Scheiding werk/prive

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Omdat ik het eigenlijk nergens anders kwijt kon gooi ik het maar op offtopic.

 

Ik zit heel erg sterk te spelen met het idee een betere scheiding tussen werk en privé aan te gaan brengen. Ik besef me goed dat dat als ondernemer iets moeilijks is (je kunt het nooit echt achter je laten), maar ik merk dat ik nu te vaak wegloop van mijn werk om privé dingen te doen, simpelweg omdat ik altijd thuis zit. Gevolg is dat ik 's avonds en in het weekend ook nog druk bezig ben, wat voor mijn vriendin natuurlijk minder leuk is. Ik wil daar dus meer structuur in aanbrengen.

 

Ik ben dus een beetje op zoek geweest naar mogelijkheden om buiten de deur te gaan werken. Ik ben nu twee keer in S2M geweest en een dergelijke oplossing zou misschien al een aardige tussenstap zijn, maar is niets voor 5 dagen in de week. Ook omdat ik in Rotterdam woon natuurlijk ;)

 

Dus ik heb ook eens gekeken naar andere mogelijkheden en vond o.a. wat bedrijven die werkplekken verhuren, waar je dus met 3 of meer andere ondernemers een kantoor deelt. De prijzen vond ik nog behoorlijk pittig (gelijk aan die van een klein kantoor), maar het voordeel is dat je geen langlopende contracten hoeft te tekenen en het biedt bepaalde synergievoordelen (die S2M in feite ook biedt). Groot voordeel is dat ik er in de meeste gevallen 24/7 terecht kan, wat voor mij enorme voordelen biedt. Ik ga over 2 weken een paar van deze locaties bekijken.

 

Ook kwam ik Regus tegen, maar ik kreeg (zelfs na een telefoongesprek) niet zo'n goed beeld van de prijzen en de bijbehorende diensten. De prijs voor een privé kantoor klonk erg interessant, maar het was me niet geheel duidelijk wat daar allemaal in inbegrepen zit. Groot voordeel is dat ik daar klanten aan mijn bureau kan ontvangen op een representatieve locatie (al vraag ik me af of het geen overkill is voor mij als eenmanszaak).

 

Een andere optie is antikraak, waar ik ook niets op tegen heb, maar ik vraag me dan af hoe het zit met het regelen van zaken als een internetverbinding bijvoorbeeld. Zonder internetverbinding kan ik er niet werken, dus als ik daar op moet wachten is het (zeker gezien het korte-termijn karakter van antikraak) gewoon geen optie. Hoe is dat doorgaans geregeld?

 

Zijn er meer mensen die deze overweging hebben moeten maken en hoe hebben jullie dat dan opgelost? Ik vond over Regus wel wat verhalen hier, maar heb er tot nu toe nog geen echt goed beeld van kunnen vormen. Heeft iemand er toevallig ervaring mee?

 

Bedankt!

Jaap

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Wat antikraak betreft;

Afhankelijk van in wat voor soort pand je zit kan je een standaard kabel of adsl abonnement nemen. Het abonnement van XS4ALL kan je gewoon meenemen naar een volgend adres, zou je uit het pand moeten gaan. Of dit ook bij andere providers kan dat weet ik niet.

Een alternatief is een dongel (internet via masten of satelliet) maar dat is meestal te langzaam om echt mee te kunnen werken.

Link naar reactie

Hé mannen, gaan we het over IT hebben of over werkruimte? Ik heb jaren geleden eens kort bij Regus gezeten en vond het toen vreselijk stijf. En duur. Het kan zijn dat er inmiddels iets is veranderd, maar ik heb Regus nog steeds op mijn netvlies als 'advocatenkantoor'. En daar voel ik me niet prettig. Ik vlieg thuis ook tegen de muren aan, maar kan in de regio Arnhem maar niets vinden dat me inspireert. Het is handig, maar ook vaak saai, duf en klootloos.

Dat van antikraak had ik nog niet overwogen, dus bedankt voor de tip.

www.bizzionair.nl

Link naar reactie

Hé mannen, gaan we het over IT hebben of over werkruimte?

Ik ben IT'er, dus dat is wel een essentieel onderdeel van het verhaal natuurlijk.

 

Ik heb jaren geleden eens kort bij Regus gezeten en vond het toen vreselijk stijf. En duur. Het kan zijn dat er inmiddels iets is veranderd, maar ik heb Regus nog steeds op mijn netvlies als 'advocatenkantoor'. En daar voel ik me niet prettig.

Hmmm ja, ik heb een uitnodiging gekregen om er eens te gaan kijken, dus dat doe ik sowieso. Ik kan er alleen niet zo goed een beeld van vormen. Voor mij is het vooral belangrijk om een plek te hebben waar een goede werksfeer hangt en die niet al te duur is. Een langdurig contract wil ik ook vermijden omdat er best een mogelijkheid is dat er meer mensen in mijn bedrijf komen te werken in een later stadium.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.