• 0

Belemmering door huurbaas.

Ik zit met ietwat een rare kwestie. Ik huur sinds ongeveer 3 jaar een bedrijfsruimte. Wij produceren voor groothandelaren en winkelketens. Doordat mijn bedrijf nog niet erg groot is, heb ik geen financiele ruimte en is het iedere maand " passen en meten"

Nu gaan wij binnenkort verhuizen en heb mijn huurkontrakt opgezegd bij mijn huurbaas. Om , onder andere 2 maanden huurachterstand en de afkoopsom voor vroegtijdige beeindiging, te compenseren wilde hij wel mijn bedrijfsauto kopen. Deze lease ik. Ik dacht dat het een prima oplossing was en ging akkoord, wilde met het restant bedrag mijn restschuld van mijn "financial lease" voldoen. De auto werd meteen de volgende dag, na onze afspraak ( 2 weken geleden) gehaald door de vader van mijn huurbaas.

Het restbedrag zou hij meteen overmaken wat tot nu toe nog niet gebeurd is.

 

Tot mijn grote verbazing, kwam vandaag de vader van de huurbaas, op het moment dat ik samen met mijn ouders en een vriend een grote bestelling wilde laden in de vrachtwagen van de transporteur.

Hij liet de deur blokkeren door zijn zoon (de verhuurder) die er een vrachtwagen voor zette, en zijn eigen auto parkeerde hij midden op de oprit, zodat de vrachtwagen er niet op kon.

 

Er ging geen doos uit voordat ik de huur van november en december nu aan hem betaalde. En de auto krijg je ook pas terug wanneer je die 2 maanden huur betaald hebt.

Ik was een oplichter omdat ik hem een auto had verkocht die niet van mij was, schreeuwde hij.

Mijn huurbaas kwam er bij en riep ook dat ik een oplichter was. Ik stond perplex en de rest met mij.

Ik probeerde rustig te vertellen dat ik dit echt niet bewust gedaan heb maar dacht dat dit een goeie oplossing was, en dat ik de huurachterstand nu wel wilde betalen betalen maar op dit moment echt niet kan voldoen omdat mijn klanten mij ook nog niet betaald hebben en ik gewoonweg geen genoeg geld heb om dit meteen te kunnen voldoen. En dat deze bestelling (1 van mijn grootste klanten) toch echt vandaag wel geleverd moest worden.

Hij zei toen: "dan vraag je je ouders toch, die hebben geld zat".

 

Buiten het feit dat de verkoop van de auto volgens mij niets heeft te maken met de huurachterstand bij zijn zoon, kan dit toch zomaar niet?? Misschien zitten er morgen wel andere sloten op?

Hoe moet ik hiermee aan ?

(De bestelling is trouwens wel geladen, handmatig via de achterdeur)

 

Alvast enorm bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

dag carrerablack

 

Begrijp je dat als je een auto leaset dat deze niet je eigendom is? Ook al is het financial lease, dan nog heeft de leasemaatschappij het eerste recht om de auto te verkopen en zul je daar altijd toestemming voor moeten vragen als je dat zelf wilt doen (of ineens de restschuld voldoen).

 

Ik kan me namelijk niet indenken dat je een auto, waarvan je weet dat het niet jouw eigendom is, als zekerheid aanbiedt aan de verhuurder. Je hebt de verhuurder eigenlijk een schijnzekerheid geboden: een auto waarop de leasemaatschappij het eerste recht van verkoop heeft. Die auto zelf is dus niets waard omdat er een schuld op rust.

 

Er zit niets anders op dan de verhuurder te betalen waar hij recht op heeft.

Sein ook de leasemaatschappij in dat jouw auto nu onrechtmatig in zijn bezit is. Dan kunnen zij de auto in elk geval (hopelijk) veiligstellen, voordat ook dat jouw probleem wordt.

 

groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.