• 0

Webwinkel openen, wat is een goede strategie om goed te verkopen?

Geachte beste Higherlevel bezoekers,

 

Ik kijk al een tijde rond op dit forum om meer kennis van een aantal dingen te bij in het bedrijfsleven. Dus ik vond het maar tijd om een account te maken!

 

Zelf ben ik 17 jaar oud, ik voel dat ik zeker de aanleg heb om een winkel te openen en tot een succes zou kunnen leiden. Mijn opleiding is momenteel ´detailhandel´ en daar zijn de leraren verbaasd van mijn kunnen. Ik wil ook al enige tijd een webshop openen om daar van iets kleins iets groots te kunnen maken, serieus. Ik ben al bedrijfsleider bij een goedlopende Shoarma tent.

 

Ik heb wel al wat gehandeld in schoenen en kleding via internet. Dit verliep verbazing wekkend goed. Ik wil nu merkloze mode kleding in de eerste instantie alleen voor heren uit Korea/China. Ik heb hierbij een aantal vragen:

 

1. Op de kvk website heb ik al gekeken en ik word er niet duidelijker van. Wat zijn de invoerrechten over het totaalbedrag wat ik inkoop?

2. Komen er nog meer kosten bij kijken dan alleen invoerrechten?

3. Wat is een goede gratis webshop om mee te beginnen? (voor geïnstalleerde softeware voor een webwinkel)?

4.Hoe verkoop je je producten snel, wat is belangrijke informatie voor kleding ?

5. Ik heb ongeveer 200 a 300 om te investeren. Van hoeveel kleding stukken zou ik verschillende maten nemen en hoeveel verschillende kledingstukken zou ik nemen?

6. Wat is een goede strategie om te verkopen?

 

Ik hoop dat ik veel informatie krijg van jullie want ik wil graag zoveel mogelijk leren en opsteken van mensen die al jaren in het vak zitten!

 

Mvg,

 

Roy.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom bij HL. Het zelfvertrouwen straalt er iig af!

 

Ik ga niet op alle vragen in, maar wat wel belangrijk is, is hoeveel geld heb je in totaal om te besteden?

Als je alles zelf doet (webwinkel inrichten, design / layouts maken etc) dan heb je nog de kosten voor de kvk.

Die zijn al 60 euro per jaar. Dan moet je ook nog hostingkosten betalen (5-40 euro per maand).

Trouwens Magento is een heel goede webshop.

 

Van hoeveel soorten kleding kan je dan voorraad inslaan om te verkopen(en nog een goede prijs krijgen)? Hoelang duurt het voordat jij het in huis hebt?

Volgens mij duurt het altijd wel minstens 6 weken voordat je iets hebt (als je geen gezeik van de douane hebt). Je kan dus niet producten gaan aanbieden die je pas maanden later kan leveren.

 

Heb je door waar ik heen wil? Je houdt maar zo'n 200 euro over om een collectie van aan te bieden. Ik heb niet zoveel idee van de prijzen, maar volgens mij is dat een stapeltje spijkerbroeken en wat t-shirts. Hoe interessant is jouw webshop dan?

 

Je hebt op dit moment denk te weinig budget om een goede start te maken. Je kan dan beter je focussen op 1 of 2 producten en deze via ebay / marktplaats verkopen. Daar zijn er veel meer van. En je bereikt er gratis veel meer mensen dan je zou doen met een webshop die weinig aanbiedt.

 

Wil je een echt goede webshop starten dan ben je alleen al voor de hele ontwikkeling van layout, aanpassingen ed zo'n 1000 euro kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel al wat gehandeld in schoenen en kleding via internet.

 

Ga daarmee door. Maar winst, verkoop meer maak nog meer winst, zet apart, leer je markt kennen, en verdiep je ondertussen in shops.

Nu niet out of the blue beginnen met een shop maar gewoon lekker handelen

 

Neem de tijd om je plan op te stellen en begin niet met 0 budget en grote dromen want dan word je teleurgesteld.

 

Ook de Himalaya beklim je stapje voor stapje

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de invoerrechten kijk je best bij de douane en/of belastingdienst.

Wat chielsen al terecht opmerkte, met je huidig budget zul je geen shop op kunnen zetten. Wil je een beetje serieus van start gaan dan heb je aan 2000 euro een klein beginnetje.. Denk ook eens aan marketing, logistiek en zulke zaken. Verkoop via marktplaats en ebay is een stuk handiger en makkelijker in het begin.

 

Tevens heb je met kleding meestal een grote stroom retouren. Vergeet dat niet!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.