Jump to content
linchpin2010
Verberg

Tips onderhandelen van bij overname slecht lopende Horecagelegenheid

vraag

Hi,

 

Ben al een tijd bezig om een horecagelegenheid over te nemen en we zijn nu in een fase beland om concreet te onderhandelen. Aan de hand van onderstaande achtergrond informatie hoop ik van jullie meer inzicht te krijgen hoe ik optimaal de onderhandelingen in kan gaan.

 

Achtergrond informatie;

 

- Eigenaar is een koffie Leverancier en wil van zijn totaal nieuw ingericht Pilot store af. (Locatie 1 jaar actief) Achteraf wil de Koffieleverancier zich toch meer richten op groothandel ipv retail/ horeca. Hun business model was En Groothandel En Winkel.

- Focus bij het bedrijf ligt nu bij groothandel/ productie en dit is een van de redenen waarom de pilot store totaal NIET loopt.

 

- Bij overname is het wel de bedoeling dat ik de koffie via huidige eigenaar/ leverancier inkoopt.

- Pilot store heeft een tip hip strak design franchise look en dient bij overname verbouwd te worden zo om een laagdrempelig en toegankelijk en moderne uitstraling te krijgen. Daarnaast willen ook verbouwen omdat er een smet rust op een niet lopende horecagelegenheid. Wellicht alleen een ander kleurtje?!?

- Verder komt een nieuwe naam/ concept en het assortiment wordt verbreed.

 

Wensen van de huidige eigenaar

 

- Overname van de kosten verbouwing en inventaris

- Restwaarde na afschrijving Inventaris per 2011 50.000 euro verbouwing 100.000 euro

- Contract overname huur en de gebruikelijke kosten zoals (gas water licht etc.), loopt nog 4 jaar. Note, huurbedrag wordt per jaar met 100 euro verhoogd tot een maximaal berag van 2500 in het vierde jaar.

- Leverancier van de koffie

- Personeel gaat niet mee in de overname

 

 

De volgende scenarios hebben we al bedacht;

 

 

Totaal bedrag Inventaris en verbouwing pachten gedurend huur contract.

Totaal bedrag Inventaris en verbouwing gedurende het lopende contract middels huurkoop overeenkomst afsluiten?

 

Hoogte van het te pachten bedrag moet dan nog bepaald worden. Bv 6% van het totaal (inventaris en verbouwing) bedrag?

Nieuwe afspraken maken met pand eigenaar ivm hoogte huur in staffels

 

Uitgangspunt is dat we met 1/3 eigen middelen investeren en voor het restbedrag een regeling treffen middels een ideale constructie.

 

 

Zijn er nog andere contructies mogelijk?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 155 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept