• 0

Contract beeindigd , borg ingehouden.

Contract ziet er zo uit:

 

3.1 Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 0.5 jaar, ingaande op 1 juli en lopende tot en met 1 december.

3.2 Na het verstrijken van de in 3.1 genoemde periode wordt deze overeenkomst voortgezet voor een aansluitende periode van 5 jaar , derhalve tot en met 2015.

Deze overeenkomst wordt vervolgens voortgezet voor aansluitende perioden van telkens 5 jaar.

3.3 Beeindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 5 maanden.

3.4 opzegging dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven.

 

Mondeling:

 

Proefperiode voor 6 maanden. Als het niet gaat dan mag je eruit.

 

Meneer zegt nu wel opeens dat die toen heeft gezegd van dat ik wel 3 maanden van te voren moest zeggen dat ik eruit zou gaan. Ik heb dit 1 dag van te voren gedaan. Dus 1 dag voor het einde van de contract.

 

Hij houd de borg dus in en geeft die dus niet meer terug. Hij zegt dat ik het eerder moest vertellen vandaar dat die het inhoud. Terwijl die mondeling wel zei toen: Proefperiode voor 6 maanden , als het niet lukt , mag je eruit.

 

 

Is die borg nog terug te krijgen of is dat niet meer mogelijk?

 

Gr

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals ik het lees mag je blij zijn dat je niet gehouden wordt aan een termijn van 5 jaar.

 

Je had namelijk al na 1 maand moeten opzeggen. Opzegtermijn 5 maanden. Proefperiode 6mnd - 5 mnd = 1 maand :)

 

Logischerwijs is het niet netjes om 1 dag vantevoren op te zeggen en dan te verwachten dat de huurder daar blij mee is. Hij delft nu inkomensverlies want hij heeft geen nieuwe huurder kunnen vinden in 1 dag.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

3.3 Beeindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 5 maanden.

3.4 opzegging dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Zo te lang achter de computer zie ik alweer... (kan niet eens meer lezen:))

Het lijkt me ook vrij normaal dat je borg ingehouden wordt als je een dag voor het "verlopen" van je huurcontract besluit niet te blijven huren. De verhuurder moet toch ook in de gaten houden dat hij niet leegloopt op leegstand...

Link naar reactie
  • 0

Waarom is een borg?

 

Ik neem aan voor vernieling of het niet betalen van de huurpenningen. Heeft hier dus niets mee te maken.

 

Ik weet het ook niet precies. Maar 2000 euro is geen klein bedrag dat is iets wat zeker is. Dus het is het niet waard om bijvoorbeeld een advocaat in te schakelen? Zo ja , schrijf ik die 2000 euro gewoon af en ga ik gewoon door met de bedrijf. Mij maken ze niet zomaar klein.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Zo ja , schrijf ik die 2000 euro gewoon af en ga ik gewoon door met de bedrijf. Mij maken ze niet zomaar klein.

Dat zou ik doen Altan. Gewoon lekker doorbikkelen! Afschrijven die 2k. Autootje extra verkopen kerel.

 

En een wijze les voor de volgende keer: of geen borg afspreken, of iets eerder opzeggen!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een bankgarantie/ waarborgsom geldt als waarborg (t.b.v. verhuurder) voor de juiste nakoming door huurder van zijn verplichtingen uit de huurovereenkomst. Die ben je niet nagekomen (te laat opzeggen) en dus maak je weinig kans die waarborgsom terug te krijgen. Bovendien moet je blij zijn dat verhuurder er geen punt van maakt dat je veel te laat hebt opgezegd(mijns inziens).

 

Ligt het aan mij of heb jij veel gezeik met verhuurders?

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 1

Een veel interessantere vraagstelling is m.i.: Waarom ga je binnen een half jaar naar een ander pand? Wat ging er niet goed, en weet je zeker dat het aan de locatie ligt? Waarom denk je dat het in je nieuwe pand beter zal gaan?

 

Pand die ik dus niet meer wou: Afstand huis naar pand = 15 min. Huur = 1000 euro. Capaciteit = 300 m2

Nieuwe pand: Afstand huis naar pand = 25 min. Huur = 900 euro. Capaciteit = 800 m2.

 

Ik kan nu mijn auto's veel makkelijker in en uit de pand rijden. Zonder dat ik telkens 10 auto's eerst eruit moet halen. Daarnaast kan ik de buitenkant onderverhuren voor 500 euro. Daar is autohandel toegestaan , en er passen daar met gemak 30 auto's in.

 

Dat was dus eigenlijk de reden. Bij pand 1 lukte het wel om winst over te houden , maar ik wou toch wat meer kunnen overhouden door bijvoorbeeld onderverhuur. En de groei mogelijkheden bij pand 1 was tot 19 auto's maximaal. Ik zou er 5 jaar aan vast zitten , waarbij ik dus 5 jaar lang niet groter dan 19 auto's kon worden. Bij mijn huidige pand kan ik met gemak doorgroeien naar de 60-70 auto's. En de kans dat de groei zal versnellen is ook redelijk groot als die stukje grond onderverhuurd zou worden. Ik reken zo: per 1500 euro winst = 1 auto erbij.

 

Dat was dus de reden.

 

Wel jammer van die 2000 euro. Mja ik heb wel 500 euro terug gekregen van de gas/elektra rotzooi. Ik heb niks gebruikt. 5 maanden lang moest ik 100 euro extra betalen voor de vooruitbetaling gas en elektra. Maar heb niks gebruikt vandaar dat ik alles terug krijg. ( Dat komt doordat ik alleen werk op afspraak )

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Een kleine tip, Altan:

 

Zorg in het vervolg dat je afspraken goed in je hoofd hebt zitten en bekijk je contracten goed. Desnoods schrijf je elke keer wanneer je een contract aangaat in je agenda wanneer je uiterlijk op moet zeggen (je lijkt me iemand die wel eens vaker ineens een radicale beslissing neemt).

 

Volgens de bepalingen in het contract had je dus daadwerkelijk 5 maanden voor het eindigen van de overeenkomst moeten opzeggen. Je mag eigenlijk best wel blij zijn dat het contract nu niet 5 jaar lang doorloopt. Dat zou namelijk ook van de kant van de verhuurder best wel te begrijpen zijn geweest wanneer je een dag voor eindigen van het contract opzegt.

De verhuurder moet nu namelijk nog op zoek naar een nieuwe huurder en loopt dus ook enige tijd huur mis.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan nu mijn auto's veel makkelijker in en uit de pand rijden. Zonder dat ik telkens 10 auto's eerst eruit moet halen. Daarnaast kan ik de buitenkant onderverhuren voor 500 euro. Daar is autohandel toegestaan , en er passen daar met gemak 30 auto's in.

Let met onderhuur er wel op dat dit enerzijds mag, en anderzijds wat de gevolgen voor jezelf zijn wanneer je eruit wilt. Stel je voor je ziet het niet zitten na zes maanden zit je wel met je onderhuurder (mits het uberhaubt mag).

Link naar reactie
  • 1

Ik kan nu mijn auto's veel makkelijker in en uit de pand rijden. Zonder dat ik telkens 10 auto's eerst eruit moet halen. Daarnaast kan ik de buitenkant onderverhuren voor 500 euro. Daar is autohandel toegestaan , en er passen daar met gemak 30 auto's in.

Let met onderhuur er wel op dat dit enerzijds mag, en anderzijds wat de gevolgen voor jezelf zijn wanneer je eruit wilt. Stel je voor je ziet het niet zitten na zes maanden zit je wel met je onderhuurder (mits het uberhaubt mag).

 

De kans dat eruit ga is klein. Behalve als het opeens extreem slecht zal gaan waarbij geen enkel auto wordt verkocht (maanden lang..)

 

Maar wat gebeurt er dan , wat zijn de consequenties voor mij dan? In mijn contract staat niets over onderhuur , maar ik mag het wel gewoon doen van de pand eigenaar. Dus tussen mij en de onderverhuurder een contract maken , dat mag.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Tsja, stel je voor dat jij na een half jaar (op één dag na :P) een ander pand wilt gaan huren dan wordt het wel moeilijk om dit pand te verlaten... je hebt namelijk niet alleen naar de verhuurder bepaalde verpplichtingen maar dan ook naar jouw onderhuurder.

 

Wellicht kun je de opzegtermijn naar de onderhuurder toe flink verlagen, maar waarschijnlijk zal dit ook effect hebben op de huurprijs die je dan kunt rekenen.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Tsja, stel je voor dat jij na een half jaar (op één dag na :P) een ander pand wilt gaan huren dan wordt het wel moeilijk om dit pand te verlaten... je hebt namelijk niet alleen naar de verhuurder bepaalde verpplichtingen maar dan ook naar jouw onderhuurder.

 

Wellicht kun je de opzegtermijn naar de onderhuurder toe flink verlagen, maar waarschijnlijk zal dit ook effect hebben op de huurprijs die je dan kunt rekenen.

 

 

Deze keer moet ik 3 maanden van te voren aangeven :p Maar ik ga niet zomaar uit deze pand , of ik moet echt in een pand , voor mijzelf meer dan 40,000+ euro winst zien , die ik dan binnen 1 jaar kan beuren. Omdat zoiets niet mogelijk is , is de kans dat ik meerdere jaren bij deze pand ga blijven zeer groot. Ik kan tenslotte jaaaaarenlang uitbreiden met niet al teveel vaste kosten.

 

Maar eerst even de eerste jaar goed doorheen komen. Kijken wat ik allemaal ga meemaken. Ik geloof erin dat het mij gaat lukken. Ik heb nog steeds zoveel power dat ik bergen kan verplaatsen. Zo voel ik mezelf. Het gaat goed komen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Top die motivatie Altan. Vergeet echter niet dat als je gaat bouwen op een slappe fundering je later bij het grote snelle bouwen weleens problemen kan krijgen. Wees ook zorgvuldig.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Top die motivatie Altan. Vergeet echter niet dat als je gaat bouwen op een slappe fundering je later bij het grote snelle bouwen weleens problemen kan krijgen. Wees ook zorgvuldig.

 

Dat is zeker belangrijk. Je moet het tegelijk kunnen. Snel geld verdienen + zorgvuldig zijn. Kijken of het gaat lukken in deze pand komende jaar :)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.