• 0

hoe benader ik investeerders met durfkapitaal het beste

Heb sinds medio 2010 een kinderopvangonderneming met 2 locaties. Financiering met staatsgarantie gehad via bank. Door late start en tegenvallende omzet is er gat ontstaan in geldstroom. Extern (financieel kundig) bedrijf zaak door laten lichten. Resultaat; het is zeer zinvol om door te gaan. Met voorzichtig scenario moet eind 2011 weer een positief saldo opleveren.

Bank stelt nu dat ik extern een borgstelling moet halen of durfkaptiaal. Wie heeft er goede tips??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zomaar een wild plan op dit late uur..

 

Heb je al eens nagedacht over kortingsacties voor je klanten als zij 3 maanden vooruitbetalen?

Als jij structureel minder financiering nodig hebt omdat een deel van je klanten 3 maanden vooruit betaald kun je denk ik best leuke kortingen aanbieden die je feitelijk betaald uit de lagere rentelasten. Ik denk dat de kortingen die je kan aanbieden kunnen oplopen tot 10%. Je zou ook kunnen kijken naar andere voordeeltjes ipv contante korting, bijv gratis deelname aan speciale vakantie activiteiten of gratis luiers o.i.d. . Voordeel van dit soort kortingen is dat je ze voor de "verkoopprijs" weggeeft maar dat jou inkoopkosten lager liggen.

 

Wellicht zijn er ook nog wel een paar "welgestelde" ouders die bereid zijn om de onderneming te steunen als aandeelhouder en misschien ook wel als adviseur... Ik bedoel je hebt allemaal werkende mensen daar daar moeten ook een paar mensen tussen zitten met de juiste kennis. Natuurlijk wel een beetje voorzichtig zijn met benaderen van mensen om geen wilde geruchten te krijgen..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.