• 0

Goed programma voor een webshop.

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn zeer veel software pakketten voor webshops, elk met zijn voor- en nadelen. Niemand zal voor jouw kunnen zeggen dat pakket X het beste voor jouw is. Dit hangt namelijk helemaal van af wat je wilt verkopen en op welke manier, en welke eisen jij zelf aan het pakket stelt.

 

Heb je een groot budget, dan laat je er een compleet op maat maken naar al je wensen. Heb je een klein budget, dan kies je voor een gratis open-source pakket en maak je deze zelf op maat of laat je deze aanpassen. Voor de hobbyist zijn er verschillende sites waar je een nagenoeg kant-en-klare webshop kunt huren.

 

Er is ontzettend veel informatie over de verschillende pakketten op internet te vinden. Ik zou zeggen: gebruik Google eens :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar webshop software, er is zoveel aanbod.

 

Zo heb je:

Zen Cart (Lekker simpel, aan te raden)

Open Cart (Ook simpel en aan te raden)

Presta Shop (Werkt ook goed, maar de community is mij inziens te klein)

OSCommerce (Bekendste webshop software, maar persoonlijk vind ik het niks)

Magento (Je kan er werkelijk alles mee, je kan alle kanten op, maar voor de starter niet aan te raden)

Virtuemart/Joomla (Weinig tijd voor gehad)

 

Ik heb ze dus allemaal geinstalleerd en allemaal getest, bij iedere applicatie miste ik wel iets. Dus ben ik begonnen om zelf iets te maken, maatwerk dus.

 

Voor de starter raad ik Zen Cart en Open Cart aan.

Link naar reactie
  • 0

Het hangt heel sterk af van jouw wensen en jouw kennis.

 

Persoonlijk vind ik Joomla in combinatie met Virtuemart erg prettig werken. Hierin lukte het zelfs mij om wat dingetjes uit te breiden en aan te passen. Er zijn veel extensies te vinden om je site uit te breiden en de installatie hiervan gaat erg makkelijk, vind ik. Conclusie: Virtuemart is handig voor mensen die net als ik op dit gebied totale dummies zijn (een beetje zelfkennis kan geen kwaad ;))

Link naar reactie
  • 0

Gebruikersgemak is zeer belangrijk maar seo-vriendelijkheid van het pakket misschien nog wel meer. Zelf hebben we met OSCommerce gewerkt en dan met een template overheen. Dit was voor zoekmachines niet het best.

 

Magento en Joomla (met VirtueMart) zijn al wel veel zoekmachine vriendelijker. Je moet eigenlijk gewoon eens gaan testen wat jij het best vind werken.

Link naar reactie
  • 0

Allerbelangrijkste... kijk niet alleen naar de voorkant van de webshop want die kan je naar hartelust (laten) aanpassen.

 

Maak voor jezelf een lijstje wat de software in jou geval moet kunnen en ga dan de pakketten vergelijken.

Stel vragen op de diverse (nederlandse) fora van de software.

 

Baseer daarop de keuze.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Zo'n keuze is vrij eenvoudig te maken.

 

Wanneer je een webshop wilt laten maken waar je standaard producten op aan wilt bieden, kan je een opensource pakket gebruiken. Wil je een webshop maken waarbij de gebruiker bijvoorbeeld zelf zijn product samen kan stellen, dan zal een standaard webshop niet voldoen.

 

Vaak is het sowieso verstandiger om een webshop te laten maken en er niet zelf een op te zetten. Wanneer je een webshop door een professional laat maken kan hij of zij je adviseren. Als je er zelf een ontwikkeld dan doe je waarschijnlijk maar wat en moet je zelf nog experimenteren of het geen dat je probeert werkt. Een professional heeft dit soort werkzaamheden vaak al voor je gedaan.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.