• 0

Profielen werven voor datingsite

Beste ondernemers,

 

Mijn naam is Chiel en ik ben enkele jaren actief als zelfstandige in de outdoor reclame.

 

Kort geleden heb ik samen met een vriend van mij het idee opgedaan om een succesvolle datingsite te gaan ontwikkelen.

Aangezien het concept nog erg pril is valt er nog veel informatie te vergaren.

 

Wij hebben een fris concept bedacht waarvan wij denken dat het aan zal slaan bij Single-Nederland

Het lijkt ons bijzonder leuk dit avontuur aan te gaan maar wij lopen direct tegen het volgende vraagstuk aan:

 

Op het moment dat wij de site lanceren hebben wij uiteraard nog geen enkel profiel op de site staan.

Een datingsite word pas interessant voor singles op het moment dat er enkele duizenden profielen beschikbaar zijn.

 

Hoe is dit probleem op te lossen?

 

Is het eventueel mogelijk databases over te kopen?

 

Kortom, hoe kunnen wij de site vanaf begin af aan boeiend maken voor de bezoekers.

 

Ik ben erg benieuwd naar de eventuele tips die jullie voor mij in petto hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Chiel

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het "marktplaats" dilemma, een site met meer functies maken is eenvoudig, maar om verkopers te trekken heb je kopers nodig..... ... zo ook op een dating site.

 

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wel moeilijk, je zult naar mijn mening met echt iets nieuws moeten komen, of een specifieke doelgroep.

 

Voorbeelden:

 

mooiemensen.com (veel gratis PR toentertijd)

secondlove.nl (persoonlijk vind ik dit een wereld concept, alle geile mannetjes en vrouwtjes betalen geld, is relatief klein, maar heel specifiek)

 

 

Ik denk niet dat het verstandig is om een database te kopen, (ik) prik daar doorheen.

Link naar reactie
  • 0

Hi Rk,

 

Dank je wel voor je reactie. Ik ben mij er bewust van dat het geen eenvoudige opgave zal zijn maar waar een wil is is een weg!

Uiteraard hebben wij ook nagedacht over een specifieke doelgroep alleen heb ik het vermoeden dat wij onszelf dan te kort doen en veel potentiële klanten mislopen.

Wel een goede tip overigens!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je goed moet nadenken over je doelgroep. Ik ben bijv. aangesloten bij de site Netlog, echter lijkt dit meer een datingsite soms door jongere mensen dan datingsites toestaan (18+), er is dus blijkbaar behoefte bij tieners vanaf ca. 14 jaar om ook aangesloten te zijn bij een datingsite. Ik denk dat je deze doelgroep ook serieus zou moeten onderzoeken.

 

Hoe kun je dan aan veel leden komen. Ik zat te denken aan een credits-systeem waarbij de mogelijkheden van contact leggen credits kost. Om maar een suggestie te doen; zoiets als je profiel op de voorpagina zetten kost 5 credits, een bericht zenden 1 credits, lezen = gratis.

 

Iedereen krijgt aan het begin dan bijv. 10 kredits waardoor iemand de kans krijgt even kennis te maken met het systeem. Maar om meer credits te krijgen kan iemand deze of kopen, of nieuwe leden aanbrengen waarvoor ze bijv. weer 5 credits krijgen; mensen gaan vrienden uitnodigen en daarmee zet je een beetje een piramide-achtig systeem uit om nieuwe leden te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je goed moet nadenken over je doelgroep. Ik ben bijv. aangesloten bij de site Netlog, echter lijkt dit meer een datingsite soms door jongere mensen dan datingsites toestaan (18+), er is dus blijkbaar behoefte bij tieners vanaf ca. 14 jaar om ook aangesloten te zijn bij een datingsite. Ik denk dat je deze doelgroep ook serieus zou moeten onderzoeken.

Die leeftijdsgrens is er volgens mij met een reden: Veel mensen gebruiken een datingsite niet alleen voor een onschuldige date in het restaurant, maar ook voor het gedeelte wat zich tussen de dekens af speelt. Als je minderjarigen toe zou staan op jouw site kan je hier wellicht problemen mee krijgen. Een oude meneer met minder onschuldige motieven zou een date kunnen regelen met een minderjarig meisje.

 

Ik weet niet hoe dit juridisch in elkaar steekt maar ik zou er niet aan beginnen om dates te gaan regelen voor mensen onder 18 jaar.

Link naar reactie
  • 0

Die leeftijdsgrens is er volgens mij met een reden: Veel mensen gebruiken een datingsite niet alleen voor een onschuldige date in het restaurant, maar ook voor het gedeelte wat zich tussen de dekens af speelt. Als je minderjarigen toe zou staan op jouw site kan je hier wellicht problemen mee krijgen. Een oude meneer met minder onschuldige motieven zou een date kunnen regelen met een minderjarig meisje.

 

Ik weet niet hoe dit juridisch in elkaar steekt maar ik zou er niet aan beginnen om dates te gaan regelen voor mensen onder 18 jaar.

 

Dat zou inderdaad nog eens waar kunnen zijn, maar wellicht moet je het dan ook een andere titel geven dan datingssite, maar meer ontmoetingsplek, hangplek, chillbar etc..

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat je gezien en gekend wordt. Bied net iets anders dan de anderen, wees net een tikkeltje goedkoper in het begin, maak het gebruiksvriendelijker, adverteer met "koppen" die aanspreken, waarmee mensen zo op een date zouden willen gaan en verloot bijv. een cadeau onder de eerste inschrijvingen.

 

Misschien is het trouwens ook wel een idee om mensen aan te moedigen door bijv. iets ludiekers. Een Ipad of iets dergelijks is heel erg leuk, maar wordt op het moment bij veel verschillende bedrijven verloot. Waarom niet iets wat wat meer op jouw site gericht is verloten. Ik zat te denken aan iets voor de mensen die zich inschrijven, contact opdoen op de site, dit aangeven aan het beheer en zo kans maken op een weekend weg, etentje op jullie kosten etc.

Dus: schrijf je in, vind je date en ga op onze kosten naar Parijs of iets dergelijks.

 

Misschien een niet zo'n heel net idee, maar er worden toch wel van die singlesfeesten gegeven? Stuur daar een leuk en aansprekend promotieteam heen, wat de mensen buiten (ik vrees dat de andere bedrijven het niet zo erg leuk vinden als je binnen hun eigen klandizie aanspreekt) iets meegeeft om op jouw site te attenderen. Daarnaast zijn er verschillende uitgaansgelegenheden waar veel singles komen.

 

Houd er wel rekening mee dat er toch een bepaald taboe ligt nog op het inschrijven op een datingsite. Even rondkijkend in mijn vriendenkring: er zijn er een aantal die op een datingsite staan, maar geen van die mensen zal dat op een verjaardag vertellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is niet ons doel om ons te richten op de jeugd, we zullen meer onze pijlen richten op de 30+ singles.

Een Ipad of iets dergeijks cadeau geven is een leuk idee maar ik denk dat een gratis weekend weg (idee Christel) wellicht meer aan zal slaan.

Promoten op singles avonden zal waarschijnlijk niet gewaardeerd worden door de initiatiefnemers van de avond maar het proberen waard haha

Link naar reactie
  • 0

Het is niet ons doel om ons te richten op de jeugd, we zullen meer onze pijlen richten op de 30+ singles.

Een Ipad of iets dergeijks cadeau geven is een leuk idee maar ik denk dat een gratis weekend weg (idee Christel) wellicht meer aan zal slaan.

Promoten op singles avonden zal waarschijnlijk niet gewaardeerd worden door de initiatiefnemers van de avond maar het proberen waard haha

Waarom niet samenwerken met organisatoren van dat soort avonden? Je kunt op jouw website toch ook die avonden promoten? Uiteindelijk zal iemand die echt op zoek is niet alleen naar dat soort avonden gaan of alleen op websites actief zijn. Ook dat soort mensen laten er een mooie "marketing mix" op los, verwacht ik.

 

# Zegt een 22 jarige niet single...

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Waar je eventueel aan kan denken is om onder het eerste X aantal aanmeldingen een professionele photoshoot verloot. Bij online daten staat (of valt) een profiel door de foto's die geplaatst zijn. Met een gratis photoshoot zullen mensen eerder neigen om zich aan te melden om een photoshoot ze wat leuker kan maken.

 

Kijk of je een samenwerking aan kan gaan met een bekende fotograaf of modellenbureau.

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn meer dan 2 miljoen volwassen mensen single in dit land dus aan potentiële klanten geen gebrek lijkt mij.

Zoals met alle type diensten geldt ook hier, verdiep je heel goed in de behoefte van je doelgroep.

 

Zo weet ik dat veel mensen eigenlijk geen zin hebben om voor een eerste date ver te reizen. Veel singles zoeken in hun eigen regio, je zou dus op regionaal niveau kunnen beginnen bijvoorbeeld rondom een middelgrote stad.

Verder zul je je even goed moeten verdiepen in de verschillende leeftijdscategorieën en hoe zij met daten omgaan.

Bij de veertigers gaat het er al heel anders aan toe dan bij de eind twintigers.

 

Zoals anderen ook al aangeven, zorg dat je iets unieks bied. Datingssites komen en gaan en het zijn eigenlijk alleen de grote spelers die blijven zoals Relatieplanet, Parship, enz.

Ik geloof zelf heel zeker dat er ruimte is voor iets vernieuwends zeker als je meer doet dan alleen een site (open source) met een bak profielen.

 

Wat ik mij trouwens afvraag, waarom wil je een datesite starten, ben je zelf single en zou je graag een betere datesite op willen zetten?

 

wat betreft het taboe op internetdaten. Volgens mij is het vooral dat singles daar niet over praten als ze bij koppels op bezoek zijn. De meeste singles krijgen na enige tijd steeds meer singles in hun netwerk en daar is het natuurlijk geen taboe.

 

 

Oja, voor die mensen die afgelopen weken geen tv gekeken hebben, als je fake profielen maakt met mooie mensen dan kun je een 2e kamerzetel wel vergeten want dat zou wel eens als misleiding uitgelegd kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Bij online daten staat (of valt) een profiel door de foto's die geplaatst zijn. Met een gratis photoshoot zullen mensen eerder neigen om zich aan te melden om een photoshoot ze wat leuker kan maken.

 

Leuk idee maar, op een datesite zie je regelmatig foto's die net iets te mooi zijn omdat ze bijvoorbeeld voor iemands profiel op de site van hun werkgever gemaakt zijn. Die foto's steken een beetje teveel af tegen de vele huis tuin en keuken foto's van de gemiddelde bezoeker.

Een beetje mooier mag zeker maar als het duidelijk professionele foto's zijn dan trek je niet aan wat bij je past (zo dat al werkt via internet)

Link naar reactie
  • 0

 

Wat is je onderscheidend vermogen?

Op vlak van datingsites zijn er al honderden initiatieven en wekelijks komen er nog vele bij.

Op basis van je onderscheidend vermogen kun je bepalen wie je doelgroep is. Zet een kleinschalige pilot op. En maak het voor een bepaalde periode gratis. Zo kun je zien of je concept klopt en aanslaat en kunt het verder uitbouwen.

 

- Begin klein, kijk of je concept aanslaat. Door bijvoorbeeld bepaalde regio/stad te richten en het gratis aan te bieden wordt je database ook al een beetje gevuld.

- Hou het overzichtelijk en goedkoop. Als je voor alles moet betalen, abonnement per maand, plaatsen van reacties haakt men snel af. Kijk maar naar relatieplanet en lexa. Iedereen heeft zich ooit aangemeld maar is niet meer actief.

- Zorg dat men betrokken blijft bij de site en er onderling tussen de 'leden' interactie is.

 

Mocht je nog adviezen wilt hebben dan hoor ik het graag.

 

Heel kort over mijzelf, heb al >5 jaar een hele succesvolle datingsite in de Benelux met meer dan 35.000 bezoekers per dag.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.