• 0

Als opdrachtgever opgeven uitgaven/kosten voor freelancer via freelance website?

Beste Alle,

 

Ik heb enige tijd een freelancer in dienst via de freelance website: odesk.com

Deze wordt betaald via creditcard via odesk zelf. Dus er wordt wekelijks een bedrag van mijn credit card afgeschreven wat gaat naar odesk, die vervolgens weer de freelancer betaald. Deze persoon werkt in het buitenland en wordt betaald in dollars eveneens als Odesk zelf.

 

Maar nu mijn grote vraag, hoe moet ik dit volgend jaar gaan opgeven voor mijn belasting uitgaven? Op de afschrijvingen staat ODESK met een nummer en datum. Ik kan ook bij odesk inloggen en een print uitdraaien van de kosten en uren van deze persoon!

 

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik sta op punt om de belastindienst te bellen met deze vraag, maar voordat ik in de wachtrij sta probeer ik hier wat informatie te vergaren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik haal even dit oude topic naar boven omdat ik met precies hetzelfde probleem zit.

Hoe verwerk ik Odesk betalingen netjes in de boekhouding?

 

In Odesk zie je bij betalingen enkel een datum en referentie nummer per transactie staan.

Is dat voldoende voor de administratie?

Of kan ik beter PayPal betalingen richting Odesk in de boekhouding noteren?

 

Bij de omzetbelasting moet ik deze kosten gewoon opgeven als betalingen naar het buitenland?

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.