• 0

Tijd om te netwerken!

Geïnspireerd door de off-line meeting van HL, waarin diverse mensen mij het advies gaven om te gaan netwerken, ben ik eens op onderzoek uitgegaan. Omdat dit ook voor vele anderen van belang kan zijn, hieronder een lijstje met netwerkmogelijkheden die ik ben tegengekomen:

 

 

[*]Inschrijven bij de lokale ondernemersvereniging, iedere gemeente heeft er wel 1, en de onze dus ook

[*]KvK: ik was op zoek naar de startersdagen, maar vond de Hallo Community. Voordeel hiervan is dat er groepen inzitten waar je je voor kan inschrijven, en waarin je je kan profileren (denk ik). Nadeel: hele trage website.

[*]Stichting Nieuwe Bedrijvigheid. Bestaat in verschillende regio's. Niet zo'n handige website, ik heb meer informatie aangevraagd.

[*]BNI: daar is veel over te doen. Henri heeft er veel aan gehad, maar anderen noemen het een pyramide-club. Oorzaak van de controverse is natuurlijk het tarief. Ik doe hier nog maar even niets mee, voorlopig voldoende gratis of goedkope alternatieven.

[*]Business Bootcamp van Open Circles. Enorme salespitch van duurdere workshops, maar wel naar verluid een goede bijeenkomst om van te leren en om te netwerken. ik wacht nog op meer feedback van HL' ers voordat ik dit overweeg

[*]Open Coffee bijeenkomsten. Hier zijn er veel van. Gratis netwerken bij een kop koffie. Ik ga naar die van HL' er John Bouwmeester in Bodegraven, en de week erna naar die in de Haarlemmermeer.

[*]Ondernemersdate.nl . Dit lijkt een aardig initiatief. Je kan je gratis aanmelden, en krijgt dan uitnodigingen voor evenementen waarbij je met een kleine groep mensen uit een branche naar keuze kan netwerken tijdens een activiteit. Ben benieuwd wat hier uitkomt.

[*]Contact Jonge bedrijven. Een netwerk voor Jonge Ondernemers. Ik heb me ingeschreven om als introducé een bijeenkomst bij te wonen.

[*]Jong MKB. Club voor jonge ondernemingen. Ook hier heb ik gevraagd een bijeenkomst bij te wonen

[*]BtBregio.nl Stichting Business to Business, met ondermeer maandelijkse bijeenkomsten. Ook hier een aanvraag gedaan om er eentje bij te wonen

[*]Diverse regionale intitiatieven, zoals ZZPower in Leiden, en een startersavond in Noordwijk (maar dat is ook een flinke salespitch voor Pink Lemonade zo te zien...)

 

Tot zover. Aanvullingen zijn natuurlijk welkom, evenals ervaringen met deze mogelijkheden.

 

Happy networking allemaal!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

[*]KvK: ik was op zoek naar de startersdagen, maar vond de Hallo Community. Voordeel hiervan is dat er groepen inzitten waar je je voor kan inschrijven, en waarin je je kan profileren (denk ik). Nadeel: hele trage website.

 

Mwoah, de groepen functioneren niet echt. Je kunt je trouwens afvragen of een groep met nog meer websitebouwers de juiste plek is voor profilering. LinkedIN werkt qua groepen beter

 

[*]Business Bootcamp van Open Circles. Enorme salespitch van duurdere workshops, maar wel naar verluid een goede bijeenkomst om van te leren en om te netwerken. ik wacht nog op meer feedback van HL' ers voordat ik dit overweeg

 

nadeel is dat de bezoekers nogal gaan spammen schijnbaar :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frans,

 

Daarom schrijf ik ook niet in op de groep websitebouwers! Het bouwen van een website is ook maar een onderdeeltje van wat ik doe...

 

LinkedIn deed ik al, over de groepen daarin ben ik ook niet zo enthousiast...

 

En dat spammen van Bootcampers: dat is natuurlijk ook een tactiek om van te leren: vertel je tevreden klanten dat ze het woord van je goede dienstverlening moeten verspreiden.

Link naar reactie
  • 0

[*]Diverse regionale intitiatieven, zoals ZZPower in Leiden, en een startersavond in Noordwijk (maar dat is ook een flinke salespitch voor Pink Lemonade zo te zien...)

 

Tot zover. Aanvullingen zijn natuurlijk welkom, evenals ervaringen met deze mogelijkheden.

 

Happy networking allemaal!

 

Goed initiatief om dit eens te noemen,

 

ZZPower, is dat de al eerder genoemde, coworkcompany in Leiden.

Ik heb je dat ooit eens genoemd in een antwoord naar jou toe..

 

 

Link naar reactie
  • 0

En dat spammen van Bootcampers: dat is natuurlijk ook een tactiek om van te leren: vertel je tevreden klanten dat ze het woord van je goede dienstverlening moeten verspreiden.

Maar dat is wat anders dan wat daar gebeurt, namelijk tegen je klanten vertellen dat ze een gratis training kunnen verdienen als ze een mooi verhaaltje plaatsen op een forum waar ze normaliter nooit komen en ook niet van plan zijn te blijven ...

Link naar reactie
  • 0

Goed initiatief om dit eens te noemen,

 

ZZPower, is dat de al eerder genoemde, coworkcompany in Leiden.

Ik heb je dat ooit eens genoemd in een antwoord naar jou toe..

 

 

 

coworkcompany, heb ik ook wel eens aangedacht, maar is daar werkelijk ruimte om ook wat te socializen, of zit iedereen zich blind te staren op zijn/haar laptop?

Link naar reactie
  • 0

Oud-Higherlevel Legend Karen Romme heeft aan de wieg gestaan van een website met een veelvoud aan netwerken:

 

ondernemersnetwerken.nl

 

Al enige tijd niet meer onderhouden, maar het raadplegen waard (klik links in het menu op [de netwerken])

 

Daar komen een aantal van de door mij genoemde mogelijkheden inderdaad vandaan. Wat ik in dit lijstje nog niet genoemd heb zijn met name de wat duurdere netwerken. Maar inderdaad, raadpleeg ook dat lijstje.

 

Link naar reactie
  • 0

Ondernemersverenigingen zijn hele goede netwerkmogelijkheden. Het levert naast business ook interessante contacten op. Vaak zijn lokale ondernemersverenigingen ook nog hele goed lobby organisaties.

 

BNI heb ik ook over gehoord maar dat schijnt zo'n Amerikaanse organisatie te zijn waarbij je verplicht bent leads voor elkaar te genereren. Maar dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hi

 

Je kunt natuurlijk zelf ook iets opstarten door een thema bijeenkomst / bedrijfsbezoek oid te organiseren waarvoor je een aantal mede ondernemers nodigt. Je drinkt een kop koffie (of borrel), zorgt dat alle deelnemers een gast mee nemen en je hebt de start van je eigen netwerk.

Gelukkig zitten hier in Alkmaar de nodige netwerken (bv het NON) waar je voor weinig geld lid van kunt worden en je regelmatig leuke bijeenkomsten hebt.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Goed initiatief om dit eens te noemen,

 

ZZPower, is dat de al eerder genoemde, coworkcompany in Leiden.

Ik heb je dat ooit eens genoemd in een antwoord naar jou toe.

 

 

coworkcompany, heb ik ook wel eens aangedacht, maar is daar werkelijk ruimte om ook wat te socializen, of zit iedereen zich blind te staren op zijn/haar laptop?

 

 

Karin,

 

 

Eea wordt meegedeeld op de website, regelmatig is een start-up ontbijt.

Voor een ontbijtje alleen ben je dan welkom.

Ik ga het ook nog eens doen, nog nooit gedaan, ben al wel uitgenodigd.

 

Ik ga het in januari eens doen. :)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.