• 0

Mag elke verfkleur verkocht worden? Copyright?

Door mijn werk als interieurstyliste kan ik de verf rechtstreeks inkopen bij een verffabriek.

Deze verffabriek kan alle kleuren van alle bekende merken mengen.

Nu vraag ik me af of ik de kleuren van een merk (bvb. Flexa of Pure & Original) zomaar mag verkopen via bvb. een webwinkel.

Het gaat dus om potten verf die niet voorzien zijn van hun merknaam, enkel de kleur is hetzelfde.

Er kan een etiket van de verffabriek op, maar het is ook mogelijk om hier een eigen etiket op te plakken.

Ik heb me al suf gezocht op internet of hier ook een soort van copyright op zit, maar ik kan er niks over terugvinden.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen?

Alvast bedankt!

 

P.S. Ik hoop dat ik mijn post in de juiste categorie heb geplaatst, zo niet, excuses!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet inderdaad wel oppassen met de naam. Couleur Local is een merk van AKZO en je mag geen misbruik maken van de goede naam van de merkhouder. Zelfs een verwijzing naar de kleur kan als inbreuk worden opgevat.

 

Ook is het goed om te weten dat de kleur die je laat maken niets te maken heeft met de receptuur van de merkhouder. Bovendien is deze mogelijk bedoeld voor de vakhandel en mag je hem niet zo maar aan consumenten verkopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle reacties!

@TwaBla: ik zou mijn eigen label gebruiken en verkopen aan de mensen waar ik kleuradvies geef, maar wil het binnenkort ook in mijn webwinkel verkopen.

Bij de eerste klanten is het geen probleem, dat risico is nihil. Maar via een webshop loop ik natuurlijk een veel groter risico dat het 'gezien' wordt. Ik wil geen problemen creëren als het niet nodig is ;)

Dus als ik het goed begrijp en de kleuren een andere naam geef en voor een ander etiket zorg, ben ik safe?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.