Het gemeentebestuur van Den Haag trekt dit jaar in totaal 5,9 miljoen euro uit voor het organiseren van evenementen die bijdragen aan de beeldvorming van Den Haag. De residentie gaat onder meer samenwerken met HMG.
Deze citymarketing is volgens Den Haag nodig om de concurrentie aan te gaan met andere (Europese) steden en belangrijk voor de Haagse economie. Een essentieel onderdeel van deze marketingstrategie is een samenwerkingsverband met Yorin/RTL5. Onder de noemer 'Den Haag Live' gaan de HMG-zenders rond mei twaalf lifestyleprogramma's van een half uur uitzenden over wonen, werken, winkelen, uitgaan, sporten, recreÎren en studeren in de stad.
Met de regionale zender RTV West is afgesproken dat deze ook twintig van dergelijke uitzendingen gaat verzorgen. Met de programma's op Yorin/RTL 5 en RTV West is een bedrag van 200.000 euro gemoeid.
Het meeste geld trekt de gemeente uit voor de jaarlijkse evenementen Koninginnenach en Parkpop, in totaal 450.000 euro. Filmfestival by the Sea keert ook dit jaar weer terug in Den Haag en krijgt een subsidie van 25.000 euro. Het nieuwe dartevenement International Dart League krijgt 75.000 euro toegewezen.
Ook gaat nog eens een ton naar de aankleding van de stad met bijvoorbeeld digitale informatieborden bij de toegangswegen en vlaggen en billboards om de cul
turele evenementen aan te kondigen
Marketeers van higer level misschien een opportunity hier!
Ook zijn Amsterdam en Rotterdam bezig met een herpositionering
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Augusto Apracino
Augusto Apracino
Bron: www.adformatie.nl
Marketeers van higer level misschien een opportunity hier!
Ook zijn Amsterdam en Rotterdam bezig met een herpositionering
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2961-den-haag-steekt-6-miljoen-in-citymarketing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag