• 0

Kostenpost Kantoorartikelen

Mede HL-ers, ff een luie vraag (want dit is vast wel ergens te vinden).

 

Wat is een gepaste benaming voor de post van kosten als papierverbruik en al het andere gebruik of verbruik van kantoorartikelen? Mag ik hier ook de kosten voor het verzenden van post onder brengen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

De namen kan je zelf uiteraard verzinnen. Ik gebruik altijd de post 'kantoorkosten' voor alles wat met het kantoor te maken heeft. Postzegels vallen daar bij mij ook onder.

 

Zijn het grote mailings per post, dan doe ik het weer onder 'marketing'.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hoe je het noemt zal een ieder een zorg zijn....zolang je het maar "kosten" noemt....

Persoon heeft gelijk en noem het kantoorkosten.

 

 

Wil je een nadere specificatie van deze kosten om later een goed inzicht te hebben in je vaste lasten dan kun je ze onderverdelen in bijvoorbeeld:

-Kantoorbenodigdheden (nietjes papier plakband muispad's etc)

-Telefoonkosten

-Drukwerk (briefpapier en visitekaartjes)

-Porti

-Internet (kosten voor homepage/hosting en isp)

-Onderhoud kantoorinventaris (+ aanschaf kleine apparaten)

-Afschrijvingen kantoorinventaris (je pc met toebehoren in 3 jaar)

-Verzekeringen (inboedel)

-Vakliteratuur

-Overige abonnementen/contributies (ook bijv. kvk)

-Overige kantoorkosten (alles wat je hierboven niet kwijt kunt)

 

Ook hier geldt; Noem het zoals je wilt zolang je het zelf maar snapt en je ook later iets aan deze gegevens hebt.

Boekhouden doe je in eerste instantie voor jezelf en eigen inzichtverbetering in je bedrijf, en ook een beetje voor de IRS. ;)

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ja daarom vroeg ik het eigenlijk ook. Ik weet niet of er moeilijk gedaan wordt als er gecontroleerd wordt. Ik neem aan dat de naam van de post toch overeen moet komen met wat er onder valt.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Ja daarom vroeg ik het eigenlijk ook. Ik weet niet of er moeilijk gedaan wordt als er gecontroleerd wordt. Ik neem aan dat de naam van de post toch overeen moet komen met wat er onder valt.

 

Zolang je kosten en opbrengsten maar goed gescheiden houdt zal de belasting niet moeilijk doen.

Ik ken een bedrijfje dat in de v&w twee posten had:

Omzet

Kosten v/d Omzet

Echter voor je eigen inzicht zou ik het toch proberen een beetje goed in te richten. Indien je gaat groeien heb je hier later veel aan.

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ik zie trouwens dat je een onderneming in de administratiebranche hebt. Dus jouw tips neem ik graag aan. :)

 

Jullie website is trouwens erg traag en er ontbreekt hier en daar wat. Kan dat kloppen?

 

Link naar reactie
  • 0

in dat geval vind ik em nog wel redelijk hoor. dit mag ik hier eigenlijk niet zeggen hier, maar kunnen we niets regelen. jullie mijn administratie, ik jullie website :)

 

Link naar reactie
  • 0

tsja....zal ik toch eens moeten weten hoever je van 's-Gravendeel af woont ook ik heb mijn grenzen qua regio en bovendien...hoe houd ik dan de website bij....heb geen html ervaring/kennis.

:-X laat maar weten via mailtje....want hier is het inderdaad niet de plaats voor... :-X

 

Tips kun je altijd via dit forum van mij blijven verwachten hoor...

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.