• 0

1 site of meerdere site's voor verschillende werkzaamheden ?

Ik zit met een dilemma.

 

Ik ga verschillende soorten diensten aanbieden die alle onder de noemer retail advies vallen maar elke dienst is voor een andere doelgroep moet ik nu 1 site maken met al deze diensten of voor elke dienst ( en doelgroep) een andere site?

 

Elke optie heeft zijn voor - en nadelen alleen al de verschillende domeinnamen verzinnen is al behoorlijk werkje.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rens,

 

Als je verschillende doelgroepen wilt benaderen raad ik aan om voor elke dienst een aparte website op te zetten. Je moet de verschillende doelgroepen namelijk op verschillende manieren aanspreken en dat is lastig met een website.

 

Wat je eventueel ook kan doen is een website opzetten en deze onderverdelen in een aantal subwebsites. Je kan de gebruiker dan de mogelijkheid geven te switchen tussen de verschillende websites. Het voordeel hiervan is dat je de subwebsites aan subdomeinen kan koppelen en je dus niet voor elke website een domeinnaam hoeft te verzinnen.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Een website is een onderdeel van je totale presentatie.

 

Als je je naar de verschillende doelgroepen onder dezelfde noemer presenteert is het handig 1 website te maken met verschillende pagina's voor de producten of doelgroepen.

 

Als je je naar de verschillende doelgroepen anders gaat presenteren dan kun je hier ook meerdere websites voor maken.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een moeilijk dilemma.

Wat sowieso de eerste factor is om hierin mee te nemen is tijd.

Heb je tijd genoeg om twee websites te onderhouden?

 

Ook belangrijk is om welke diensten/producten het gaat.

Hebben deze raakvlakken met elkaar?

 

Sowieso zou ik de site helder indelen, zodat mensen ook bij het onderwerp kunnen blijven.

 

Qua zoekmachine optimalisatie is er ook geen kort antwoord te geven.

Hangt van tijd af. Belangrijk om te weten is dat een zoekmachine gek is op tekst. Als je twee websites met bijna geen tekst zou creëren heb je eigenlijk twee keer niets.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind hem niet zo moeilijk. Doelgroep voor alle diensten is de retail. En wat je doet is bij alle diensten zelfs gelijk: advies.

 

Ik neem aan dat je vraag ook over SEO gaat. Daarvoor lijkt het soms nuttig om voor iedere gewenste zoekterm een aparte domeinnaam te nemen. Maar uiteindelijk zal een enkele, grotere website altijd beter ranken, zeker als de onderwerpen gerelateerd zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.