• 0

Verklaring geen privégebruik auto

Heb inmiddels mijn eerste zakelijke auto gekocht :) (een fantastische Mercedes-Benz 500SEC uit '85, maar dat ter zijde :))

 

Nu wil ik enkel dit jaar alleen maar zakelijke kilometers met dat ding rijden. Heb immers nog een andere (privé) auto en als ik in december begin met privé km's rijden met mijn zakelijke auto, dan moet ik de volle bijtelling gaan betalen voor 1/12 van het gebruik, toch? Niet dat dat nou heel veel geld is, maar dan wordt er volgens mij wel ff een paar mille opgeteld bij mijn inkomen en dat vind ik voor die ene maand een beetje sonde.

 

Moet ik daarvoor nou een verklaring geen privé auto invullen met mijn EMZ? Of hoe werkt dat precies? Of volstaat km's bijhouden en aan de administratie toevoegen? Kon niet echt iets vinden op het forum erover?

 

Vanaf 2011 ga ik dus wel bijtellen, maar wil dat dit jaar nog niet. (moet wel een beetje op de kleintjes letten met zo'n grote auto ;))

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi Yannick

 

De bijtelling is slechts 35% van de dagwaarde van je Benz. Dus wellicht kun je die auto wel privé rijden en de 1/12e voor dit jaar accepteren.

 

de verklaring geen privé gebruik ziet op de loonheffing, dus die is hier niet van toepassing. Gewoon km-admin bijhouden en geen bijtelling aangeven in de IB.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ahaaa. Als het niet voor de volle pond wordt doorbelast maar maar 1/12e, dan ga ik me idd niet druk maken om die paar honder euro.

 

Als dat wel het geval is (volle mep) dan houd ik wel administratie bij.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.