• 0

Markonderzoek nieuw aan te bieden product

Ik ben van plan met een product de markt op te gaan. Hoewel ik een goed beeld heb van hoe het product er uit gaat zien en een beeld heb bij de doelgroep, wil ik eerst marktonderzoek (laten) doen alvorens met de ontwikkeling te starten. Dit zou ik natuurlijk kunnen doen door een aantal persoonlijke interviews, maar ik zie er meer in om eerst telefonisch onderzoek te doen. Dit wil ik gaan uitbesteden. Ik wil dit zeer pragmatisch aanpakken, waarbij ik zelf de vragen kan leveren en zelf te te benaderen doelgroep. Als resultaat verwacht ik dan ook geen "roman" maar gewoon een helder overzicht met de resultaten per gesprek.

 

Ik ben benieuwd wat jullie van een deregelijk aanpak denken en daarnaast of je concrete tips/aanbevelingen hebt over bedrijven of free lancers die dit op zouden kunnen pakken.

 

Tevens kom ik graag in contact met personen/bedrijven die een dergelijk onderzoek tegen een vergoeding uit willen uitvoeren. Reacties graag dus!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Moeilijk te zeggen of dit DE manier is om aan gegevens te komen.

 

Er zijn namelijk veel manieren en methoden om te onderzoeken.

 

Het ligt aan je product, je doelgroep, de omvang van de populatie, onderzoeksvraag, et cetera

 

Ik denk dat als je met iemand in zee gaat die je hier mee gaat helpen dat je dan wel de juiste methode zult vinden.

 

Een goed onderzoek begint naar mijn mening met een goede doelstelling en onderzoeksvraag.

 

Je kunt dus inderdaad het beste iemand in de arm nemen om dit voor je te doen.

 

( ik weet ook wel iemand die kan helpen, graag een PM als je meer wilt weten)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.