• 0

meubelmarketing

Ik ben startend ondernemer en overweeg een design maatwerk boekenrek in de markt te zetten.

 

Momenteel ben ik mijn businessplann aan het maken.

Ik zoek iemand die op commercieel gebied met mij kan sparren en advies geven wat de beste aanpak voor mij is.

 

verkoopkanalen zoals web of winkel

adverteren op web of pers

check op prijsstelling

haalbaarheid van minimale verkoop

etc. etc.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Wim,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Welke markt/klant heb je voor ogen? B2C / consumentenmarkt of B2B in de vorm van bijvoorbeeld bibliotheken als eindgebruiker, of wederverkopers zoals interieurbouwers en kantoorinrichters?

 

Is het één enkel los rek, een combinatie van rekken of is het een productlijn?

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Het gaat om een boekenrek primair voor consumenten.

Het is schaalbaar in de zin dat hoogte en breedte binnen zeer ruime grenzen aan te passen zijn.

 

Ik heb 'm eerst voor mezelf gemaakt van ca 3m hoog en 3,5 m breed.

Voor zakelijke gebruikers is het natuurlijk ook wel bruikbaar.

 

Wim

Link naar reactie
  • 0

Ok, beginnen we nu met het echte sparren. Wie zit zoal op deze oplossing te wachten, zodanig dat men bereid is daar de portemonnee voor te trekken?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Zonder het ontwerp te zien is het natuurlijk altijd een beetje gissen.

Welk segment ga je zitten? Hoog of midden-hoog? Welke materialen ga je toepassen?

Wil je qua stijl aansluiten bij andere merken of solitair opereren?

In al die jaren dat ik met meubelen en interieurs bezig ben geweest heb ik altijd vragen over, en verzoeken tot berekening van een prijs van maatwerk over boekenwanden gehad.

Er is markt voor, zeker als je met een goede/unieke toepassing komt. Maar het is een erg moeilijke markt, zeker op dit moment.

Link naar reactie
  • 0

Als je meer over meubelmarketing wilt weten, kun je ook eens de mensen van Meubeltrack benaderen. Die lui hebben vooral veel ervaring met online marketing in de meubelbranche. Hun website lijkt te suggereren dat je alleen je meubels online kunt zetten, maar als je ze even mailt zijn ze niet te beroerd om je te helpen.

 

Maar volgens mij zit je nog meer in de conceptfase waarin je het product uit moet denken. Een schaalbare boekenkast is wel een geinig idee. Maar wat onderscheid je van de goedkope Ikea boekenkasten? En wil je je ook richten op mensen die bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn in koloniale kasten?

 

Ik denk dat je echt met een uniek concept moet komen, als je onderscheidend wilt zijn met een kast. In het budgetsegment zou ik sowieso al niet springen, vanwege Ikea en consorten.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat je echt met een uniek concept moet komen, als je onderscheidend wilt zijn met een kast. In het budgetsegment zou ik sowieso al niet springen, vanwege Ikea en consorten.

 

Ik denk juist van wel, een ikea kast is ook maar een kast, en past nooit perfect.

 

Een billy kast kost 35 euro

7 planken van 78 * 28

2 planken van 202 * 28

1 plintje ~5cm * 78

1 achterkant hardboard 78 * 202

= 2,08 m2 witte spaan 16 of 18 mm dik @ 8,95 pm2 (bruto groothandelsprijs) = 18,61

1.57 m2 board @ 3,95 pm2 = 6.20 (bruto) totaal 24,81 bruto excl plankdragers, schroeven, fineer zijkanten.

 

nou zeg me niet dat je daar geen geld kunt verdienen, MAATWERK, voor de prijs van een billy, die hele meubel branche moet eens flink op de schop, in plaats van dat eeuwige "6 tot 12 weken" gezeur.

 

Dus ikea principe - maar dan maatwerk (vandaag online besteld morgen afhalen / bezorgen)

Link naar reactie
  • 0

Daar maak je inderdaad een punt. Ik hoorde van een kennis met een meubelshop dat hij 150% marge pakte op zijn producten. Absurd veel gewoon.

 

Maar waarom op prijs focussen met zoiets? Ik zou er niet aan beginnen. Lees dit artikel bijvoorbeeld eens.

 

Dan heeft hij óf iets heel unieks of hij kletst uit zijn nek.

In de reguliere meubelhandel wordt echt geen 150% gedraaid. De winkeliers zouden heeeeeel erg blij zijn met 100%, maar dat halen ze vaak al niet. Zeker in deze tijden niet, meubeldetaillisten hebben bijzonder veel last van de crisis.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Voordat we het gaan vermarkten (wat ik ook het leukst vind) zou ik eens goed kijken naar de productie en organisatorische haalbaarheid.

 

Stel dat een keten straks geïnteresseerd is en 300 stuks wil afnemen? hoe regel je dat in en op welke termijn?

Of als je richt op directe verkoop. Stel dat er 10 orders binnen komen in een maand, kun je dat aan en wat is de doorlooptijd en wat zijn de kosten?

 

Eerst even wat beren schieten voor we huiden gaan verkopen?

 

Grts en succes

Arnold

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.