• 0

ABN AMRO gesprek

mijn ondernemingsplan is nog onderhanden, maar het leek mij een goed idee om alvast eens de ABN AMRO te bezoeken om kennis te maken, te horen hoe procedures lopen, en alvast eens te proeven waar zij belang aan hechten.

 

een korte samenvatting van mijn ervaringen:

- ze praten nog niet over financiering als je nog geen kvk nummer hebt en een startersrekening hebt geopend.

- tot 25K doen ze niet echt moeilijk (behalve de normale kredietwaardheidscheck), soort van standaard ondernemerskrediet. daarboven moet je zekerheden bieden.

- tav ondernemersplan raden ze het kvk plan af, omdat dat een te dikke stapel wordt, liever zelf schrijven. ze focussen op je persoon (opleiding, ervaring, etc) en financieele onderbouwing

 

komt dit jullie bekend voor?

geldt dit ook voor andere banken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
waar ik dacht dat dat bedrijfsnaam zou zijn, is het "dhr H/O ". H/O staat voor handelend onder

 

Dit is heel gebruikelijk hoor en eerder regel dan uitzondering bij eenmanszaken. Juridische en belastingtechnisch moet de rekening namelijk gekoppeld zijn aan de eigenaar van de eenmanszaak.

 

Bij een Vof/BV/Ltd etc kun je wel gewoon de bedrijfsnaam vermelden.

 

Overigens is het voor je klanten niet verplicht deze tenaamstelling precies zo over te nemen hoor....Als ze de bedrijfsnaam vermelden bij hun betaling is dat voldoende... ;)

op je facturen kun je gewoon vermelden

rek nr. xx.xx.xx

tnv Bedrijfsnaam

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0
is het "dhr H/O ". H/O staat voor handelend onder

 

Kijk eens in het overzicht van faillisementen. Daar staat altijd: handelend onder .

 

Als je failliet gaat als eenmanszaak ga je persoonlijk failliet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bij faillissementen heb ik het inderdaad gezien, maar dat is inderdaad logisch omdat de persoon ook prive failliet is.

 

Maar qua bank.. op mijn afschriften en andere bankpapieren staat het in ieder geval niet (postbank), maar ik heb het ook nog nooit gezien als rekeninghouder bij betalingen vanuit eenmanszaken.

 

Evengoed klinkt het best logisch dat het juridisch gezien wel zo hoort te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Bij al mijn bankzaken gebruik ik alleen de bedrijfsnaam. Kan nergens mijn eigen naam terug vinden (op pasjes ofzo). Maar ik kan er wel inkomen dat het zo geschreven wordt, want uiteindelijk draai je zelf voor de daden van je eenmanszaak op...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

vandaag startersrekening geopend bij de abn-amro. vriendelijk gesprek, veel papierwerk en veel handtekeningen gezet, prima koffie en een lekker koekje. toch een vraagteken: de naamstelling. waar ik dacht dat dat bedrijfsnaam zou zijn, is het "dhr H/O ". H/O staat voor handelend onder. driemaal nagevraagd en laten dubbelchecken maar volgens de medewerker kan het niet anders voor eenmanszaak en andere banken doen het ook zo. ik blijf het vreemd vinden (dat ook gemeld in gesprek), dus graag jullie ervaringen.

 

Bij de Rabobank had ik een paar jaar geleden een rekening onder mijn bedrijfsnaam, zonder eigen naam waar dan ook. Ik heb vorige week een rekening geopend bij de Postbank waar ik een formulier in kon vullen, verder no questions asked. "Dank voor het invullen, over een week ontvangt u de gegevens". Als je links en rechts hoort hoeveel moeite het soms kost om een rekening te openen, vind ik dat wel weer het andere uiterste :o

Ik heb niet de indruk dat ze m'n eigen naam er bij gaan zetten, maar dat zie ik vanzelf wel.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

dat de tenaamstelling op mijn naam is snap ik, inderdaad ben ik de rechtspersoon die aansprakelijk is. maar de naamstelling, dus inderdaad de naam op pasjes en afschriften, en erger nog, overboekingen, daar heb ik liever niet mijn eigen naam op. en dat puur uit professionale uitstraling overwegingen. maar goed, ik wacht nog even af, even zien wat ik in de bus krijg en hoe dat er uit ziet. keep u posted.

