• 0

Sponsoring/adverteren uitbesteden

Hallo,

 

In maart start onze website waar mensen die aan een veelvoorkomende ziekte lijden terecht kunnen. Het geheel wordt gesupport door diverse stichtingen en instellingen en we verwachten dan ook een grote belangstelling in Nederland.

 

Nu zoeken we naar sponsors, grotere bedrijven die hun naam aan dit goede initiatief willen verbinden. Echter, 'verkoop' is niet ons 'ding' en we hebben geen ervaring in deze markt.

 

Kennen jullie bureau's die dit zouden kunnen begeleiden?

 

Hartelijk dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Janus,

 

"Waar mensen die aan een veelvoorkomende ziekte lijden terecht kunnen".

 

Dit roept meer vragen op dan dat het beschrijft wat het is. Wat biedt de website? Wat gaan die mensen op die website doen? Waarom is er geld nodig? Wat "verkoop" je precies aan die bedrijven? What's in it for them?

 

Kortom, beetje meer uitleg is noodzakelijk als je probeert sponsors te trekken...

 

Link naar reactie
  • 0

Janus,

 

"Waar mensen die aan een veelvoorkomende ziekte lijden terecht kunnen".

 

Dit roept meer vragen op dan dat het beschrijft wat het is. Wat biedt de website? Wat gaan die mensen op die website doen? Waarom is er geld nodig? Wat "verkoop" je precies aan die bedrijven? What's in it for them?

 

Kortom, beetje meer uitleg is noodzakelijk als je probeert sponsors te trekken...

 

 

Maar dat wil Janus helemaal niet, hij wil juist een bedrijf die sponsors gaat trekken ;)

Volgens mij kun je hiervoor gewoon bij elk reclameburau terecht die een campagne voor je opzetten,

het kostenplaatje is natuurlijk weer een ander verhaal.

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Excuus voor de vaagheid, ik kan tot de lancering niet iets over deze website zeggen. Ben via Higherlevel ook niet op zoek naar sponsors zelf, maar naar bedrijven die ons kunnen helpen met het vinden van deze sponsors - als deze er zijn.

 

Misschien beter als ik het juist algemener formuleer:

 

Stel je hebt een product dat een groot maatschappelijk probleem aanpakt. Het wordt ondersteund door een aantal vooraanstaande stichtingen en te verwachten is dat het tijdens de lancering behoorlijke media-aandacht zal krijgen. De website zal waarschijnlijk minstens 100,000 bezoekers krijgen. De productie van het product en de website is al gefund, we zoeken geld om e.e.a. aankomende jaren draaiend te houden. We bieden sponsors de mogelijkheid hun naam aan ons product te verbinden.

 

De vraag is of er bedrijven zijn die ons kunnen helpen bij het benaderen van sponsors.

Link naar reactie
  • 0

Als je zo vaag blijft sluit ik me aan bij Sander: zoek een willekeurig reclame-bureau.

 

Maar ook daar zal je meer moeten vertellen dan je nu doet. Ik kan me niet indenken dat een bedrijf ergens instapt zonder de ins en outs te kennen.

 

100.000 bezoekers is trouwens leuk, maar is dat per dag, per week, per maand, of per jaar?

 

Link naar reactie
  • 0

Wel even een marketing/reclamebureau zoeken dat zelf ook wil sponsoren. Dat voorkomt dat jullie de hulp zelf ook eerst gefinancierd moeten krijgen..

 

Ik kan me overigens voorstellen dat zo' n bureau wel de materialen aanlevert en evt. de contacten maar dat jullie zelf de benadering doen. Uiteindelijk is de passie voor het concept ook een waardevolle overtuigende factor.

 

Succes

Arnold

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.