• 0

Factuur ontvangen wegens verlenging

Hoi,

 

Een maand terug kreeg ik een factuur voor een dienst waar ik inmiddels geen gebruik meer van maak. Ik heb daar vorig jaar een bedrag voor betaald voor het gebruik voor 1 jaar. Nu kreeg ik dus opnieuw een factuur. In hun alg. voorwaarden staat wel dat ik 30 dagen van tevoren moet opzeggen, maar is dit bindend? Ik kan me in elk geval niet herinneren die voorwaarden ooit gezien te hebben en ging uit van een eenmalig abonnement.

 

Wat zouden jullie doen; ze willen natuurlijk niet toegeven, maar ik dacht dat verlenging tot wederopzegging niet meer mogelijk was in NL.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Fiorano

 

De overheid heeft consumenten wel die bescherming willen geven, maar B2B zul je zelf je zaakjes goed in de gaten moeten houden.

 

Een abo impliceert een verlenging, anders was het een eenjarig contract geweest. Ga nog eens goed na of je hun AV ontvangen hebt of dat er anderszins naar verwezen is waardoor je hier kennis van had moeten hebben.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

dat laatste durf ik niet te bevestigen.

 

Zoals gezegd impliceert een abo een verlenging in enige vorm. De wijze waarop je op had moeten zeggen had je dan ook zelf kunnen nakijken in hun AV, ter hand gesteld of niet.

 

Ik geef je niet veel kans, maar misschien dat de HL juristen/advocaten daar een eenduidig antwoord op hebben.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.