• 0

investeringen in eenmanszaak

Beste,

 

Ik heb op internet zitten rond zoeken hoe het zit met investeringen in een eenmanszaak. Ik heb een eenmanszaak m.b.t. webontwikkeling. en heb daarvoor dus een computer/laptop voor nodig. Dit kwartaal heb ik op mijn prive computer gewerkt maar deze is echt aan vervanging toe.

 

Dus mijn vraag. Als ik een computer koop hoe zit dit dan? Hij word 40 uur p.w. gebruikt voor de eenmanszaak en daarnaast soms nog voor prive gebruik. Hoe kan ik dit opgeven aan de belasting? Ik heb gelezen dat ik dit over 2 jaar mag uitspreiden maar dit begreep ik niet helemaal. En betekend dit dat ik over 2 jaar officieel een nieuwe computer op kosten van de zaak mag kopen? Of mag er in de tussentijd ook nog een laptop gekocht worden?

 

Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven zodat ik geen fouten maak.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je kunt de PC uiteraard op de zaak zetten als je deze ook zakelijk gebruikt. Normaliter schrijf je deze in 5 jaar af, nu mag je hem in 2 jaar afschrijven als gevolg van een speciale crisismaatregel.

Als je naast de PC nog een laptop nodig hebt, dan kun je deze ook zakelijk aanschaffen, dat is geen probleem. Daar hoef je niet mee te wachten totdat de PC is afgeschreven.

 

Groeten,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

Louis,

 

Bedankt voor je verduidelijking. Ik heb gelezen dat vanaf 450 euro en het langer mee gaat dan 1 jaar om een investering gaat. Dus een laptop/pc vallen dus niet onder de "onkosten" maar is een investering, klopt dit?

 

Is het slim om het dan in 2 jaar af te schrijven? Of is het ook mogelijk dat ik het alsnog als onkosten wegschrijf om het 'makkelijker' te houden voor mezelf?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.