• 0

Gemiddelde verkoop prijs

Ik import diverse voorwerpen uit Zuid Amerika, maar vindt het soms moelijk om een verkoop prijs per product vast te stellen. Daar je rekening moet houden met transport, doane etc. b.v. de transportkosten voor een stenen beeld is meer dan van een goude ring, maar de doane kosten van de gouden ring is meer dan van het beeldje. Dus als ik veel binnen krijg in een lading van zowel beeldje als ringen is dit een hele klus.

Kortom is er geen gouden regel zoals bij verkoop in de winkel (de 80/20 regeling) B.v. Importkosten is 30% van de inkoop.

 

Zou blij zijn met een antwoord op deze vraag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Sensei,

 

Wat je kan doen, is een vast percentage voor een bepaalde kostensoort (transport, douaneheffing) over de inkoopprijs te hanteren en daarna je marge toe te voegen. Dan weet je een verkoopprijs exclusief BTW.

 

Het gevaar hierin steekt wel dat de werkelijk kosten beduidend hoger kunnen uitvallen dan dat jij als opslag hebt berekend. Je zult dus regelmatig moeten nagaan of de opslag toereikend is om de werkelijke kosten te bekostigen.

 

Groeten,

 

Sander

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

De methode die ik gaf, is misschien wel een erg boekhoudkundige methode, maar hoe weet je als ondernemer wat de waarde van je product in de markt is?

 

Daarbij is het een van de vele methodes om een verkoopprijs te bepalen.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Dat is een punt, zeker als het om producten gaat die hier nog niet veel te krijgen zijn en de markt nieuw. Maar Sander je noemt vaste percentage voor transport en douaneheffing, maar hoe stel ik die percentage dan vast en op grond van wat. Gewicht is makkelijk als het gaat om 2 producten maar als je nu 40 verschillende producten hebt wordt dat al heel lastig. zou je niet b.v kunnen zeggen voor transport 10% vd.inkoop en douane (afhankelijk van het land - taric code)

Link naar reactie
  • 0

Je stelt zelf het percentage vast op basis van wat je weet of verwacht. Door periodiek te bekijken of het percentage klopt met de werkelijkheid kan je nagaan of je percentage goed is vastgesteld.

 

Zoals je zelf eigenlijk aangeeft, ga je dus een percentage bovenop je inkoopprijs toepassen om je kostprijs te bepalen.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat je redelijk veilig zit als je 40 tot 50 procent op je inkoopprijs rekent om de totale kosten te weten.

Dat is dan inclusief 19% btw, invoerrechten, inklaren, transport, lokale kosten e.d.

 

Je marge moet je natuurlijk zelf bepalen maar ik ben van mening dat bij eigen import de marge op zijn minst 100% moet zijn.

 

Let er natuurlijk wel op dat die 50% zeer ruim genomen is en hoe groter je inkoopt, hoe lager dat percentage wordt. Ga er echter altijd vanuit dat het je meer kost dan je verwacht. calculeer bijvoorbeeld ook dat de douane je container er weleens uit kan pikken voor inspectie en dat kost ook al snel 250-350 euro.

www.dagevosimport.eu Voor alle hulp bij Import

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn allerlei varianten op. Tachtig procent van je omzet komt van twintig procent van je klanten. Tachtig procent van je winst...

 

Het is geen regel, meer iets van een statistisch gegeven. Iedere ondernemer streeft naar omzetoptimalisatie en winstmaximalisatie. Lage marge en hoge omloopsnelheid kan meer winst opleveren dan hoge marge en lage omloopsnelheid. Het hangt allemaal af van je marktinschatting en reactiesnelheid.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.