• 0

nieuwe product uit rusland

Ik heb een aantal vraagen, ik wist niet waar ik ze moest stellen, en ik kon ook niks op het forum vinden wat mij kon helpen.

 

Niet lang gelden kwam ik een product tegen die pas in juli werd uitgevonden, een redelijk nieuw product dus. Het is een verbetering van een oude product, Deze product is heel erg duur in vergelijking met zijn voorganger die een zelfde functie had maar dan met veel meer nadelen, zoals groter volume en minder effectief, korter levens duur, langer aanleg.

 

Het product komt uit Rusland, ik beheers de taal, dus de communicatie zou geen probleem moeten zijn.

Deze product hebben we nog niet in Nederland, tenminste ik kon er op het internet geen vinden.

 

Mijn vraag is dus nu, als ik dat product zou importeren, zou ik dan problemen krijgen met de onbekendheid en het klein vertrouwen in het product(want het product is zo goed dat je het niet gelooft, maar het is getest en heeft vergunningen ).

 

Zou ik dan een soort "proef" moeten doen? om mijn klanten de kwaliteit te bewijzen.

 

Mijn 2e vraag : Hoe groot is de kans, dat de Nederlands klanten het product bij mijn leverancier(Rusland) gaan aanschaffen ipv bij mij. Is de taal barrière of de angst voor de onbekende zo groot dat zij tog bij mij gaan aanschaffen en niet naar de leverancier gaan zoeken. (klanten= vooral bouwbedrijven )

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Igor,

 

Een nieuw product op de markt brengen vraagt een aantal aandachtspunten;

 

- In welke marktdelen speelt dit product?

- Kun je samenwerken met bestaande spelers in die markt? (Dat voorkomt het opbouwen van een logistiek systeem.)

- Zijn de kwaliteiten van het product zodanig, dat met de prijs nog een goede marge kan worden gemaakt? Dat kan ook van het aantal markt-schijven afhangen die je moet gebruiken.

- Is dit product hier vrij op de markt te brengen of moet het hier eerst een keuring ondergaan? Wie draagt daarvoor de kosten?

- Kun je een contract maken met de producent betreffende de exclusiviteit, om dit product te importeren/distribueren?

- Onder welke voorwaarden wil en kun je dat doen? Zet die voorwaarden in een contract met de producent.

 

Het is heel veel werk, maar ik wens je veel succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Dank u voor de snelle en duidelijke reactie. Ik heb al verder gezocht en heb een website(waarschijnlijk zijn het er meer) gevonden die het al aanbid. Maar ik ben toch blij dat ik het gevraagd heb. Nu weet ik precies wat ik in de toekomst moet doen als ik een nieuw product vind die ik op de markt wil brengen.

 

Link naar reactie
  • 0

Igor de angst dat afnemers direct naar de producent gaan is terecht zelf doe ik ook wat handel met Rusland maar door internet kan iedereen zoeken naar de originele producent en zal er contact gezocht worden om de laagste prijs te krijgen.

Je kunt zorgen dat je een onmisbare schakel bent in dit product ; Daar een marge voor hanteren waar producent en afnemer niet zelf voor kunnen werken. Succes !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.