• 0

Globale cijfers / fulltime internet ondernemer.....waar moet ik aan denken ?

Beste forumleden,

 

Ik ben nieuw op dit forum maar zal maar meteen met een vraag komen :

Momenteel beheer ik een website en middels advertenties verdien ik hier wat mee. Ik werk als parttime ondernemer. Momenteel breekt echter het moment aan dat ik eens wil verder kijken naar de mogelijkheden om fulltime verder te gaan.

 

Om wat meer inzicht in mijn administratie te geven: tot op heden heb ik geen verzekeringen etc. lopen en maak ik maandelijks géén kosten (enfin, wel tijd natuurlijk…). Ik heb er altijd voor gekozen om eerst mijn bedrijf zich werkelijk te ‘laten bewijzen’ en als het dan echt werkt vind ik het geen probleem om bepaalde terugkomende kosten te pakken. Ik heb eerst gewerkt aan zekerheid van inkomsten. Die zijn er nu. Dus kan ik gaan kijken naar fulltime mogelijkheden.

 

Mijn vraag is als volgt. Momenteel ben ik nergens voor verzekerd omdat ik dat simpelweg niet nodig vond. Als ik nu fulltime verder wil gaan moet ik uiteraard ook AOV etc. afsluiten. Momenteel betaalt mijn baas die. Ik heb geen echte bedrijfsruimte en heb die ook nog niet nodig (ik werk gewoon in de huiskamer…). Ik begrijp dat het moeilijk is te zeggen maar wat kost (gemiddeld) een beetje verzekeringspakket in mijn geval als internetondernemer ? Gewoon globaal. Ik weet dat het moeilijk is te zeggen maar gaat het over € 1.000,- of eerder € 5.000,- per maand ? In welke richting moet ik ongeveer denken ?

 

Ik ben gewoon heel erg benieuwd als ik b.v. € 3.000,- netto/maand wil overhouden hoeveel omzet ik dan ongeveer moet maken. Nu begrijp ik heel goed dat het afhangt van de belastingen, kosten, soort verzekeringen en mij als individu (ben gezond, 30 jaar, geen kinderen, niet getrouwd). De omzet die ik maximaal (ooit) verwacht hier uit te halen is €10.000,- per maand. Maar goed gewoon een ruwe,globale berekening.

 

Ik hoop dat er hier iemand mij een beetje kan helpen met de richting in waar ik moet denken.

 

Bedankt alvast !

Gr.

Peter

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In je grootste omzetschatting kan je bijvoorbeeld zo gaan rekenen met fictieve bedragen:

 

Omzet: 12x10.000 = 120.000 (excl. BTW?!)

 

Kosten per jaar:

 

Verzekering aansprakelijkheid: 12*12=144

AOV: Offertes aanvragen, stelpost: 3000 (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=11346)

Laptop: 1500/3 jaar = 500

Inkoop nodig?

Marketing nodig?

etc.

 

Dan heb je het zo op een lijstje staan en weet je wat je omzet en kosten zijn en dan kan je gaan spelen met de factoren.

 

Je winst wordt vervolgens belast als je inkomen (als het eenmanszaak is). Dus van je winst moet je nog een X percentage, de schalen, vanaf halen. Bijvoorbeeld de 40% tot de helft als indicatie.

 

Je vraag andersom: Hoe houd ik 3000 netto over heeft niets te maken in basis met je bedrijf maar met hoeveel belastingen je op je inkomsten betaald.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Overal ben ik ervan uitgegaan dat belastingen nog betaald moeten worden. BTW is eraf.

Wat betreft kosten kun je uitsluitend rekening houden met kosten voor de verzekeringen.

Dit is niet helemaal reëel maar ik wil hier even vanuit gaan.

 

Dus €10.000 omzet (ex btw)

Minus verzekeringkosten = X

 

X verminderen met Belastingen (schaal hangt af van kosten verzekering…….)

 

Maar goed kom ik dan veel hoger uit €3000,- ?

 

Of moet ik heel erg gaan zijn met Überhaupt €3000.-

 

 

Gr.

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon globaal. Ik weet dat het moeilijk is te zeggen maar gaat het over € 1.000,- of eerder € 5.000,- per maand ? In welke richting moet ik ongeveer denken ?

 

Ik hoop dat er hier iemand mij een beetje kan helpen met de richting in waar ik moet denken.

Voor een bedrag van circa 1000 euro per maand heb jij een mooi verzekeringspakket.

 

Ik verwacht dat je op basis van uitgebrachte offertes eerder zult kiezen voor een totaaltarief wat hier onder ligt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.