Ik zit met een klein probleem en wellicht dat jullie hier raad op weten.
Ik ben op dit moment werkzaam in een commerciele functie binnen bedrijf X. Dit bedrijf levert dienst A.
Nu is het zo dat ik redelijk wat conflicten heb met mijn werkgever (voornamelijk van financiele aard) en sommige bedrijven wel zaken met mij willen doen, maar absoluut niet met mijn werkgever.
Ik kan op zeer simpele wijze buiten mijn werkgever om dezelfde dienst leveren tegen betere voorwaarden en een lager tarief.
Nu kan ik vanuit een particuliere situatie geen factuur sturen naar die bedrijven, maar als ik bijvoorbeeld een eenmanszaak zou hebben (incl. BTW-nummer) dan zou dit probleem opgelost zijn.
Omdat ik dan te maken krijg met belangenverstrengelingen etc. wil ik een familielid (met andere achternaam = klein detail) een eenmanszaak op laten richten en vanuit dat bedrijf de facturen sturen.
Mijn vraag a.h.v. bovenstaande is of het inderdaad zo makkelijk is om dit op die manier te doen? Ik kan me voorstellen dat hier wat haken en ogen aan zitten.
Tevens vraag ik mij af wat dit voor gevolgen heeft voor de persoon die de eenmanszaak opricht.
Beetje duister allemaal, maar ik zou een antwoord hierop toch zeer op prijs stellen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
capello
capello
Beste forumleden,
Ik zit met een klein probleem en wellicht dat jullie hier raad op weten.
Ik ben op dit moment werkzaam in een commerciele functie binnen bedrijf X. Dit bedrijf levert dienst A.
Nu is het zo dat ik redelijk wat conflicten heb met mijn werkgever (voornamelijk van financiele aard) en sommige bedrijven wel zaken met mij willen doen, maar absoluut niet met mijn werkgever.
Ik kan op zeer simpele wijze buiten mijn werkgever om dezelfde dienst leveren tegen betere voorwaarden en een lager tarief.
Nu kan ik vanuit een particuliere situatie geen factuur sturen naar die bedrijven, maar als ik bijvoorbeeld een eenmanszaak zou hebben (incl. BTW-nummer) dan zou dit probleem opgelost zijn.
Omdat ik dan te maken krijg met belangenverstrengelingen etc. wil ik een familielid (met andere achternaam = klein detail) een eenmanszaak op laten richten en vanuit dat bedrijf de facturen sturen.
Mijn vraag a.h.v. bovenstaande is of het inderdaad zo makkelijk is om dit op die manier te doen? Ik kan me voorstellen dat hier wat haken en ogen aan zitten.
Tevens vraag ik mij af wat dit voor gevolgen heeft voor de persoon die de eenmanszaak opricht.
Beetje duister allemaal, maar ik zou een antwoord hierop toch zeer op prijs stellen.
bvd. Jerome Capello
Dat ken ik wel van hem ja!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2962-concurrentie-met-oud-werkgever/Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag