• 0

de zoveelste auto-gerelateerde vraag

Goedemiddag,

 

Ik ben voornemens op korte termijn een (BTW) auto aan te schaffen en heb een eigen BV.

Nu heb ik uiteraard al uitgebreid gebruik gemaakt van de zoekfunctie op dit forum evenals de gebruikelijke zoekmachines, maar kan geen 100% sluitend antwoord/advies vinden. Ik hoop dat hier iemand mij kan verderhelpen.

 

Zoals gezegd ben ik voornemens een auto aan te schaffen met een aanschafwaarde van ca 60.000 euro incl BTW.

Nu zou ik die auto zakelijk kunnen aanschaffen, wat een fors bedrag aan BTW scheelt.

Dat zou wel betekenen dat ik alle ritten zakelijk moet verantwoorden, wat als DGA wel redelijk te doen is als ik zo'n GPS ding aanschaf voor ritregistratie. Ik heb in prive nog twee andere autos.

 

Ik vroeg mij echter af, of er geen andere fiscaal aantrekkelijke mogelijkheden zijn om de auto wèl prive te rijden en toch (in ieder geval een beetje) voordeel te hebben van het hebben van een eigen onderneming en de aanschaf van een BTW auto.

 

Ik ben zeker niet van plan om de wet te overtreden, maar als er mogelijkheden zijn om op legale wijze te profiteren van een belastingvoordeel wil ik die natuurlijk niet onbenut laten. Zeker omdat het toch om redelijke bedragen gaat.

 

Het zou perfect zijn als iemand mij van goed advies kan voorzien.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Ik zou een dure auto (vind ik) altijd op de zaak zetten. Je krijgt daarna ook dure verzekering, misschien dure wegenbelasting (naar gewicht?) en toekomstig dure onderhoudskosten. En waarom zorgen over zaken of prive ritten. Je hebt dan je bijtelling als je daaraan wilt. Verder zijn er denk toch veel topics en zelfs vergelijkingen over prive-aanschaf tegen zakelijke aanschaf op HL te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Dat zou wel betekenen dat ik alle ritten zakelijk moet verantwoorden, wat als DGA wel redelijk te doen is als ik zo'n GPS ding aanschaf voor ritregistratie.

 

In dat geval maar 1 advies: De auto zakelijk kopen, alleen zakelijk gebruiken en als zodanig verantwoorden. Dit is (voor een nieuwe auto) fiscaal de beste optie.

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft de zakelijke ritten alleen maar te verantwoorden als je geen bijtelling wilt. Die BTW kun je ook zonder die ritregistratie wel terugkrijgen.

 

Koop zo'n stinger DSI. Kost je 1500 ? 2000 euro ? Geen gezeik, pikt af en toe ook nog eens een bepaald signaal op die je radio niet kan oppikken maar dat je wel geld kan schelen. Houdt al je ritten bij, geen gezeik en je hebt je bijtelling al na 2 maanden eruit.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.