Link naar reactie
  • 0

En anders over naar een andere bank zoals bijvoorbeeld de Postbank, die zetten alleen je bedrijfsnaam erop als je dat wilt.

 

Nogmaals evt ten overvloede, voor je klanten is het niet verplicht deze tenaamstelling precies zo over te nemen hoor....Als ze de bedrijfsnaam vermelden bij hun betaling is dat voldoende...

op je facturen kun dus je gewoon vermelden

rek nr. xx.xx.xx

tnv Bedrijfsnaam

 

Alleen je crediteuren krijgen inderdaad op hun overboekingen je volledige naam te zien, maar ja, dat zijn slechts crediteuren en geen klanten...so what....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Alleen je crediteuren krijgen inderdaad op hun overboekingen je volledige naam te zien, maar ja, dat zijn slechts crediteuren en geen klanten...so what....

 

Vind ik toch een belangrijk punt bij de keuze van je bank. Ik had me nooit gerealiseerd dat het ook anders kan, maar bij de Rabobank gebruiken ze gewoon de door jou opgegeven (bedrijfs)naam. Staat wel zo netjes vind ik...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

dat de tenaamstelling op mijn naam is snap ik, inderdaad ben ik de rechtspersoon die aansprakelijk is. maar de naamstelling, dus inderdaad de naam op pasjes en afschriften, en erger nog, overboekingen, daar heb ik liever niet mijn eigen naam op. en dat puur uit professionale uitstraling overwegingen. maar goed, ik wacht nog even af, even zien wat ik in de bus krijg en hoe dat er uit ziet. keep u posted.

 

het valt mee. op pas en -belangrijker- overboekingen komt een verkorte bedrijfsnaam te staan, geen eigennaam. bankafschriften worden wel op naam verstuurd, maar daar heb ik geen probleem mee. het overboeken naar bedrijfsnaam werkt ook prima.

Link naar reactie
  • 0

Het is dus geen rozegeur en maneschijn bij de ABN AMRO.

Ik heb een goed plan, kan zekerheden bieden, heb voldoende

inkomsten van mijn bedrijf en toch kon ik de 25.000 euro

niet krijgen omdat ik in 2002 een negatieve codering had bij

de BKR, terwijl het in 2003 al afgelost was. Ik heb sinds

2003 geen codering, heb geen schulden, heb een bedrijf met

een mooie omzet en goede vooruitzichten.

 

Ik denk dat de BKR in Nederland voor veel problemen zorgt.

Terwijl dat niet nodig is (in ieder geval bij veel omstandigheden).

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het feit of je een lening krijgt of niet vooral afhangt van het inschattingsvermogen van de betreffende medewerker bij de bank. Wanneer je pech hebt neemt een of andere denigrerende uitlatingen over sexe, sexuele voorkeur, ras, leeftijd, geloofsovertuiging of politieke overtuiging zijn niet geoorloofd moderator> jouw aanvraag in behandeling en let zij niet op hetgeen je wel te bieden hebt.

 

Het BKR is slechts een hulpmiddel. De uiteindelijke beslissing ligt bij de bank.

 

Daarnaast: 2003 is nog niet zo heel erg lang geleden. Maak je borst maar nat, die registratie blijft voor 5 jaar staan.

Link naar reactie
  • 0

Over het wel of niet kunnen spreken met je accountmanager:

 

ABN Amro en ING hanteren een segmentering: Als je met het callcenter belt, dan staat er in beeld of je een BASIS-klant of TOP-klant bent. De ervaring van de ene persoon die wel een nummer kreeg en de ander die dat niet kreeg heeft niets te maken met het kantoor waar je bij zit, maar met je 'status'. Van ING weet ik dat ze dit wegens een storm aan klachten aan het veranderen zijn (niet die segmentering, maar het geven van een nummer / doorverbinden). Wie daar lang genoeg 'doorzeurt' krijgt wel een accountmanager te spreken. Dat is positief, maar een bank die met de menselijke maat meet zou het eigenlijk toch nog wat persoonlijker aan moeten pakken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.