• 0

Globale cijfers / fulltime internet ondernemer.....waar moet ik aan denken ?

Beste forumleden,

 

Ik ben nieuw op dit forum maar zal maar meteen met een vraag komen :

Momenteel beheer ik een website en middels advertenties verdien ik hier wat mee. Ik werk als parttime ondernemer. Momenteel breekt echter het moment aan dat ik eens wil verder kijken naar de mogelijkheden om fulltime verder te gaan.

 

Om wat meer inzicht in mijn administratie te geven: tot op heden heb ik geen verzekeringen etc. lopen en maak ik maandelijks géén kosten (enfin, wel tijd natuurlijk…). Ik heb er altijd voor gekozen om eerst mijn bedrijf zich werkelijk te ‘laten bewijzen’ en als het dan echt werkt vind ik het geen probleem om bepaalde terugkomende kosten te pakken. Ik heb eerst gewerkt aan zekerheid van inkomsten. Die zijn er nu. Dus kan ik gaan kijken naar fulltime mogelijkheden.

 

Mijn vraag is als volgt. Momenteel ben ik nergens voor verzekerd omdat ik dat simpelweg niet nodig vond. Als ik nu fulltime verder wil gaan moet ik uiteraard ook AOV etc. afsluiten. Momenteel betaalt mijn baas die. Ik heb geen echte bedrijfsruimte en heb die ook nog niet nodig (ik werk gewoon in de huiskamer…). Ik begrijp dat het moeilijk is te zeggen maar wat kost (gemiddeld) een beetje verzekeringspakket in mijn geval als internetondernemer ? Gewoon globaal. Ik weet dat het moeilijk is te zeggen maar gaat het over € 1.000,- of eerder € 5.000,- per maand ? In welke richting moet ik ongeveer denken ?

 

Ik ben gewoon heel erg benieuwd als ik b.v. € 3.000,- netto/maand wil overhouden hoeveel omzet ik dan ongeveer moet maken. Nu begrijp ik heel goed dat het afhangt van de belastingen, kosten, soort verzekeringen en mij als individu (ben gezond, 30 jaar, geen kinderen, niet getrouwd). De omzet die ik maximaal (ooit) verwacht hier uit te halen is €10.000,- per maand. Maar goed gewoon een ruwe,globale berekening.