• 0

www.airmagazine.nl?

Omschrijving van je concept:

Allereerst: Meer info heb ik in het bijgevoegde document gezet met daarin o.a. toekomstplannen.

 

Wat is Air Magazine?

 

www.airmagazine.nl

 

Air is een online lifestylemagazine, grotendeels gemaakt voor en door mensen die affiniteit hebben met allergie en longaandoeningen. Voor vrouwen tussen de 12 en 42 is Air een veelzijdig en eigenzinnig magazine vol reistips, mode en infotainment. De vrouwen en meisjes die bekend zijn met astma en allergie zal het echter opvallen dat Air magazine speciaal voor hen bestaat

 

De besproken make-up is bijvoorbeeld parfumvrij. Bij de recepten, van cupcakes tot diner, vind je icoontjes behalve prachtige foto’s ook icoontjes die aangeven welke allergenen in het recept zitten.

 

Air is ook een netwerk waar de lezer deel van uitmaakt. De lezer test producten, geeft recensies, draagt ideeën aan, uploadt haar eigen werk en bedenkt vragen voor interviews.

Air wil oorspronkelijk zijn, daarom zal het merendeel van de content van Air uniek en eigen zijn.

 

Naast de artikelen en fotoshoots die je in glossys ziet is er ook een deel van air ingericht voor medische vragen en informatie. De verhouding medisch/ anders is 30% 70%)

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Bijna een jaar geleden ben ik het concept uit gaan werken, mensen gaan zoeken om mee samen te werken en een maand geleden zijn we online gegaan.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Doelstelling

Een plek waar vrouwen kunnen lezen over al wat hen interesseert zonder tegen hun beperking aan te lopen. Waar ze geïnspireerd worden, rolmodellen vinden en kunnen zijn.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Air heeft geen medische uitstraling Het gaat bij Air om de vrouw die heel veel is en ook nog astma of allergie heeft. Niet om een astmapatiënt.

 

Air werkt met professionals die affiniteit hebben met longaandoeningen of allergie. (d.w.z ze hebben het zelf of hebben er dagelijks mee te maken)

 

Air is een netwerk waar lezers deel van uitmaken. Ze kunnen ideeën opperen voor interviews of artikelen, zelf filmpjes, foto's enz insturen, meedenken en reageren.

 

Air geeft je het gevoel dat alles makkelijker en zorgelozer kan, benadert alles positief en oplossingsgericht.

 

Air biedt rolmodellen.

 

Air laat zien dat je met een paar aanpassingen heel leuk kunt leven ondanks je beperking.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Waar ik precies een kritische blik op wens?

Alle kritiek is welkom!

 

Maar wat ik me vooral afvraag:

- Wat denk jij dat een goede manier is om aan meer bezoekers te komen?

- In hoeverre is offline reclame handig voor een site?

 

- We krijgen onze lezers nu via social media.

Hoe komen we low budget aan meer bezoekers?

 

- Waar kan ik mensen vinden die iets soortgelijks hebben opgezet?

 

- Heb je een tip qua adverteerder?

- Heb je een andere tip qua stichting of sponsor?

 

- Vind je het duidelijk genoeg voor wie de site is? En dan ben ik vooral benieuwd of mensen met astma/copd/allergie het er uit halen.

 

Ik wil er wel meer over vertellen, maar dan wordt het wel een erg lang verhaal. Dus vraag vooral maar raak!

 

Alvast heel erg bedankt!

 

 

watvindenjullievanmijnhl.doc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

even een snelle suggestie zonder verder inhoudelijk op het magazine in te gaan,

je zou natuurlijk contact kunnen zoeken met de diverse winkelketens in de gezondheidsbranche,

denk aan de gezondheids- en reformzaken en natuurlijk de ouderenwinkels, thuiszorgwinkels etc.

 

Je hebt eigenlijk een goed doel te verkopen (is het non-profit?), en voor elke keten lijkt het mij best interessant om een banner /link op de site te zetten in ruil voor verwijzingen.

Op dit gebied zijn er vele manieren te bedenken om gratis/low budget bezoekers te trekken.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site op zich best mooi opgezet, alleen dat roze is niet altijd even duidelijk. Misschien een iets fellere kleur kiezen?

Die beschrijvingen wanneer je boven de navigatie zweeft met je muis, vind ik overbodig. De navigatie moet voor zich spreken. Die enorme tekstvakjes maken het alleen maar onduidelijker.

Fotografie & Webdesign, bezoek http://rossumedia.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.