• 0

Verkooptactieken voor startups

Hoi mede-higherlevelaars,

 

Vond zojuist onderstaand artikel. Volgens mij een buitengewoon belangrijke ervaringsregel voor beginnende bedrijven.

 

Selling Tactics for Startups

My CEO friend couldn't have put it better or more simply: Get buyers before you produce the goods. Here's how I took that advice and ran with it

 

Je kunt verder lezen @ http://www.businessweek.com/smallbiz/content/feb2004/sb20040211_5991.htm?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben het eens met de strekking van het artikel, wij proberen in principe altijd zo te werken. Alleen zit daar ook een moeilijkheid in waar ik vaak tegenaan loop: als je je product van te voren bekendmaakt en al geïnteresseerde (potentiële) klanten aan je bindt en dan pas gaat produceren, dan zit je een tijdje met niets. Je kunt de geïnteresseerden op de hoogte houden van de ontwikkeling, maar zij moeten wel bereid zijn zolang te wachten. In mijn ervaring is dat niet altijd even makkelijk, vooral niet als men het product echt nodig heeft.

 

Het speelt helemaal als je meerdere geplande projecten tegelijkertijd bekendmaakt, maar slechts enkele per keer kunt ontwikkelen en lanceren. Dan schuift de rest van de projecten door, wat normaal gesproken geen probleem is, maar wel als men al interesse heeft getoond.

 

Hoe kun je daar het beste mee omgaan? Dus voldoende tijd hebben voor de ontwikkeling van het product of de dienst, zonder dat geïnteresseerden hun enthousiasme verliezen?

Link naar reactie
  • 0

 

Zeer goeie en concrete tips voor starters! Zeker voor startups die zich hier melden met de vraag: nou heb ik alles klaar ende af, maar hoe vind ik klanten? Zonder klanten is je zaak allesbehalve af. Van (aanstaande) klanten kun je immers veel leren over het gewenste productaanbod, je presentatie en hoe je je dienstverlening kunt aanpassen aan hun wensen. Vraag hen waar ze op letten bij inkoop, en wat concurrenten goed en slecht doen. Probeer dus een paar welwillende klanten te betrekken bij de inrichting van je onderneming. Noem dat een pilot, een testversie of een demo, en beschouw dat als een soort primitief marktonderzoek!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hmm, volgens mij richten de meeste nieuwe ondernemers zich primair op klanten. De goede deden dat altijd al, de anderen doen dat nu een jaar of twee. Hence onze cursus "verkopen voor ondernemers".

 

Ik vind het een beetje triest om "eerst verkopen en dan pas maken" als nieuwe strategie te positioneren. Het is naar mijn mening altijd al de enige strategie geweest voor start-ups. Dus ik vind het een interessant onderwerp en ook een nuttig artikel maar nogal blasé gebracht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Hoe kun je daar het beste mee omgaan? Dus voldoende tijd hebben voor de ontwikkeling van het product of de dienst, zonder dat geïnteresseerden hun enthousiasme verliezen?

 

het is ook mogelijk om wel al een voorraad halffabrikaten te fabriceren, en die pas tot eindproduct te maken als de orders binnen zijn. hier kleven natuurlijk ook een aantal nadelen aan ten opzichte van alles op order produceren maar verkort de time-to-delivery.

Link naar reactie
  • 0

De goede deden dat altijd al, de anderen doen dat nu een jaar of twee.

 

Dan is dat artikel vooral interessant voor de uitzonderingen. Twee recente voorbeelden op HL: iemand die online tools voor marktonderzoek aanbiedt (notabene met marketingervaring) en een broodjeszaak. Twee compleet ingerichte winkels, alleen de klanten ontbreken nog...

 

PS 'verkoop tactieken' is één woord 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ok, normaal doe ik niet zoveel met broodjeszaken, dus hoe het daar gaat weet ik niet. Er zijn ook hele volksstammen bij de kennisinstellingen en de overheid die van mening zijn, dat wanneer je maar genoeg geld investeerd, de klanten vanzelf komen. Hoe het hen vergaat weet ik wél. Ze vergaan ;D. Het wordt in iedergeval nooit wat.

 

Dus van broodjeszaak tot life science bedrijf geld: Als je zorgt dat je meer verdient dan je uitgeeft ga je nooit failliet 8)

 

Tja, als gediplomeerd dislecticus maak ik nogal eens taalfoutjes. Helaas. Wen er maar aan 8)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.