• 0

Hyp op naam Vader, pand op naam zonen, BOX3

Geachte,

Wij hebben in het noorden van het land twee jaar geleden een pand laten bouwen. De grond werd destijds door mijn vader uit eigen middelen gefinancierd, en op onze naam gezet. ( mijn broer en ik)

Voor het bouwen van het pand hebben we een hyp gekregen, van deze hyp is ook de kosten van de grond aan mijn vader betaald, echter staat deze hyp op de naam van mijn vader. Aan deze hyp is ook een betaalrekening gekoppeld waarvan maandelijks de rentebetalingen moeten worden gedaan. Van begin af aan hebben mijn broer en ik geld op deze rekening gestort tbv de betalingen. Ook hebben wij de BTW over de grond en de bouw teruggekregen.

Nu is dit pand verhuurd door ons, waarbij het huurcontract op onze naam staat en zullen er per 1 januari huurpeningen worden ontvangen. De bank eist dat deze op de betaalrekening van de hyp zullen worden gestort elke maand, welke op naam van mijn vader staat.

De bank hebben wij verzocht om de hyp en de betaalrekening op onze naam ze zetten, dit willen ze wel doen alleen veranderen dan de gunstige voorwaarde welke wij destijds hebben kunnen krijgen.

De bedoeling is dat wij (mijn broer en ik) deze huurpeningen in BOX3 laten binnen komen.

Hoe kunnen we dit nu regelen, gezien de huurpeningen op papier op de rekening van mijn vader zullen binnenkomen de hyp op zijn naam staat en de pand op onze naam staat?

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

beste Robert

Dit heeft met beleggen in OG van doen en niet met ondernemen. HL is er voor en dor ondernemers. Vandaar dat we een slotje doen op dit topic,

groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar