• 0

Verdienmodel voor online gaming toernooien

Hallo,

 

Wij hebben een online gamecommunity sinds 2008 en we zouden vanaf volgend jaar enkele online gaming tornooien willen organiseren.

 

Aangezien onze servers toch wat kosten maandelijks, zouden we via deze tornooien ook wat geld willen verdienen.

 

Nu vroegen we ons af welke verschillende verdienmodellen er allemaal zouden bestaan voor dit concept?

 

We hebben er al enkele:

 

Sponsoring

Geld vragen om te mogen meedoen met het tornooi

Geld vragen om de games live te kunnen bekijken via de stream

 

Zijn er nog verdienmodellen die we eventueel zouden kunnen toepassen?

 

Greets

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas kunnen we ze wel niet toepassen aangezien we zouden beginnen met een RTS game.

 

Ter info voor de leken: RTS game

 

In het algemeen is een variatie van DarkYuna's idee toch mogelijk? Tegen betaling van bedrag x krijg je de beschikking over bepaalde extra's/assets waar je anders veel voor moet doen?

Link naar reactie
  • 0

rond de 150 euro, community is rond de 1500 members groot

 

Hoeveel moet je betalen voor de gameservers dan?

 

1500 members, allemaal een euro storten per jaar/kwartaal.

Zullen er wellicht een aantal door afvallen, maar hierdoor kun je wel de toernooien gratis aanbieden!?

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over...

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens contact moeten opnemen met de Nederlandse oprichters van tribalwars.nl, daar moeten spelers betalen voor extra mogelijkheden in het spel geloof ik.

 

Weet niet precies hoe dit in elkaar zit, maar hoorde dat daar spelers bereid zijn (180 duizend in NL en Belgie??) tussen de 5 en 10 euro per maand te betalen.

 

met 1500 deelnemers zit je dan toch al op minimaal 7500 euro per maand???

 

Succes!

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er voor een groot deel vanaf hoeveel van de 1500 leden ook actief zijn. Gaan betalen voor iets dat eerst 'gratis' was is altijd een afknapper voor gebruikers. Als het een hechte community is wellicht iets minder.

 

Toch zou ik eens peilen of 12 euro/jaar niet geaccepteerd zou worden door een groot deel en dan een gratis trial aanhouden voor nieuwe members.

 

Je kan ook de gratis service "knijpen" (maar niet te veel) en dan tegen een fee meer functies/snlheid/bandbreedte beschikbaar stellen.

 

Misschien kan je ook differentieren in gebruikers. Als er een groep is die graag veel toernooien speelt, zet dan een limiet op het aantal toornooien per dag/week/maand en hang een prijs aan extra/meer van dat soort acties. Als een deel van je members een paar uur per maand spelen en anderen hele dagen achterelkaar dan is dat ook iets om op te differentieren.

 

Of combinaties natuurlijk. Maar houdt vooral rekeningmet waarom je members nu bij jou servers aanmelden. Als de enige reden is dat het gratis is, dan zit je met een lastig probleem.

 

Groet,

George.

 

----------

The only thing that sustains one through life is the consciousness of the immense inferiority of everybody else, and this is a feeling that I have always cultivated.

- Oscar Wilde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.