Jump to content
banker82
Verberg

Cosmetica Industrie

vraag

Goedemiddag allemaal!

 

Ik ben een startende ondernemer in de cosmetica industrie en heb wat vragen waar ik niet zo snel antwoord op kan krijgen. Hopelijk ben ik aan het goede adres hier.

 

Als een retailer produkten van mij in zijn schappen zet, wat is ongeveer de standaard dat hij (de retailer) op legt? Heb her en der rond gebeld maar men deed moeilijk ivm concurrentie. Ik snap natuurlijk dat het ook te maken heeft met de inkoopprijs maar dan nog lijkt me dat ze een soort standaard hebben.

 

Dit is ongeveer waar ik nu ben blijven hangen.

 

Bij voorbaat dank

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Hoi Banker82,

 

Gekke tegenvraag misschien, maar wat maakt jou het uit wat de retailer bovenop jouw product doet om zijn verkoopprijs te bepalen?

 

BTW, ik ga er van uit dat jij een producent bent van cosmetica producten.

 

Groeten,

 

Sander


Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi Banker82,

 

Je kan in de cosmetica business uitgaan van de volgende %,

 

importeur -> groothandel ca. 20-30%

groothandel -> winkelketen ca.20-30%

winkel -> eindgebruiker ca. 40%

 

Groeten,

Cat

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

winkel -> eindgebruiker ca. 40%

ter aanvulling: voor luxere merken wordt er dan ook verkoopondersteuning bij verwacht

zoals marketingcampagne, sampling, premium gifts en demonstraties.


"zoek het maar uit"

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Neem aan dat hier een % over de verkoopprijs ex BTW wordt gedoeld.

 

Niet vergeten dat op merken andere opslagen gelden dan op private labels. Weer andere producten zijn competitief geprijsd, bijv op basis krantje buurman. En dan zijn er nog impulsaankopen of de toegift (kaartje aan de bloemen) die doorgaans een super hoge marge hebben.

 

Een goede ondernemer werkt natuurlijk niet met een standaard opslag maar streeft naar een goede mix. De gemiddelde richting wordt hierboven waarschijnlijk aardig gegeven.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Hier om de hoek zit een leverancier van verzorgingsproducten met fair trade ingrediënten. Verkoopadviesprijs is twee keer zo hoog als inkoopprijs.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hey mensen!

 

Bedankt voor de reacties.

 

@Sander Als je in een bepaalde prijsklasse wilt zitten voor de eindgebruiker, moet je denk ik ook rekening houden met deze opslag.

 

@Cat en @Twa Thanks for the figures!!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 20 leden online en 210 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept