• 0

Wanneer echt actief worden

Hl'aars

 

Ik ben momenteel met diverse opdrachten bezig en ben van mening dat voor mij NU de tijd is om te starten. Natuurlijk nog liever gister dan vandaag. Nu wil ik graag al enkele voorbereidingen treffen zoals het openen van een rekening, het aanvragen van domeinnamen e.d. onder mijn bedrijfsnaam.

 

Nu lijkt het me dus het beste om me dan maar eens in te gaan schrijven in het handelsregister, maar dit zorgt voor enige vragen bij mij. Ik heb momenteel nog niet de tijd om me volledig te richten, maar wil dat wel binnen nu en 2 maanden doen. Is het voor de fiscus een bezwaar als ik pas in de tweede of derde maand van mijn 'bedrijvigheid' mijn eerste project voor een klant aanneem? Dus is er geen een of ander addertje onder het gras bij de belastingdienst dat zegt, binnen 2 maand moet jij al wel een klant hebben gehad anders gaat het feest niet door?

 

Bij voorbaat dank voor de antwoorden!

 

Christian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee hoor, je kunt volgens mij gewoon aan de slag. De fiscus meet over de periode van een jaar. Inschrijven bij de KvK kan soieso. Dat heeft niks met de fiscus te maken. Zelfs als de fiscus je niet ziet als ondernemer kun je een inschrijving bij de KvK aanhouden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal. Inschrijven is geen probleem, zelf schreef ik me aan het begin van het jaar in, terwijl de eerste activiteiten pas in september van start gingen.

 

Ik wilde gewoon de website, briefpapier, etc. klaar hebben en daarvoor had ik o.a. die nr's nodig. Dus gewoon doen!

 

Veel succes

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.