• 0

een football fund in nederland

Mede voetbalfans.

 

ik speel al heel lang met een idee om net zoals in Engeland een football fund te starten.

Ik wil dit v.v.h.n.v. noemen'''vrienden van het nederlandse voetbal''

Het idee is om puur en alleen te investeren in het nederlandse voetbal.

Ik ben absoluut van mening dat dit als je het niet overdrijft echt rendabel is.

 

Maar wat vinden jullie hiervan als echte kenners op het gebied van financien

Ik wil graag een discussie starten hierover om zo een beetje de mening van de kenners te peilen.

 

Wie deelt deze mening met mij?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jij net zo'n put in je hand hebt als de bodemloze die je voorstelt, dan komt er van jouw ondernemerschap niet veel terecht..... Er zijn zinniger zaken om te steunen.

jammer dat jij er zo over denkt.

Maar als voorbeeld :fc groningen : alleen al bij deze club kan ik al een aantal voorbeelden noemen waarbij dit zeer rendabel zal zijn.

Maar je hebt gelijk als je het hebt over clubs als ajax ,en derg.

Daarom wou ik ook graag jullie mening horen.

tevens is het niet de bedoeling om het zo te doen als het nu gaat . dat lijkt me vrij duidelijk.

Link naar reactie
  • 0

Welke ondernemersvoordelen zie jij voor die tienduizenden ondernemers die met jouw plan meegaan en geld gaan storten?

het lijkt mij duidelijk dat er puur en alleen te verdienen is aan het uiteindelijke verkopen van spelers.

Dat is het rendabele eraan. je bied een vaste rente per jaar plus bonus rente bij een verkoop met winst voor de investeerders.

voor je zelf als ondernemer is het met uiteraard een goede voetbalkennis de juiste vruchten er uit te halen om het zo even te zeggen. en zo een eventueele winst daarboven op te halen.

Football fund werkte in het begin met een fonds van € 40 miljoen. (oke dat is engeland )maar dat is een groot succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Voetbal is een spelletje. Je hebt twee ploegen en een bal nodig, meer niet. Er zijn maar weinig spelletjes waar zoveel geld in omgaat als voetbal. Fans geven een fortuin uit aan seizoenskaarten; media besteden een kapitaal aan uitzendrechten. Media verdienen dat terug aan reclame-inkosten van adverteerders, die als sponsors ook direct betrokken zijn bij clubs en spelers. Al dat geld trekt mensen aan die helemaal geen interesse hebben in het oorspronkelijke spelletje maar wel in machtsbundeling, zoals de fifasci in Geneve. Vroeger of later pikken de fans het niet meer dat hun sport gerund wordt door bejaarde zakspekkers die lak hebben aan transparante besluitvorming en de wetten in democratische landen. Als er één sector is die niet geholpen is met een extra fonds, is het voetbal wel. Clubs moeten gewoon leren dat je niet meer kan besteden dan er verdiend wordt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En zo is het. Een naïef plan dus, dat op drijfzand rust......

 

Waarom in een labiele voetballer investeren i.p.v. om je eigen toko gezonder te maken? Als het om geld gaat kun je beter op de beurs gaan speculeren, dan heb je in elk geval nog het idee dat je het een beetje zelf in de hand hebt.

Link naar reactie
  • 0

 

Voetbal is een spelletje. Je hebt twee ploegen en een bal nodig, meer niet. Er zijn maar weinig spelletjes waar zoveel geld in omgaat als voetbal. Fans geven een fortuin uit aan seizoenskaarten; media besteden een kapitaal aan uitzendrechten. Media verdienen dat terug aan reclame-inkosten van adverteerders, die als sponsors ook direct betrokken zijn bij clubs en spelers. Al dat geld trekt mensen aan die helemaal geen interesse hebben in het oorspronkelijke spelletje maar wel in machtsbundeling, zoals de fifasci in Geneve. Vroeger of later pikken de fans het niet meer dat hun sport gerund wordt door bejaarde zakspekkers die lak hebben aan transparante besluitvorming en de wetten in democratische landen. Als er één sector is die niet geholpen is met een extra fonds, is het voetbal wel. Clubs moeten gewoon leren dat je niet meer kan besteden dan er verdiend wordt.

 

Ik denk dat u mijn verhaal niet goed gelezen heeft.

En laat het duidelijk zijn dat het hier gaat om een discussie. Ik ben helemaal nog niks van plan ik wil gewoon de meningen peilen.

Als u mijn verhaal goed gelezen hebt dat had u in de naam ''vvhnv'' kunnen zien dat het gaat om een project met een voetbalhart.

Vrienden van het nederlands voetbal. Tuurlijk moet het rendabel zijn maar het is ook de bedoeling om het nederlandse voetbal er beter mee te maken. anders had ik net zo geod in engeland kunnen investeren. want dat hebt u afgelopen week ook gezien wil je wat betekenen in het wereldwijde voetbal tegenwoordig dat heb je geld nodig zo simpel is het.

