Ga naar inhoud

Als opdrachtgever opgeven uitgaven/kosten voor freelancer via freelance website?

Geplaatst:

janton

Beste Alle,

Ik heb enige tijd een freelancer in dienst via de freelance website: odesk.com

Deze wordt betaald via creditcard via odesk zelf. Dus er wordt wekelijks een bedrag van mijn credit card afgeschreven wat gaat naar odesk, die vervolgens weer de freelancer betaald. Deze persoon werkt in het buitenland en wordt betaald in dollars eveneens als Odesk zelf.

Maar nu mijn grote vraag, hoe moet ik dit volgend jaar gaan opgeven voor mijn belasting uitgaven? Op de afschrijvingen staat ODESK met een nummer en datum. Ik kan ook bij odesk inloggen en een print uitdraaien van de kosten en uren van deze persoon!

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik sta op punt om de belastindienst te bellen met deze vraag, maar voordat ik in de wachtrij sta probeer ik hier wat informatie te vergaren.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

dag Janton

Dit is gewoon inhuur van derden en boek je onder je inkoopkosten.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

• 1 year later...
Geplaatst:

spruce

Ik haal even dit oude topic naar boven omdat ik met precies hetzelfde probleem zit.

Hoe verwerk ik Odesk betalingen netjes in de boekhouding?

In Odesk zie je bij betalingen enkel een datum en referentie nummer per transactie staan.

Is dat voldoende voor de administratie?

Of kan ik beter PayPal betalingen richting Odesk in de boekhouding noteren?

Bij de omzetbelasting moet ik deze kosten gewoon opgeven als betalingen naar het buitenland?

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.