• 0

Verkoopcijfers voedingsupplementen sportscholen

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

voor zover mijn kennis strekt heeft René gelijk, er wordt alleen supplementenverkoop gemeten in de drogisterijbranche in zijn geheel, niet per verkoopkanaal. De ervaring leert dat die cijfers per kanaal totaal verschillend kunnen zijn.

 

Als een sportcentrum er serieus mee omgaat en zorgt voor voldoende kennis bij het personeel is het naar mijn mening wel enigszins rendabel te maken. In de praktijk werkt dit meestal niet omdat de personeelsbezetting teveel wisselt.

 

Je ziet in sommige sportscholen dat één van de instructeurs actief is met een MLM-product en daar wordt dan vaak naar verwezen. Daarnaast worden er vaak wel proteïneshakes geschonken.

 

Als je nog specifiekere vragen hebt, stel ze gerust.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

ik ben met je eens dat er een hoop via het internet wordt gekocht, maar ik krijg toch behoorlijk wat sporters over de vloer die een advies zoeken, en momenteel zijn er niet echt veel winkels waar ze goed terecht kunnen.

 

Er wordt erg veel naar antwoorden gezocht op sportfora, maar daar zie je ook de stomste adviezen voorbij komen,

blijkbaar is hier nog wel een gat in de markt te vullen.

 

Voor lokale verkoop maak je dus vooral kans in plaatsen waar er geen vitamine/sportvoeding winkels zijn,

of je kan er ook voor kiezen om het via het winkelkanaal aan te bieden.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn sportschool is het zo dat leden bij de balie proteïneshakeskunnen kopen en volgens mij ook voedingsupplementen.

Trainers die rondlopen geven hier advies over.

 

Echter heb ik geen idee of dit per sportschool te vinden is op het internet.

Maar volgens mij staan mensen altijd open voor adviezen. Helemaal omdat dit niet overal zo is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de achtergrond van jouw vraag? Ik denk dat je deze belangstelling ook moet verklaren, voordat of als je in sportscholen navraag zou gaan doen. Misschien is het de kunst om in nieuwsbrieven en op websites van sportscholen vermeld te worden, als ik bovenstaande bij elkaar optel.

 

Waarom niet de omgekeerde aanpak en regelmatige sportschoolbezoekers vragen waar en welke supplementen ze kopen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik weet dat ik waarschijnlijk een beetje laat reageer.. maar ik ben via google op dit forum gekomen.

Ik wil namelijk graag cijfers van verkoop van voedingssupplementen in de drogisterijbranche. Weet iemand hier misschien hoe ik daar aan kan komen?

 

Gr

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.