En er is geen voetbalfan bij gebaat die zoals u zegt vele euro's betaald aan de voetballerij om een club te hebben die niks betekend in europa.

Ik ben nog steeds van mening dat investeren in het nederlandse voetbal ten eerste rendabel kan zijn maar ook belangrijk kan zijn voor tal van andere dingen rondom het voetbal.

Maar mischien bent u zelf geen voetbalfan en begrijpt u niet wat voetbal met een echte fan kan doen.

 

Link naar reactie
  • 0

En zo is het. Een naïef plan dus, dat op drijfzand rust......

 

Waarom in een labiele voetballer investeren i.p.v. om je eigen toko gezonder te maken? Als het om geld gaat kun je beter op de beurs gaan speculeren, dan heb je in elk geval nog het idee dat je het een beetje zelf in de hand hebt.

Als ik van plan ben om in een zoals u zegt ''labiele'' voetballer te investeren zou je als goeddenkend ondernemer en dat mag ik toch wel van mij zelf zeggen na 25 jaar succesvol ondernemen toch niet eens moeten beginnen aan dit idee.

Link naar reactie
  • 0

Er staan hier nog steeds geen zakelijke argumenten genoteerd. Dat kan een discussie een stuk leuker en interessanter maken. Zonder zakelijke argumenten en duidelijkheid, lijkt het meer op een hobby.

Sorry hierbij mij ideen als het gaat om zo'n investeringsfonds.

 

het fonds zou bijvoorbele een jaarlijkse rente van 5% kunnen bieden en bij een transfer een bonusrente van bv 5% dit is volgens mij zeer intressant aangezien je bij een bank nog geen 3% krijgt. ( bonustrente wel bij winst uiterraard,)

Het verdienen voor de onderneming is alles wat meer verdient wordt. Ik ben een maand geleden in engeland op bezoek geweest bij de football fund. Dit werkt met deze rente's en deze werkwijze.

Football fund zelf heeft afgelopen jaar een eigen winst gedraaid van 3 miljoen pond.

Ook zal je om het hart voor voetbal te kunnen laten zien Rente vrij kunnen lenen aan clubs voor investeringen in jeugd.

eventueele verkopen die daaruit voortvloeien kunnen dan mischien financieel aantrekkelijk zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat u mijn verhaal niet goed gelezen heeft. En laat het duidelijk zijn dat het hier gaat om een discussie. Ik ben helemaal nog niks van plan ik wil gewoon de meningen peilen.

 

Het verhaal heb ik gelezen en het Britse voorbeeld ken ik. Ook daarover zijn de meningen verdeeld. Het kan een fan-initiatief zijn, het kan een goede belegging zijn, maar het kan ook als scam uitpakken. Critici wijzen op de registratie van dat fonds offshore.

 

Als u mijn verhaal goed gelezen hebt dat had u in de naam ''vvhnv'' kunnen zien dat het gaat om een project met een voetbalhart. Vrienden van het nederlands voetbal. <...> Maar mischien bent u zelf geen voetbalfan en begrijpt u niet wat voetbal met een echte fan kan doen.

 

Het spel is niet onaardig. Heb ik zelf ook jaren gespeeld. Ik heb bovendien een aantal bobo's ontmoet en een deel daarvan is helemaal niet in het spel geïnteresseerd. Maar ik kan me prima voorstellen dat je als liefhebber graag iets opzet in die sfeer.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Opzich is het een leuk idee, ik begrijp dat je zeker als voetballiefhebber het Nederlandse voetbal wilt gaan steunen maar even een paar vragen:

 

- Hoe denk je de eerste jaren door te komen? (wellicht verkoop jet het eerste jaar niemand en willen je "aandeelhouders" toch de beloofde 5% rente, je kunt dan wel 5% minder van het vermogen investeren en zo het rendement betalen maar dan kom je eigenlijk een beetje uit op een piramide spel)

- Hoe ga je dit met clubs regelen? Is de speler jouw "eigendom" en ga je ze onderbrengen bij willekeurige clubs in Nederland of heb je vast 1 club waar een speler speelt en kan die van daaruit alleen worden verkocht?

- Wat als een speler met verlies verkocht gaat worden?

- Wat als het contract afloopt en de speler is niet optijd verkocht en loopt gratis weg?

 

Leuk idee maar wel ook een groot risico denk ik

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

@michel1009

 

grappig, ik heb een tijdje terug met hetzelfde idee gelopen alleen ben ik nooit tot de clou gekomen. ik woon zelf naast het Euroborg Stadion in Groningen en kom dus dagelijks bij het stadion waardoor ik op een soortgelijk idee ben gekomen gebaseerd op een bedrijf waar een vriend van mij werkte, die investeren in containerschepen.

 

kan je wat meer details over je plan sturen? mischien kan ik je nog wat aanvullen..

 

Groet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.