze audio verbinding tussen laptop en bestaande versterker
2. Draadloze audio verbinding tussen laptop en 2 volledig draadloze versterkers, met deze laatste kun je feitelijk iedere luidspreker echt draadloos maken.
Daarna volgt nog een systeem voor meerkanaals toepassingen (surround).
Versie 2 is volledig nieuw in de markt en wil ik pas bekend maken zodra de financiering voor productie rond is. Versie 1 is functioneel gezien niet bijzonder, dit kan bijvoorbeeld ook met een Apple Airport Express gerealiseerd worden. De bestaande oplossingen zijn echter niet 'audiophile proof' en daar speel ik dus op in.
Ik heb voor versie 2 een online marktonderzoek gedaan op de volgende forums:
De meningen zijn, zoals je mag verwachten, wisselend maar naar mijn mening positief. Ik wil deze gegevens in mijn businessplan gaan verwerken maar weet niet precies wat voor conclusies ik uit de resultaten mag trekken.
Een topic telt een X aantal views, daarvan wordt 2/3 veroorzaakt door gasten, gasten kunnen niet reageren of aan de poll meedoen. Er zijn er bijvoorbeeld bij die zeggen dat ze alvast willen bestellen, samen met het aantal views zou je grofweg een idee hebben van een conversie ratio etc..
Heeft er iemand ervaring met de verwerking/interpretatie van dit soort gegevens?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AJvR
AJvR
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een nieuw consumenten elektronica product voor het high end segment. Prototype is klaar en ben nu het businessplan tot in het detail aan het uitwerken. Het betreft een systeem om draadloze verbindingen te leggen tussen bron component(en) en versterker(s) zonder kwaliteitsverlies e/o ruis.
Ik start op met twee versies:
1. Draadloze audio verbinding tussen laptop en bestaande versterker
2. Draadloze audio verbinding tussen laptop en 2 volledig draadloze versterkers, met deze laatste kun je feitelijk iedere luidspreker echt draadloos maken.
Daarna volgt nog een systeem voor meerkanaals toepassingen (surround).
Versie 2 is volledig nieuw in de markt en wil ik pas bekend maken zodra de financiering voor productie rond is. Versie 1 is functioneel gezien niet bijzonder, dit kan bijvoorbeeld ook met een Apple Airport Express gerealiseerd worden. De bestaande oplossingen zijn echter niet 'audiophile proof' en daar speel ik dus op in.
Ik heb voor versie 2 een online marktonderzoek gedaan op de volgende forums:
Stereo Net
AudioCircle
The Art of Sound
AV Science
De meningen zijn, zoals je mag verwachten, wisselend maar naar mijn mening positief. Ik wil deze gegevens in mijn businessplan gaan verwerken maar weet niet precies wat voor conclusies ik uit de resultaten mag trekken.
Een topic telt een X aantal views, daarvan wordt 2/3 veroorzaakt door gasten, gasten kunnen niet reageren of aan de poll meedoen. Er zijn er bijvoorbeeld bij die zeggen dat ze alvast willen bestellen, samen met het aantal views zou je grofweg een idee hebben van een conversie ratio etc..
Heeft er iemand ervaring met de verwerking/interpretatie van dit soort gegevens?
Dirac Live Room Correction Suite™
Reposit.nl - Externe SSD, harde schijven en behuizingen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29420-online-marktonderzoek-verwerking-in-businessplan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag