Z.ep Geplaatst: 25 november 2010 Z.ep 1 0 Geplaatst: 25 november 2010 Beste prikkers, Voor een schoolopdracht probeer ik in kaart te brengen volgens welke studie/methode je het beste mediawaarde (ROI) kunt meten. Ik richt mij in mijn onderzoek, op het meten van sportsponsoring. Op welke manieren kun je alle publicitaire aandacht vaststellen en dit omzetten naar een financiële waarde. In Duitsland zit het bedrijf IFM-medienanalyse dat de media exposure meet. Dit gebeurd mede door alle tv beelden te screenen en te timen, idem voor radio en de advertentie plus publicaties uit de krant. Zijn bepaalde studies/ methoden die hier algemeen voor worden gebruikt? Of weet iemand andere bedrijven of manieren om dit te meten? Als iemand weet hoe dit in zijn weg gaat, contact me. Ik ben zeer benieuwd hoe deze onderzoeken in zijn werk gaan. Groet Ron. z.ep@live.nl http://www.ifm-medienanalysen.de/en/Portfolio/media_research.php Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29457-meten-roi-sportsponsoring-en-andere-publicitaire-waarde/ Delen op andere sites More sharing options...
Frans Sijtsma Geplaatst: 25 november 2010 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 25 november 2010 Hoi Ron Higherlevel is helaas niet de juiste plek voor studie- en aanverwante vragen. (zie de gebruiksregels) Dit topic gaat dus op slot Frans Sijtsma Moderator Higherlevel Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29457-meten-roi-sportsponsoring-en-andere-publicitaire-waarde/#findComment-305801 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten