• 0

Een nieuwe website maken.

Ik zit er (naast mijn andere ideeën) al een tijdje over na te denken om een nieuwe website te starten. Als ik kijk hoeveel geld er tegenwoordig omgaat in de internetbranche en dan met name de websites als; facebook, hyves, twitter, etc. op zich zijn het allemaal simpele concepten, alleen zijn ze wel supergoed uitgewerkt. Het valt me op dat met name de social sites het erg goed doen. Als ik nou eens iets bedenk wat in hetzelfde rijtje past maar toch meer dan voldoende onderscheid van de rest, met een goede promotiecampagne dan is wel een kans van slagen toch?

 

Ik heb al een heel goed idee, maar wat vinden jullie van deze gedachte? Is het wel degelijk te realiseren of denk ik er veels te makkelijk over?

Escape to paradise

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb nu even geen geluid tot mijn beschikking, maar zal er later even naar kijken. Bedankt voor je reactie! Ik had een dergelijk topic ook op een ander forum geplaatst en het is toch echt veel lastiger dan het lijkt, om een succesvolle website te maken en er nog aan te verdienen ook.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb van twitter de ceo zien spreken over de totstandkoming van zijn idee en ook facebook een en ander over gelezen. Er draait nu ook een film; the social network. Maar ik moet zeggen, het is echt zoveel lastiger dan het lijkt, het idee en de uitvoering moeten briljant zijn. Ik ga kijken hoe ver ik kom.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Je maakt wel een kans als je een goed onderscheidend concept hebt. Daarnaast heb je een groot netwerk en flinke dosis geluk nodig! Veel van de concepten die jij noemt zijn ooit met een ander idee begonnen... Youtube moest een datingsite worden :)

 

Als een soort van viral effect weet te creeren, zou het moeten kunnen. Wil je iets doen met short messaging of online netwerken?

Link naar reactie
  • 0

@djluc

 

gave video en "on the spot" ;D

Vind 'm ook erg cool ja, vind het echt HL style. Het laat goed de verschillen zien tussen gokken en hopen (wat een super strategie kan zijn) en de strategie die voor meer ondernemers kan werken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je maakt wel een kans als je een goed onderscheidend concept hebt. Daarnaast heb je een groot netwerk en flinke dosis geluk nodig! Veel van de concepten die jij noemt zijn ooit met een ander idee begonnen... Youtube moest een datingsite worden :)

 

Als een soort van viral effect weet te creeren, zou het moeten kunnen. Wil je iets doen met short messaging of online netwerken?

 

Moeilijk te zeggen, het is i.i.g. geen imitatie van hyves, twitter en de andere grote namen. Het moet een catchy naam hebben en het moet simpel ogen, dus niet te ingewikkeld en teveel gepruts en reclame op de website. Persoonlijk denk ik dat er veel behoefte is voor een dergelijke website maar ik kan natuurlijk niet teveel kwijt over de inhoud. Het wordt veel puzzelen, maar ik ga het proberen.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Je moet je ook beseffen dat er een enorm aantal bedrijven zoals facebook en twitter het niet hebben gered. Daarnaast maakten facebook en twitter tot voor kort volgens mij nog helemaal geen winst maar draaien ze op investeerders. Als je een idee hebt dat in een behoefte voorziet die er over enkele jaren is heb je wel een goed startpunt. Je hebt met dit soort dingen volgens mij ook een dosis geluk en netwerk nodig.

Link naar reactie
  • 0

Je moet je ook beseffen dat er een enorm aantal bedrijven zoals facebook en twitter het niet hebben gered. Daarnaast maakten facebook en twitter tot voor kort volgens mij nog helemaal geen winst maar draaien ze op investeerders. Als je een idee hebt dat in een behoefte voorziet die er over enkele jaren is heb je wel een goed startpunt. Je hebt met dit soort dingen volgens mij ook een dosis geluk en netwerk nodig.

 

Idd. het is erg lastig, maar anderzijds zitten we wel in hét internettijdperk. Maar het is voor mij te riskant om eerst maandenlang of langer op bijv. geldschieters te draaien of het idee moet werkelijk briljant zijn. Ik zie t al een beetje somber in eigenlijk.

 

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Facebook heeft z'n grote succes te danken aan de eenvoud die het biedt. Hou de website dan ook lekker simpel en zorg dat de vormgeving van de website dat uitstraalt.

 

Een goed boek dat ik je kan aanraden is: Don't make me think. Gaat over gebruiksvriendelijkheid van websites. Dit gaat een belangrijk aspect voor je worden.

 

Oh... en hou veel wit in de website en weinig foto's... als je website straks net als Facebook miljoenen bezoekers per dag trekt, gaat je dat heeeeeeel veeeeeeel geld besparen ;D

Link naar reactie
  • 0

Je kunt niet naar een leeg vel papier staren en besluiten een bestseller te schrijven. Je kunt niet achter een piano gaan zitten en besluiten een wereldwijde no.1 hit te componeren. Net zo min je je texteditor kunt openen en beginnen met <?php function('thenextfacebook'); ?>

 

Na ja, je kunt het wel, maar het werkt niet. Iedere uitvinding (ik reken internetconcepten ook tot uitvindingen) begint met het invullen van een eigen behoefte. En als maar genoeg anderen blij zijn met jouw invulling heb je kans op klanten. Facebook is begonnen als wie-is-het-lekkerste-wijf-op-de-campus-volgens-bronstige-studenten-site. Twitter als van-web-naar-sms-berichtendienst. En Plentyoffish ontstond uit onvrede dat je overal voor moest betalen. Groupon begon als cloudfunding concept. Wat deze sites gemeen hebben is dat ze een eerste minimale functionaliteit boden en daarna goed naar gebruikers luisterden.

 

Volg dat pad en je maakt net als een miljoen anderen die komend jaar een wereldidee hebben kans op werelddominantie.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik vroeg me af hoe ik het beste mijn idee voor de website kan vastleggen. Kan ik daar een octrooi voor aanvragen? En is het voldoende om de website te laten registreren of moet ik daar ook octrooi voor aanvragen, dan kan ik namelijk verder met het idee en eventueel andere mensen erbij betrekken.

 

Mvg.

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik vroeg me af hoe ik het beste mijn idee voor de website kan vastleggen. Kan ik daar een octrooi voor aanvragen? En is het voldoende om de website te laten registreren of moet ik daar ook octrooi voor aanvragen, dan kan ik namelijk verder met het idee en eventueel andere mensen erbij betrekken.

 

Mvg.

 

Ideeën zijn gelukkig niet octrooibaar, en als je zelf niet kunt programmeren zul je uitdrukkelijk in een development contract moeten aangeven bij wie de auteursrechten van de geprogrammeerde code liggen.

 

ps - software (ook websites) zijn in europa bijna niet octrooibaar.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik vroeg me af hoe ik het beste mijn idee voor de website kan vastleggen. Kan ik daar een octrooi voor aanvragen? En is het voldoende om de website te laten registreren of moet ik daar ook octrooi voor aanvragen, dan kan ik namelijk verder met het idee en eventueel andere mensen erbij betrekken.

 

Mvg.

 

Ideeën zijn gelukkig niet octrooibaar, en als je zelf niet kunt programmeren zul je uitdrukkelijk in een development contract moeten aangeven bij wie de auteursrechten van de geprogrammeerde code liggen.

 

ps - software (ook websites) zijn in europa bijna niet octrooibaar.

 

Dus ik zal zelf een contract moeten opstellen en laten ondertekenen door de mensen die ik ga vragen om te helpen met het bouwen van de website?

Escape to paradise

Link naar reactie
  • 0

ocrooi = uitvinding

 

auteursrecht = voor de maker van een "werk" (muziek, artikel in bijv krant, maar ook computer code)

 

Als jij wilt dat de code van jou is, zul je dat moeten vastleggen, zonder contract ligt dat ALTIJD bij de maker(s) al heb je ervoor betaald. Bij werknemers in loondienst ligt het weer anders.

Link naar reactie
  • 0

Nog een andere vraag omtrent de naam voor de site; ik heb een naam in gedachten die ook gelijk weergeeft waar de site voor is maar hij is een beetje lang. Is het niet slimmer om een catchy en snelle naam te bedenken in de trant van; google, twitter, hyves. Het zijn allemaal namen die niet direct weergeven watvoor site het is zoals bijv; zoekmachine.nl het wél doet. Ik moet nu dus die keuze maken en vraag me af welke keuze beter is. Een combinatie zou perfect zijn, maar dan moet ik ff creatief aan de gang.

Escape to paradise

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.