• 0

Wat voor post gebruik je voor IB-47

Hallo allemaal,

 

Wij maken voor een aantal studenten van onze huiswerkbegeleiding gebruik van de IB47 regeling.

 

Sinds kort zijn we over naar een online versie van Reeleezee voor onze boekhouding. Ik vroeg me af of iemand me tips kan geven over hoe ik die uitbetalingen verwerk.

 

Aangezien er geen sprake is (en mag zijn ) van een gezagsverhouding wil ik ze liever niet als salaris wegboeken. Zou dit wel kunnen onder overige personeelskosten?

 

Alvast bedankt,

 

 

Mvg,

 

Victor Koppejan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Victor.

 

Voor wat betreft de gezagsverhouding: Door een krokodil een konijntje te noemen voorkom je niet dat ie je opvreet :D

In die zin begrijp ik de argumentatie van je vraag niet helemaal. De belastingdienst zal nooit een gezagsverhouding vaststellen omdat jij het op een bepaalde grootboekrekening hebt geboekt. Dus ik weet niet of hier nog een ongestelde vraag achterligt of dat je je gewoon wat ongelukkig uitdrukte

 

Maar om boekhoudtechnische redenen is het so wie so noodzakelijk om onderscheid te maken tussen salariskosten via de salarisadministratie en kosten voor inhuur derden.

Dus een aparte rekening maken inhuur derden, of uitzendkrachten. Omdat je deze IB47 krachten wel elk jaar moet opgeven aan de belastingdienst ik er een aparte rekening voor maken zoals "Inhuur derden IB47" en niet wegstoppen onder overige personeelskosten of een verzamelpost uitzendkrachten want dan moet je gaan zoeken wie wat heeft gekregen Door de aparte rekening heb je dan weer een extra check op de aangifte IB47 of het totaalbedrag overeenkomt met de kosten op die rekening.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roel,

 

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de krokodil en het konijntje. Ik ben me ervan bewust dat de gezagsverhouding van meer dingen afhangt dan alleen hoe je het wegboekt.

 

We zijn met het bedrijf pas sinds kort bezig met boekhouden in een "officieel" boekhoud programma. Hiervoor gebruikten we excell maar dat wordt nu iets te omslachtig. Vandaar mijn vraag.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.